Gå til innhold

Gruer meg til legebesøk neste uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang, for tre uker siden, hadde jeg gått opp til 105kg, og nå viser hjemme-vekta 107kg. I tilegg ligger jeg ett godt stykke over det grønne normal-feltet på symfyse målet, og både jordmor og lege advarer og prater om kosthold. Ja jeg vet, ja, jeg forsøker, ja, ja.. -Men nei, litt deprimert, ganske stresset, full jobb, barn, hus og mann, og altfor lite tid til å planlegge kosthold og ernæring. -Og så er det vel litt mangel på motivasjon også. Føler meg sulten og sugen nesten hele tiden.

Dessuten har tanken på stor baby slått ned i meg for alvor.. Lurer på om de vil sende meg på vekst-målig når det nærmer deg??

Min stort sett ganske forståelsesfulle mann mener jeg bør ta meg sammen, og jeg vet at han også har rett..

Trøtt og sliten, skal ha 10 gjester i helga til bursdagsselskap (mitt eget), og der blir det kaker og snacks igjen.

Sukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte rett og slett gi deg en stooor klem jeg.. Høres ut som du trenger det:-)))

Men har et forslag til kaker om du vil høre:-)) Du kan fint bake kaker fra grethe roede... Har prøvd de bollene flere enn en gang, og sambo merker ikke forskjell... du kan også servere frukt og grønt, skjært opp i delikate biter gjerne sammen med dip:-) jeg elsker gulrøtter med tzatziki dip.... Og den kjøper jeg ferdig:-)) sånn pulver som blandes ut i creme fresh eller naturell yoghert.. Men jeg vet jo det at du er påpasselig, du har jo vært det hele tiden... :-))) Mange klemmer skal du hvertfall ha:-))

Skrevet

Uff kjenner følelsen. Jeg ligger akkurat under 100 kg, og gruer meg max til den tipper over - regner med det kommet når som helst nå. har hatt et skikkelig sukkekick den siste tiden, men prøver å ta meg sammen, uten at jeg skal stresse over det heller. Det å passere 100 kg føles tungt for meg. Vet jeg har hatt en helt OK vektøking frem til nå (29+2), men likevel...

Skrevet

Vil bare si at det ikke er noen automatikk i at symfysemålet er stort og at du vil få en stor baby. Hvis du er bekymret for det så spør om jm kan kjenne på magen din og anslå hvor stor babyen er og vil bli. Jeg lå langt over streken og da lillegutt ble født veide han 3800g. Jm kjente på meg og tippet han ville bli 3500-4000g, så de er flinke til det.

Ellers lykke til videre...

Skrevet

Jeg veide 98kg da jeg ble gravid med førstemann. La på meg 8,5kg og kom da godt over 100kg grensa. Men 1 uke etter fødselen veide jeg "bare" 92kg,så det er lov å håpe på at det kan gå den veien også...:o) Symfysemålet mitt var stort...! Både jordmor og lege anslo at barnet kom til å veie minst 4kg. Så utrolig svart på det...men når knøttet endelig kom ut,viste det seg at det var ei lita tulle på 2700g. Så både leger og jordmødre kan absolutt ta feil når det gjelder størrelse på barnet...:o)

Skrevet

Takk for all hyggelig tilbakemelding! Jeg hadde en kjempemage forrige gang, men finner ikke papirene (vi har flyttet), og kan ikke sammenlikne.. Poden var "bare" 3700, men hadde plass til å snu seg fra hodeleie, til tverrleie og tilbake igjen 1 uke før termin..

Doffine; Har planlagt å lage Gry's Gulrotkake i Grete Roede bok 1! Den er fantastisk god, og smaker like godt som de vanlige som er dynket i olje! Det værste er egentlig at jeg har lovet å bake sjokoladekake til jobben i morge, for den er en ordentlig kaloribombe! -Godt det er mange som skal spise av den!

Vet at hverken symfyesmål eller vektmålinger er helt sikre, men tror nok mye av problemet ligger i at jeg vet jeg har spist mye feil mat i det siste :-( Kanskje jeg bør be om en vekst måling for å få opp motivasjonen til å være flink i de siste 10-11 ukene! Var ganske flink i går, så det kan jo være at jeg tar det litt mere alvorlig nå..

Takk igjen for råd, klemmer og trøst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...