kristine26 Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Ett glass kan vel ikke skade?Kjenner mange som tar ett glass i spesiell annlednig,jeg har ennå ikke gjort det..men Fyyy så lyst på rødvin jeg har!Ett glass og boblebad var helgekosen min før..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Kan og kan ikke. Det er vel ikke selve glasset i seg selv som utgjør skade på fosteret, men summen av miljøpåvirkninger under svangerskapet. Faktorer som til sammen potensielt kan utgjøre skade på barnet ditt er sikert mange allerede uten at du vet det. Dette blir en individuell vurdering du må gjøre, for det er ingen som kan svare deg på om akkurat det ene glasset kommer til å ende ut i at barnet ditt får en synlig eller usynlig skade. Bare sørg for at det valget du gjør er noe du kan stå for. Det å sitte med dårlig samvittighet etterpå for noe som allerede er gjort dreper moroa med hele glasset, og poenget med å drikke det forsvinner. Kos deg uansett hva du gjør ;-)
kristine26 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2007 Nå har ikke jeg noe alkohol eller stoff problem eller venner som har det.Syns det bare er godt til kos.Å nå som våren er her frister det enda mere..Men vi får se,bare 3 mnd igjen nå da
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Ja, men det var ikke nødvendigvis bare rusmidler jeg tenkte på mer miljøpåvirkning. Man blir utsatt for ganske mye i en hverdag uten at man tenker så mye over det. F eks bileksos, veistøv (sikkert mange andre typer støv også), maling, e-stoffer, osv osv.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Nå er det sånn at ALLE leger , helsehus har nulltolleranse for alkohol under svangerskap. glass rødvin er UTROLIG mye alkohol for en baby og det bløir liggende mye lengre i fostervannet en hva det vil gjøre til deg. Her snakker vi flere dager. Hvorfor i huleste går dere i vei å blir gravide når dere i hele tatt vurdere å drikke alkohol. Er det virkelig verdt å drikke det ene glasset, det kan være mer en nok til åt ting kan gå galt. Tror nok du ville hatt vanskelig for å ikke tenkt i ettertid hvis noe går galt at kankje det var det ene glasset som var skylden! Det er snakk om om 9 mnd! Hvis du vil gi barnet dit 1 glass vin på tåteflaske etter at det er kommet til værden, så må du for all det drikke i vei. Stakkars barn ((
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 KJØP DEG ALKOHOLFRI VIN DA KVINNE!! HALLO??? Vi lever i 2007 og ALLE vet nå at 1 glass vin under svangerskapet kan være nok til at det kan ¨gå galt. Barnet ditt blir uansett drita i neste døgnene for det ligger mye lengre i forstervannet enn det gjør i blode ditt. Hjelper ikke om du tisser HUNDRE gang dagen etter!! Sånne som deg fortjener ikke barn, når man i hele tatt vurdere å ta seg et glass og gamble på det med all informasjonen vi får om det alle gravide i dag!
kristine26 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2007 Hva med røyking under svangerskapet,kvinner som ikke gidder mosjonere,dere som spiser mye sjokolade,sukker,koffein,riktig mengde med proteiner,karbohydrater,fett som blir annbefalt??Dette blir også sett på som risiko!Tror ikke vi skal nevne hvem som fortjener og ikke fortjener barn her.. Å det at alle leger sier total avholdenhet stemmer heller ikke..Det kommer helt ann på hvem lege du har. Å som jeg skrev tidligere har jeg IKKE drukket noe som helst under svangerskapet. Er så typisk at enkelte bare MÅ rakke ned på slike spørsmål,akkurat som dere er så skinnhellige selv.I dont think so!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Uff...stakkars deg.. Der kommer de standare unskyldningene som mange røykere++++ andre kommer med, pga de vil lette sin egen samvitighet. Røyk, rus, mengder av andre ting tar jeg oxo avstand for. Men værtfall røyk og rus, det hører ikke til i et svangerskap. Røyk og rus er jo lissom det man veit mest at man absolutt bør holde seg unna. Men for all del, hvorfor spørr du her om du ikke tåler ærlige svar?? Gjør hva du vil da!! Det har du tydeligvis villet gjort hele tiden, siden du driver å ror bort risikoene hele tiden. For å dra andre ting inn i bildet!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 Har du villet gitt barnet ditt et glass vin på tåteflaske når det kommer til værden? Hvis du svarer nei, så vet du vel svaret også. Ja, hvorfor kjøper du deg ikke alkoholfri vin???? Man vet jo at det ikke er bra for barnet verken med det ene eller det andre, så hvorfor ta sjangsen? Kjøp alkoholfri vin da om du ikke er avhengig som du sier. Det gjør de fleste andre gravide heldigvis.
kristine26 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2007 Har ingen dårlig samvitighet for noe jeg..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #13 Skrevet 21. mars 2007 Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene da?? Har du villet gitt barnet dit et glass vin på tåteflaske?? Ja, du har sikkert det da siden du tydeligvis har bestemt deg for å ta et glass!! Det er sykt det!! Å hvorfor kjøper du ikke alkoholfritt om du ikke er alkoholiker???
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #14 Skrevet 21. mars 2007 Mennesker med null hjernekappasitet har ikke evnen til å ha dårlig samvitighet. Så det skjønner vi at ikke du er kompetent til å ha!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #15 Skrevet 21. mars 2007 Til HI: Fanatismen er overrepresentert på disse sidene, så ta det som blir skrevet her med en klype salt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #16 Skrevet 21. mars 2007 Herregud så mye piss det står skrevet her..enig med deg over!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #17 Skrevet 21. mars 2007 Ja, her var det mye sykt.... Og, Vuggi Vuggi, hva er problemet ditt? Hva er det du har dårlig samvittighet for? Noe må det være, siden du bruker så utrolig mye tid på å rakke ned på andre her inne.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #18 Skrevet 21. mars 2007 Unnskyld meg! Men hvem har jeg rakket ned på?????????????+ Nå får du jaggu gi deg! Har vel ikke skrevet noe for å rakke ned på noen. Jeg skrev min mening og stilte spørsmål ved ting på en saklig måte. Det er vel lov! Skjerp deg . Er det noen som rakker ned på noen så er deg jo du siden jeg ikke får ha mine egne meninger. Mine meninger har vel ikke du noen ting med. Uff, blir så sliten av at det altid skal være folk her inne som skal styre andre!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #19 Skrevet 21. mars 2007 Tydeli at du foresten bare er ute etter å krangle, stikk inn på kranglesiden i stede du om du ikke kan holde deg til saken. Jeg holder meg for god til å kaste bort tid på usaklige utsagn værtfall )
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #20 Skrevet 22. mars 2007 Kjære HI Jeg håper ikke du tar de trakasserende tilbakemeldingene fra de andre her alvorlig (men det gjør du sikkert ikke). Det er som du sier - det kommer an på hvilken lege du prater med - de har alle forskjellige oppfatninger av hvordan alkohol (i små mengder vel å merke) påvirker fosteret. -Men å si at det er som å gi fosteret vin på flaske er jo helt idiotisk!! De mener vel at det å amme etterå ha tatt et glass vin gjør at det kommer vin ut av puppen også tenker jeg ;o) Jeg for min del avstår totalt fra alkohol - av den grunn at HVIS det skulle feile barnet mitt noe når h*n blir født, så vet jeg med sikkerhet at det ikke er min skyld )
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #21 Skrevet 22. mars 2007 Herregud du anonym som påstår at HI er alkoholiker!! Er du helt STUPP i toppen du stakkars?? Hun snakker om ETT glass vin - og jeg har ALDRI hørt at å ønske seg ett glass vin gjør deg til alkoholiker. Du får google ordet "alkoholiker" tror jeg. Kanskje du blir litt mer opplyst da. Frem til det kan du holde meningene dine om dette for deg selv!!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #22 Skrevet 22. mars 2007 Ja, alkoholen/stoffer fra vinen går faktisk over i morsmelken!! Er du ikke opdatert i det hele tatt eller?? Å ja, for 10 år siden så var det ikke alle leger som hadde nulltolleranse, men i dag 2007 så er det det. Hvorfor kan man ikke kjøpe alkoholfri vin. Jeg må jo med hånden på hjerte si at om man ikke velger alkoholfri vin når man er gravid så har man jo et seriøst problem!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #23 Skrevet 22. mars 2007 Du er ikke lite fantatisk når du sier at om man tar ett glass vin så har man et seriøst problem.... Dessuten smaker alkoholfri vin dritt!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #24 Skrevet 22. mars 2007 Slutt å snu på flisa da kjære deg!! JA MAN HAR ET SERIØST PROBLEM NÅR MAN MÅ DRIKKE VIN MED ALKOHOL NÅR MAN ER GRAVID JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vent med å få barn om du er så alkoholavhengig at du ikke klarer å holde deg unna når du er gravid en gang!!! Sånn fikk du det inn nå eller??? Herregud ass!
m den lille Skrevet 22. mars 2007 #25 Skrevet 22. mars 2007 Jeg drikker ikke alkohol under svangerskapet, ikke på grunn av at det ikke er anbefalt, men fordi de IKKE VET. Det er gjort for lite forskning til at de vet hvor mye alkohol som skal til før man skader fosteret, og jeg ønsker ikke å kanskje være den som er skyld i en eventuell skade. Noen tar seg et glass vin (se på andre kulturer, blant annet den sør Europeiske), dette må du kjenne på selv. Noen leger vil også si at det er ok. Men de fleste vil si at totalt avhold er det beste, og det vil jeg også si. Noe av det som skremmer meg er også å vite at fosteret vil få den samme alkoholpromillen som jeg om jeg drikker. Uansett hva du gjør er det ditt valg, men ditt valg påvirker også barnet ditt. Men hold deg uansett unna alkoholfri vin - hvis du er en vinnyter som meg selv (i ikke-gravid tilstand), finnes det ingenting eklere enn det skvipet...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå