Gå til innhold

Flere som har revnet/ fått brokk i ks sitt??

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og tankene går ettersom vi planlegger å få et barn til. Jeg hadde et hastesnitt for snart 3 år siden, og opplevde å ikke bli trodd på sykehuset da jeg beskrev at jeg hadde sinnsyke smerter i såret. De syntes vel jeg klaget litt mye, og sa til meg; "Ja, du får vel ta deg en ekstra paracet da, og få av deg den morgenkåpen for den har du gått med i 2 dager nå!"

Kan ikke beskrive hvor liten jeg følte meg da, ikke klarte jeg å kle på meg, ammingen fungerte ikke, babyen bare skrek og alt var bare fælt.

Etter 3 dager gikk såret opp på midten, og en lege kom inn og sydde det kjapt igjen uten å sjekke noe mer. Jeg sa jeg hadde en brennende følelse inni magen, men heller ikke dette ble tatt alvorlig.(blodet som bruser rundt er varmt, og derav denne brennende følelsen, har jeg blitt fortalt senere).

Etter 5 dager reiste jeg hjem i god tro om at alt var som det skulle. Jeg visste jo ikke hvor vondt man har etter et ks, så med legenes forsikring om at alt var bra så satte vi kursen hjemover.

For å gjøre en lang historie kort, så hadde jeg ufattelig vondt og håpet stadig at det skulle bli bedre. Etter 4-5 uker var det litt bedring, men jeg hadde fått en stor kul på den ene siden av magen. Jeg var helt skjev. Sa til meg selv at det var livmoren som ikke hadde trukket seg sammen(for dette skjer jo saktere når man har tatt ks). I ettertid skjønner jeg jo at jeg burde ha tatt affære tidligere, men med et nyfødt barn og alle følelsene man har i den forbindelse så klarte jeg ikke å tenke på annnet enn at barnet skulle ha det bra..

På 6 ukers kontrollen hos legen min så så hun med en gang at dette ikke var bra. Jeg ble lagt inn for ny operasjon, og ble "reparert".

Noen som har opplevd noe lignende??

Fortsetter under...

Jeg hadde hastekeisersnitt for snart 6 år siden. Var skikkelig traumatisk med en anestesilege som ikke helt hadde dagen.

Og pga liten plass på fødeavdelingen ble jeg sendt på hotellet ganske raskt (Ullvevål) og ut derfra etter 4 dager. Da tok de stiftene, enda såret ikke var helt grodd. Jeg fikk betennelse, væskende sår. Og inn på sykehuset igjen etter noen dager.

ALDRI mer Ullevål! Såret ble aldri fint igjen, er en liten bul på ene siden, og det er ikke fint grodd i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...