Gå til innhold

Dere som har/har hatt barn i seteleie - svar please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjenner dere hikkingen?????

De siste to dagene har jeg fått hikkingen oppunder høyre ribbein.... Tidligere har det sittet langt nede i magen..... Blir litt bekymret for at hun kan ha satt seg... Er i uke 35 i dag, og ved mine to tidligere fødsler har de ligget med hodet ned siden uke 25.... Pokker ta om jeg må begynne å styre med tanker rundt det nå... :-) Jeg vet at hun kan snu seg tilbake igjen, men anser sjansen for det som relativt liten, hva sier dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt lege eller jordmor. Uke 37 er nettopp den uken man tar stilling til om barnet v. ev. seteleie kan snus eller ikke, så hvis du har muligheten der du bor, blir du sikkert sendt til ekstra ultralyd. Mitt knøtt lå i seteleie i uke 35, men snudde seg av seg selv. Jeg husker ikke nøyaktig hvor jeg kjente hikkingen, men jeg kjente helt tydelig hodet ute på høyre side. Nå er hodet ned, og hikkingen sitter langt nede.

Lykke til!

Maia

PS: Det er forresten ikke sikkert seteleie betyr stor dramatikk; jeg kjenner flere tilfeller hvor det har gått riktig bra med setefødsler!

Skrevet

Hei,

babyen min har ligget i seteleie hele tiden. Kjenner spark nede mot underlivet og et hode rett under ribbeinet. Hikke har jeg alltid kjent nederst i underlivet. Regner med du skal ha en sjekk i uke 36, da vil de i såfall videresende deg til ultralyd for å få bekreftet leie.

Skrevet

I verste tilfelle: prøv akupunktur hos en som driver med å snu babyer!

Det hjalp for meg sist, skulle til kontroll på sykehuset for å vurdere setefødsel i uke 37, men akupunkturen i uke 36 var suksess. Han snudde seg på natten, etter behandlingen.

Skrevet

min har ligget med hode ned alle gangene jeg har vært hos jm. men mandagen hadde han snudd seg med rompa ned:/ jeg er 35+3 nå. jeg kjennte hikkinga i rompa tidligere, men nå kjenner jeg den opp unner ribbeina.

Skrevet

jeg er i uke 39 nå, og babyen min snudde seg med hodet ned i går. Så fortvil ikke:)

Skrevet

min lå også i seteleie i uke 35, men på kontroll uke 37 hadde han snudd seg:) så det er i alle fall ikke for sent..

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...