Gå til innhold

Et lite forslag fra meg...

Anbefalte innlegg

Aller først: Jeg orker ikke krangling om dette, så er du uenig ber jeg deg overse innlegg mitt, eller sende meg en personlig post. Vær så snill!

Men jeg tenkte altså å forelså følgende:

Vi som sliter med å få barn trenger et forum hvor vi kan gi hverandre oppbacking og styrke. Selv har jeg prøvd å bli gravid i 3 år uten å lykkes, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle maktet disse årene hvis ikke dette forumet fantes. Derfor synes jeg at vi skal bruke denne siden til å støtte hverandre, komme med oppmuntringer og hurra-rop, eller gi en klem når verden går oss i mot. Hvis man derimot er ute etter å kritisere eller rakke ned på andre kan man heller sende en personlig post, så slipper andre å måtte forholde seg til "skittkastingen".

Onsdags-klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8711083-et-lite-forslag-fra-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Helt greit fra min side, men da bør du gjøre ditt du også for at dette forumet skal bli et koselig sted. For det er ikke til å skyve under en stol at du faktisk har skremt vettet av enkelte her inne med bår og brutale kommentarer. Noen har faktisk forlatt bim.....

Men det er noe du ikke klarer å se,et er andre som står bak..

Men jeg vet, for det er folk som har fortalt meg det personlig.

Det er ikke bare jeg som reagerer på enkelte ting her inne,det har du sikkert lest selv. Men ikke alle tør å ta ting opp her inne, nettopp fordi det blir en klappjakt via postkasse og via innlegg på hvem som er den skyldige for det ene og det andre. Og i tillegg så vinkles ting over på den som klager/sier i fra. Den som får klagen, gjemmer seg bak andres støtte .

Jeg står for hvert eneste ord jeg sier, jeg er muligens litt for ærlig av meg, men jeg gjemmer meg ikke for andre.

Det verste jeg vet er urettferdighet, og når jeg ser at andre som jeg bryr meg om blir såret av lite gjennomtenkte kommentarer, så reagerer jeg.

Jeg er takknemlig hvis noen sier i fra at jeg kanskje er litt krass, da har jeg muligheten til å forklare meg, og ta ting til ettertanke.

Det jeg tror som bør til, er at en tenker to ganger over hva en skriver.

Det å slite med å bli gravid har vi felles her inne, noen er heldigere(hvis en kan kalle det for det" , å lykkes raskt med å bli gravide, mens andre igjen er nødt til å gå flere runder for å lykkes.

Det er ingen som fortjener mer enn noen andre å være her inne, vi er alle i samme båt.Og vi bør ta vare på hverandre!

"Det jeg har prøvd febrilsk å få fram, er at en kan ikke dømme folk ut i fra antall år eller mnd en har slitt, det blir teit.

Jeg er tydeligvis ikke en sliter i dine øyne, jmf et innlegg tidligere her.,

Jeg kunne bare vente til jeg satt med runde 3 på mislykka ivf, så fikk jeg kjenne hva det ville si.Orker ikke lete frem innlegget, men du husker det sikkert.

Sånne ting sårer.. veldig...

Og små morsomheter" som tolkes feil fordi det inneholder ord som er negativt ladet.

Ikke alt er like lett å tolke rett her inne, men å innnrømme ovenfor seg selv at en kanskje er krass, det hadde vært noe, ikke bare gjemme seg bak sin egen sorg.

Og ja... jeg sliter for tiden(regner med at det kommer opp som en unnskyldning nå... som på de andre innleggene.)

Men det har absolutt ikke noe med min nåværende situasjon å gjøre.

Det har noe med at den som roper om respekt fra andre også bør gi respekt tilbake. Uten å gjemme seg bak antall år en har slitt.

Nå anser jeg meg som ferdig med moralprekenen.

Kan jo sette en hel haug med smilefjes bak dette, så da er jo dette innlegget ment som en morsomhet fra min side....

:o) :o)

Hei Bula, ser at dere har et eller annet uoppgjort, men ta det på kammerset a????? Det er jo som du selv skriver, at begynner man å krangle her, så starter det en klappjakt. Syntes dette innlegget var ganske sarkastisk fra din side. men men...

Og til Snøfilla, hvis det er tilfelle at du sender krasse stygge meldinger i postkassene til folk, så er det dumt å stå fram på forumet som skinnhellig.

Jeg har ikke sett noen av de PM og har aldri fått en stygg en i postkassa heller. Ikke send det til meg heller.

Mye kosligere da vi er venner.

klem

Eifos:

Har vært på bim i maaange år jeg. og tror dette er første gang jeg har vært frekk, eller gidde å blande meg i noe som helst.. vi har hatt mange rare folk innom på bim, som har blitt utestengt og i det hele tatt.. jeg leser mye mer enn jeg skriver.. og får med meg veldig mye.. noen må prøve å få fram sannheten.. for denne damen spiller et spill uten like.. og hadde passer bra på big brother eller noe sånt...

det kan alle som vil se, men folk er redd for å være ærlig, mange pga at de vet hva denne damen er i stand til.. og det går lenger enn et par krasse innlegg på bim.. pm på bim... iiiiingen god ide etter min mening... for det misbrukes i stor grad... for den somer feig vel og merke...

Jeg er så enig med deg snøfilla.

Alt dette tullet er rett og slett bare patetisk. Og Bula,du kan faktisk være ganske så krass du også,bare se på innlegget du akkurat har lagt inn. For meg og mange andre her inne blir dette barnehagenivå.

Det er faktisk ikke værre enn at man kan la være å lese eller svare på et innlegg man ikke liker. Vi er alle forskjellige og vi tar ting forskjellig.

Ha en strålende dag!

Og til Snøfilla, hvis det er tilfelle at du sender krasse stygge meldinger i postkassene til folk, så er det dumt å stå fram på forumet som skinnhellig.

der traff vi spikeren på hodet.. det er dette ingen vil se.,.....

Aprilmor;-)

Din frekkas;-) hi hi... Ja ja, dette her er deres kamp, og skal ikke blande meg noe mer. Kos dere med kranglinga. Men hva vil dere oppnå??? At Snøfilla forlater BIM fordi dere driver en heksejakt, ja da er ikke dere stort bedre spør du meg

Annonse

Takk jeg skal ta det til etteretning,setter pris på at noen gir tilbakemeldinger jeg,

Ja jeg vet at dette var krasst, og det var ment å treffe sånn som det gjorde,

Jeg orker ikke dille mer med dette styret her, for ingen blir enige om dette likevel.

Case Closed fra min side, barnslig eller ei.

tar den til meg eifos...

min misjon er absolutt ikke at hun skal hives ut, eller fjernes fra bim, men ikke sette seg selv høyere enn andre... for liker ikke folk som tror de er bedre, har det verre, og er mer synd i enn alle andre... uansett... ikke det som gjør bim til et koselig sted...

vi har det alle likestilt her på dette forumet, om det er første eller 10 forsøk.. for smerten vi bærer er der vi er...

er det ingen som husker hvordan det var å få mensen på 3 pp og verden raste under... trodde ikke jeg kunne leve videre jeg da.. men se på meg.. 4 år, og masse pille kurer, 2 ivf.. og jeg lever enda.. men ser ikke på min situasjon som verre enn den som venter på svar på søknad om ivf.. husker smerten jeg gikk gjennom da oxo jeg...

mye og langt igjen.. ikke meningen det, men får hvertfall sagt det jeg vil..

mange klemzer fra

Heksejakt,krangel,faenskap eller ønske om splid...

Eller barnehage mentalitet om en vil...

Dette blir aldri bedre av dette,og en viktig faktor er vel alltid,at på nettet kjenner ingen lusa på gangen,eller f....som feis om så.Så å forsvare hverken den ene eller andre,synes jeg faktisk ikke "opphøyer" den ene eller andre her jeg...Unnskyld meg.Det gjør oss faktisk til patetiske hele bunten !

Men en ting vil jeg ha sagt.

Du er en smule mer "fair" om du står for ditt i et innlegg her inne,fremfor å spre eder og galle i postkassa til andre mennesker.Det har jeg aldri selv gjort,og jeg håper virkelig jeg slipper å oppleve det også.

For jeg kommer aldri til å godta noe sånt !

Jeg er tydelig blond (opplest og vedtatt).

Fordi jeg trodde vi skulle ta vare på hveandre jeg,og at vi hadde felles mål og ønske her i livet...Så feil kan jeg virkelig ta !

Denne diskusjonen vil vel fortsette i det uendelige.

Jeg skal aldri mere tilføye den grobunn.

Jeg håper at alle kan prøve å huske på grunnen til at vi er her inne,og glemme alle andre evt. årsaker...

Hilsen

Hei.. synes dette blir for dumt..

Min story: har slitt i 11 år. vært på bim siden det ble startet!!

Har i mange år blitt kjent med mange mange herlige jenter og gutter faktisk. Blitt også venninne med fler og det gjør godt, fordi det er ikke så mange som skjønner denne tøffe påkjenningen..

Men den siste tiden her inne har vært grusom: jeg føler selv at jeg har vært støttende hele veien, jeg bryr meg virkelig om jentene her inne og føler at dette er min plass.. jeg støtter så godt jeg kan og vil være der for dem når de trenger det som mest..

Jeg har fått beskjed om at dette ikke er plassen så fort man blir gravid, og det er feil og spørre om ting man lurer på, for når man har slitt i mange år skal man vite ulike ting!!!

Jeg valgte å trekke meg vekk fra bim, av den årsak at jeg ikke trivdes lenger og følte at dette ikke var plassen for meg lenger, da jeg ikke følte meg velkommen.. og dette var sårende siden jeg føler jeg kun har vært støttende mot alle jentene her inne..

Men hater folk som skal være sjefer og som liksom skal være så skinnhellige, jeg spyr!!!!!!!!!!!!

Og jeg sletter alt som kommer i min pm.. for det blir for dumt!! Tør stå frem her eller gi faan...

Og denne gang er det ingen som klarer å knekke meg fra å gjemme meg eller forsvinne fra bim!!!!!!!!!

:o) :o) :o) ha en strålende dag alle sammen..

Hegemus:

på kranglesiden kan en være anonym, og mange bruker andre nick for å være frekk i kjeften.. står for det jeg sier jeg....

men er enig med at sånne tråder er dumt å ha, men en plass går grensen...

ha en koselig dag...

klemzer fra

BARE SÅ DET ER SAGT JENTER!!!!!

HER ER DET MEST SYNDT PÅ MEG, JEG SKAL HA ALL OPPMERKSOMHET OG LURER JEG PÅ NOE, SÅ SKAL JEG HERETTER HA SVAR FØRST. JEG SKAL BÆRES PÅ EN KONGESTOL OG "DYRKES"

I TILLEGG HAR VI PRØVD LENGE FØR VI FIKK DET TIL, SÅ JEG KOMMER ALDRI TIL Å FORLATE BIM... *KNIS*

håper jeg ikke tråkket noen på tærne nå, skulle bare være så ufattelig festelig;-)

så flott at du står frem som den du er.. hehe... liker deg jeg...

men det er dette visse andre viser i litt enklere måter bare... men for oss som har vært her så lenge at vi kjenner mange.. så ser vi forskjellene som skjer gjennom tiden.. for snøfilla har ikke alltid vært som dette.. likte hun før jeg, og hun hadde mye bra å komme med.. men som en konklusjon fra min side (helt uoffisielt) så virket hun bitter på livet.... og det gjenspeiler seg...

føler meg skikkelig stygg i dag jeg, for iker ikke å være frekk og sånn.. men denne dama er faktisk den eneste som gjør at jeg ikke liker ass.befr så godt lenger... og etter mange klare beskjeder om det samme fra flere, så bør kanskje vedkommende tenke seg litt om, for da ligger det noe i det...

mange klemzer fra meg.. som er på rugedag 2 og ser lyst på livet.. og koser me hjemme i recliner med pc og tv...

Hei Aprilmor - og alle andre...

Det er dette jeg ikke forstår: Hva slags glede har du av å fortelle gud og hverman her inne at du ikke liker ass.befr. så godt lenger pga. meg? Kan du ikke bare la denne tråden ligge og eller sende meg en pers. post hvis det er noe du ville ha sagt meg?

En ting er at du slenger med leppa til meg, det tåler jeg vet du - men hvorfor forsure stemningen og "ødelegge" dagen til de andre BiM-damene som du faktisk liker? Det skjønner jeg ikke... Blir rett og slett komisk;-)

Heldigvis er mange enige med meg i at forumet gjør seg beste når vi støtter og oppmuntrer hverandre, så da håper jeg vi kan fortsette med det.

:-)

PS: Bula - ja jeg har sendet seg pers.post, men det var rett og slett for å be deg om å bruke postkassen hvis du hadde flere krasse komentarer på lager du følte for å meddel meg. Jeg skjønner deg ikke - hva har jeg gjort deg?

Ja og nei.

Kjenner heldigvis ikke saken som muligens har vært nevnt tidligere her.

Enig i at vi bør forsøke å være støttende og positive som best vi kan på dette forumet.

Men håper jo veldig at jeg slipper å få sinte private mailer inn i mailboksen min da.

Kan vi ikke heller forsøke å være overbærende med hverandre. Tror vel ikke det finnes et forum med høyere hormonelle og psykiske opp og nedturer en dette. La oss da holde oss for gode til

1 - og slenge dritt i forumet

2 - og slenge dritt på personlig mail.

Gi den som har en dårlig dag noen dager til å få humøret i balanse før vi skyter løs.

Det finnes forøvrig et eget krangleforum dersom man ønsker det.

Forøvrig har jeg selv nesten bare positive erfaringer fra dette forumet.

Fikk litt pepper i starten. Var nok ikke helt kjent med lave HCG verdiers betydning for graviditets-sikkerheten..

Vennlig hilsen fra Aguin, som desverre egentlig er utmeldt fra forumet i og med at vi ikke pøver lengre ( snufs)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...