Gå til innhold

Noen tanker om gutt eller jente...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Kan ikke noe for det, men blir litt sjokkert over at så og si alle bare ønsker seg jente. Tror ikke jeg har funnet et innlegg hvor noen håper på gutt. Veldig få iallefall. Til og med de som har jenter fra før, blir skuffa over gutt i magen. Jeg skjønner ikke jeg. Disse fantastiske små guttene, like knyttet til mammaen sin som sikkert jenter er. Forventningsfulle til livet. Det er jo mennesket inni kroppene som har noe å si, er det ikke? Er jo selv guttemamma da, så det er sikkert derfor jeg reagerer litt. Og ikke misforstå, jeg venter nr 4, og det hadde jo vært kjempegøy å få en jente etter 3 gutter, det er jo menneskelig å ønske noe litt høyere da, fordi det er noe man ikke har. Men det virker som at noen ikke føler seg som en ordentllig familie før jenta har kommet. Synes bare det er underlig. Må bare understreke at dette ikke er noen angrep på noen, fordi dette er ofte følelser man ikke kan styre over selv.Ville bare dele tankene mine om det.Lykke til alle vordende guttemammaer og jentemammaer. Det er et sykt mirakel uansett, ikke glem det :o)))

Fortsetter under...

Heisann...

Da får jeg skrive et lite innlegg her jeg da... for jeg håper riktig nok at det er en liten gutt inne i magen min.. Har selv begge deler fra før av, så det spiller egentlig ingen rolle hva det er, men jeg tror egentlig at det er ei lita jente da. Det er lov å håpe så lenge en ikke fraskriver seg barnet pga feil kjønn... Alle barn er velkommen, hovedsaken er at det er et friskt barn...

Skal til UL imorgen, det blir spennende :o)

hei du=)

skal på ul den 2 april og vil gjerne vite kjønnet...jeg har ingen ønsker om hva det skal være der inne,jente eller gutt!uansett så kommer jeg til å bli utolig glad i ungen min!dette er min første og hittil har ikke svangerskapet vært lett...så gleder meg bare til ul nå!!

lykke til=)

klem klem

Må innrømme at jeg ønsker meg gutt. Det kan vel ha noe med at jeg har kun søstre. Husker jeg ble kjempeskuffet når lillesøsteren min visste seg å være jente. Jeg hadde jo ønsket meg en lillebror. He he.

Men ikke misforstå, jeg kommer IKKE til å bli skuffet hvis det blir jente altså!

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg kan ikke skjønne hvor du får dette ifra?? Må jo være ditt personlige synspunkt på saken, for jeg har aldri hørt maken til uttalelse. Du sier det ikke er ett angrep på noen, men jeg blir allikevel provosert. Jeg er i den situasjon at jenta kom først og nå kommer visstnok en gutt..og det er KJEMPESTAS! Kunne jo ikke blitt bedre.Har forresten den innstillingen at kjønnet ikke er så vesentlig, men at barnet er friskt, og det føler jeg at jeg deler med mange flere enn de du viser til som IKKE ønsker gutt.

• 2 uker senere...

helt enig. jeg blir helt dårlig av å være her inne på Gutt Jente? sidene. fatter ikke åssen enkelte tenker. hva i all verden er så mye bedre med en jente fremfor en gutt? nei det fatter jeg altså ikke. så en som skrev hun håpet på en jente forda kunne hun være mere sosial med venninnene sine???? aner dere hva jeg har gått igjennom? har 3 gutter!! hvem sier noe slikt? jeg har begynt å tenke at de kanskje ikke har så høy iq? noe må det være. å ønske seg ett kjønn er noe helt annet, men man blir ALDRI skuffet over et friskt barn!!!! kunne gjerne fått 5 gutter til jeg :) Gutten min er herlig!!

Trodde også disse sidene var mer til tipping av kjønn, tegn i svangerskapet, hva det blir etc, men sidene her har blitt mer og mer, vi vil velge kjønn sidene. Er litt her inne, fordi vi ikke veit kjønn på babyen vår som kommer om en 4 ukers tid, men ja...blir litt sjokkert jeg over hva folk kan skrive.

Og helt ærlig, ja, det er flere jenteønsker her en gutt. Og det får meg til å bli litt trist.Har en herlig gutt, og nå ønsker jeg med både en gutt til eller en jente. Begge deler blir like stas.

Har en følselse av at det å få jente betyr at da kan man stase opp i kjole og rosa. Det vil jeg si er den eneste forskjellen på gutt og jente. Klær og materielle ting!! Personligheten kan være så mangt, vår gutt er herlig, rolig, snill og superkosete. Og vi kan nå få et barn som er enten er lik eller rake motsetning uansett kjønn:) og det er barnet vårt.

sier ikke det ikke er lov å ønske seg eller håpe litt på kjønn, eller noe, men tror nok det er mange som ikke tenker på hvor heldige vi er som får barn. Om jeg hadde fått 3 gutter til hadde jeg vært fornøyd, selv jeg sikkert hadde tenkt litt på jente siste gangen eller no, det er vel bare naturlig?

valgte å ikke vite kjønn på babyen, fordi jeg føler UL har blitt en greie med å vite kjønn og ferdig med det. jeg ønsker sterkt at bebien skal ha det bra!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...