kristin2 Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Vet ikke hva jeg skal gjøre.Dette er ikke gøy. Har hemoroider som bare har blitt tusen ganger værre etter fødsel (4 uker siden). Har prøvd alt; sheriproct, propolissalve, grønnsåpebad etc etc. Ingenting hjelper og nå er det værre enn værst. Det er såpass smertefullt at jeg har tatt paracet. Å gå på do er et h....., til og med det å tisse er vanskelig. Vondt å sitte og til og med vondt å gå. Til tross for sheriproct bruk så syns jeg de bare har blitt større og værre. Vil helst få de fjernet for godt. Er det noen som har gjort dette og er det lang ventetid før man kan få fjernet? Eventuelt finnes det noen klinikker (eks Volvat eller lignenden) der de gjør det umiddelbart? Og hvor mye koster det? Litt fortvilt nå da dette gjør vondt. Har fått time hos fastlegen min senere i dag, men er redd hun bare sier at da får du prøve en annen salve etc. Men det hjelper jo ikke likevel. Tusen takk for alle svar. Dette er seriøst et stort problem. Blir jo helt satt ut av smertene.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 jeg satt i gråt i uker etter fødselen selv jeg...! ikke kunne jeg gå, ikke sitte, fikk ikke sove, skrek av smerte på do, det er ikke lett å ta seg av babyen sin da.. syns ingenting hjalp, og mitt høyeste ønske var at de bare skulle sprekke, for å lette på smertene litt....! det var så grusomt! men jeg fortsatte å smøre, med sheriproct, og dyttet di inn så ofte jeg kunne, og brukte hånddusjen mye, kaldtvann gjorde det hele numment for et øyeblikk ihvertfall.. det virket som om de ble større før de forsvant og, så kanskje de er på retur hos deg og! det gikk noen uker, men de ble borte, og 8mnd etter fødselen har jeg ikke fått de tilbake.. ønsker deg lykke til! jeg vet alt om hvor vondt det er!
kristin2 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2007 Godt å høre at det finnes håp. Håper de forsvinner fortest mulig for jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn. Syns nesten det er vondere enn å føde. Klarer heller ikke dytte noe inn da det er alt for hardt og vondt. Kanskje jeg skal prøve med kaldvann. Uff, hva må ikke vi kvinner lide oss gjennom.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 prøv å dytte de inn, det hjelper utrolig mye, dusj deg først så det blir litt numment, ta godt med sheriproct og masser de forsiktig inn, og hold de der, så lenge du kan, og pust! jeg kom til det punktet at jeg ikke hadde andre valg, trodde jeg skulle svime av, men dyttet de inn, og det er faktisk med på å få fortgang i at de blir borte! og det er vondere enn å føde, det blir ikke borte og det kommer ikke noe godt ut av det, smerten er en heeelt annen! ville født daglig om jeg bare kunne sluppet hemoroidene!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Tips jeg har lest er å dusje hver gang du har bomelom og stå med rompen bar i været i 5-10 min. Får visstnok blodet til å ikke presse mye på der bak. Spis masse fiber og drikk godt, så du har god avføring. På sykehuset fikk jeg isbind, hjemme har jeg tatt en isbit i mykt papir og lagt på hemoroiden - får de til å trekke seg sammen. Knipeøvelser er visst også viktig for å hindre at de kommer tilbake. Jeg er i samme situasjon selv og jobber med å få de bort, men ved å gjøre det som står ovenfor har jeg mye mindre vondt og føler at de er blitt mindre. Lykke til du også!
båneiverden Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Sikkert litt sent å svare på dette, da dine hemorroider sikkert er på retur nå, men jeg også hadde det helt grusomt etter fødselen pga vonde hemorroider... Og det verste var syntes jeg at de fleste bare sa "nesten alle kvinner får hemorroider i sv.skapet eller under fødsel, det går snar over!!!!"... Til og med de ansatte på føden hadde slike kommentarer! og jeg lå der, og ikke fikk sove, og tårene rant og det gjorde så vondt at jeg trodde det skulle klikke for meg!!! Til slutt fikk jeg mer enn salve, for det hjalp ikke nok, jeg fikk nemlig smertestillende: paracet sammen med voltaren. Dette hjalp litt, og er ikke farlig å ta selv om du ammer. Fikk "mast meg til" recept på voltaren og måtte ta dette i hvert fall 3 uker etter fødsel, samtidig med paracet og med lokal bahandling med salver (2 typer) og stikkpiller....
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 nå er nok jeg ltt sen til å spørre....men på de salvene så står det at man bare kan bruke dem i 1 uke....bruker dere de lenger....??? for mine hemorider forsvinner ikke etter 1 uke behandling hvertfall.....(
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 jeg bruker de til det ikke er vondt lenger jeg, men har kanskje et par dager opphold, og rumpa mi er det ikke blitt noe galt med etter det
mamman&lilleprins Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Melder meg inn i klubben for grusomme hemoroider! Har lest alle tips og triks og er evig takknemlig!! Skal nå gå til verks og prøve å få bukt med djevelskapen Alle slags takk til alle dere
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 Salver hjelper ikke når de er blitt harde. Da har blodet levret seg, og de er der permanent vil jeg tro -med mindre de sprekker av seg selv. Sliter med det samme, og dro på OsloAkutten for å snitte opp to kuler og tømme de for levret blod. Det hjalp, men har enda et par som må under kniven......Kostet 800 kr å gjøre det, og var overstått på et kvarter. Å få lokalbedøvelse var nokså vondt, men fort overstått - og etterpå har jeg ikke hatt noe som helst smerter. Men fikk med Paralgin Forte og kortisonpreparater for å lindre - og mulig det dempet smertene 100 % Orket iallefall ikke å vente på fastlege og offentlige sykehus. De er jo nesten alltid avvisende og messer om disse salvene sine. Brukt salver i over ett år nå jeg, så nå tar jeg heller og betaler litt for å virkelig bli kvitt problemet! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå