SolMåneStjerne Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 lurer bare på åssen det fungerer? kunne godt tenkt meg det,ser mer behagelig ut.. er det noe å anbefale?
Snartbaby Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har ikke forsøkt det men skal be om det denne gang. Overlegen på Ahus anbefalte meg å prøve siden jeg har skrekk for alt av medikamenter som blir satt på meg og vil helst ha det så naturlig som mulig (med mulighet for smertestillende selvfølgelig). Det vil i allefall lindre smertene litt samtidig som det er behagelig. Eneste jeg da vil grue meg for er alt det som vil flyte rundt der, blod etc, men de er vel flinke til å skifte vann tror jeg. Fødte i vanlig fødeseng sist og synes ikke jeg fikk det til der altså. (Han ble tatt ut med tang til slutt)
SolMåneStjerne Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2007 jeg også vil ha mest naturlig fødsel som mulig. tror jeg skal spørre om det jeg også, håpe de er flinke m å skifte vann da hehe..=) takk for svar.. håper det er noen flere som vil dele erfaring o.l
lillebøllaspringmadrass Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 hei! jeg fødte i vann sist!!! og det var helt fantstisk!!! jeg gikk fra 4 til 10 cm på under 2 timer.. rimlig hevy.. og var da i vannet.. det lindra veldig godt.. jeg lå å fløyt i vannet.. og sov mellom riene.. så kom pressriene..jeg holdt igjen..etter tips fra min mor.. jeg holdt igjen 4 pressrier ca før jeg turte si fra til jordmor jeg ville presse.. så sa jeg ifra. og fikk "ja, skjønner du må det.. du er helt klar du.. venter bare på deg jeg.. press når du vil du." ble overaska da ja!!! så press, press plopp. så var han ute.. jeg revna ikke eller noe.. han kom ut i vannet..helt ren.. fikk han opp på magen.. han fikk våte varme håndklær over seg for å ikke fryse.. så lå vi et kvarter i vannet.. så var det ut for å føde morkaka.. og når jeg reiste meg ble jeg veldig overaska over at vannet var helt rent!! d var ikke en bloddråpe jeg kunne se noe sted... hadde ikke revna, eller bæsja.. hadde tatt klyster før jeg gikk i vannet.. d anbefales.. så etter et par press på senga så var morkaka ute:) først da kom blodet.. så ikke vær redd for gørr i vannet.. det trenger ikke bli det.. men d er best å ta klyster før man hopper i vannet.. for bæsjer man der på slutten.. uten at det kan skiftes eller tas opp må man ut av vannet. og tro meg.. har du først fått ligge litt vil du IKKE ut!! ja til vannfødsel!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå