Gå til innhold

En grusom opplevelse!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp opplevd noe helt forferdelig ekkelt!

Jeg pleier jo å ta disse daglige morgentrilleturene med Ingrid, jeg våget meg ut selv om hun har øreverk.

Da jeg var midtveis på "runden", hører jeg noe komme løpende bak meg, jeg kikker meg bakover, og der står det en schæfer og flekker tenner til meg. Jeg gikk i et boligstrøk, men akkurat der den begynte å følge etter meg, var det godt over 100 meter til nærmeste hus. Jeg gikk videre, kikket rett fram uten øyekontakt. Han knurret, flekket tenner, bjeffet, hoppa opp på meg, opp på barnevogna så den holdt på å velte. Men jeg gikk videre.

Jeg har hørt at schæfere er egentlig ganske feige, men at de prøver å virke "tøffe i trynet". Men jeg torde ikke ta noen sjanse på at jeg skulle kunne "tukte den", så jeg bare overså den helt, og klarte på et merkelig vis å forholde meg helt rolig. Jeg svingte inn på gårdsplassen når jeg hadde kommet fram til huset, og da løp den hjemover. Da brøt jeg helt sammen, jeg hadde vært så redd!

Jeg er fortsatt litt skjelven, dette skjedde for en drøy time siden, jeg møtte små barn som gikk til skolen på hjemveien, og tenkte på konsekvensene det hadde fått om de hadde møtt på hunden. Og hva om han hadde klart å velte barnevogna helt, og bitt Ingrid eller meg?

Hadde jeg visst hvem eieren var, hadde jeg tatt affære med en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8709887-en-grusom-opplevelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fytti rakker'n!

Jeg hadde gjort alt for å finne ut hvem eieren er...Må være måte på!

Jeg liker hunder godt, men mener at de bør være i bånd så sant de ikke er på eget gårdstun med lite folk.

Takk og lov at dette gikk bra!

Annonse

Jeg er fortsatt litt "uggen" inni meg jeg, skulle gjenfortelle hele greia for samboeren min da han kom hjem fra jobb, og da begynte jeg å storgrine - igjen! Jeg regner meg egentlig som en som ikke lar mye gå innpå seg, men her ble akilleshælen min truffet, tror jeg...

Skumle greier det det, man skal ikke "kødde" med fremmede hunder, og ihverfall ikke når de oppfører seg på den måten der. Håper du finner ut hvem som eier hunden sånn at du kan fortelle hva du har opplevd. Forhåpentligvis er eieren såpass fornuftig at han gjør litt mer for å passe på hunden sin i fremtiden. Håper du ikke har mistet lysten på trilleturer da.

Annonse

Nei, jeg er egentlig litt stolt av at jeg taklet det så rolig. Men lurer selvsagt på om jeg hadde blitt kvitt hunden fortere ved å "ta kontrollen" ved å brøle til den. Det er mange tanker som har fart gjennom hodet mitt siden i går...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...