Susan*lillegutt og mini* Skrevet 20. mars 2007 #1 Del Skrevet 20. mars 2007 Nå har han hatt feber siden søndagen,og vi tok han med til fastlegen for test av urin og CRP igår,alt var fint,men siden han tok seg til magen og sa au,hele tiden ville vi bare få det skjekket. Har hatt ganske høy feber siste døgnet,ikke under 39,5 i hele går,til og med på dagen hadde han litt over 40, og igår kveld hadde han 40.9 og jeg ringte legevakta,så mente at det var ikke unormalt for små barn å ha så høy feber,og brydde seg ikke da jeg sa at han var kjempeslapp og helt borte,så vidt vi fikk kontakt..men ble bare føyd vekk med at det var normalt og vi måtte gi han drikke..ja..er jo lettere sagt enn gjort når han IKKE vil ha noe som helst. Men idag da vi stod opp var feberen igjen på over 40,så på'n igjen med paracet (flytende,for stikkpiller er det ikke snakk om lengere,kniper jo igjen rumpa) så gikk den ned til 38,5,da dro jeg på skolen fordi gubben var hjemme fra jobb med han. Kom hjem i 13 tiden,lillegutt hadde da igjen 40.3 i feber,ringte fastlegen,tok ikke tlf,ringte alle andre legekontorer,men enten var det forsent for tlf tid,eller så var det ikke snakk om å få time,måtte ringe legevakta,ringte t.o.m helsestasjon for jeg var så fortvila for at feberen ikke gikk ned noe særlig. Men ble legevatkta på oss idag ja,etter å ha snakket med en hyggelig lege som sa at jeg bare skulle komme så skulle han hvertfall ta en titt på han omså. Joda,lillegutt har halskatar (øvre luftveis infeksjon) var ikke hoven i mandler eller noe,men knallerød i ganen,så var ikke jo rart at han ikke ville spise eller drikke. Men skulle gå over fra 4-5dager,men endelig en som hvertfall ville se på han,og fikk klar beskjed om å gi paracet når den passerte 39 nå,selv om feberen var godt for kroppen,så var det ikke bra med så høy feber som han har hatt og så liten som han er,og i tilegg redselen for feberkrampe,selv om vi ikke har vært borti det. Nå ikveld for ca.1t siden,etter å ha lagt han i 19.30 tiden,men paracet innabords og bare en body på,så var han søkkvåt,svett som bare det,puta var søkkvåt og håret hans var vått,skifta på han tok tempen,og den var på 36.6 =)) endelig på vei ut av den lille kroppen den hel... feberen =)) Så i morgen skal han være med å se mini i magen,skal på (forhåpentligvis siste) ultralyd i morgen,og sender han ikke i bhg. så dårlig som han har vært idag,bare villet sove å kose,selv med 40 i feber før har han raset rundt å funnet på fanskap,men ikke nå disse dagen,vært helt slapp og borte,men ser ut til at han kommer seg nå =) Sorry for alle skrivefeilen her,men har sittet med særemne i hele dag så øynene mine er vel temmelig firkantige,og ser bare på sjermen når jeg skriver,så blir litt feil nå ja.. =) Ha en god natt alle sammen =) p.s. øre,nese,hals legen sa jo at ene drennet var på tur ut,for det satt ikke fast og trommhinna ikke beveget seg,så det kom til å falle ut noen dager etter vi var der (februar) men legevaka kunne konstantere at begge sitter godt i,og tromhinnene beveger seg på begge sider =)) ble så glad når han sa det =) er jo godt at det sitter i enda=) Nei..god natt jenter =) Og sorry for det lange innlegget =) Nattaklemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 21. mars 2007 #2 Del Skrevet 21. mars 2007 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 21. mars 2007 #3 Del Skrevet 21. mars 2007 Stakar lille - når dei er syke er det som å få babyen sin igjen. Litt koslig også selv om det kan bli mer krevende med en liten som er syk da... God bedring til dere alle der oppe... ikke slit dere helt ut med flyttingen nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå