HØNAogEGGET *har født* Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Babyen min er 7 uker og 5 kg. Vi har en babybjörn bæresele og her om dagen skulle vi prøve den ute for første gang. Siden det er vinter må man jo kle på endel klær, men da fikk jeg ikke bæreselen til å passe!! Den ble for trang rundt ryggen?!! Er det virkelig mulig at det ikke går an å bruke den med litt klær? Mener bestemt at jeg har sett andre som går rundt med mye større babyer enn min i en sånn sele, MED yttertøy? Hva gjør jeg galt? Finnes det annen justering enn å justere på lengden nedover? Blir ufattelig irritert hvis en så dyr greie ikke skal kunne brukes ute, det er jo der jeg har bruk for den...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har ikke erfaring med BabyBjørn, men jeg ville bare si at det finnes andre typer bæretøy som er mye mer behagelig og bedre for kroppen til den lille - se på www.tettinntil.com!
Mynona Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har hvertfall ikke funnet ut hvordan det går an. Men jeg pakket den vekk i irritasjon uten å se så nøye på den, når jeg fant ut at den var for liten med uteklær. Enig i at det jo er det jeg har bruk for den.
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Hei! Jeg også brukte babybjørn inntil ganske nylig. Og den ble veeeldig trang da jeg kledde på junior for å gå ute. Fant ikke noen måte å justere den på jeg heller. Nå bærer vi i sjal - myyye bedre:-) Og der kan man pakke på så mye klær man bare vil;-)
Maja☆ Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Den justeres ved å øke størrelsen der hvor rumpa er, for da får dem større plass nedi. Jeg øker den da fra 53-60cm som jeg bruker inne til 60-66cm som passer da fint når han har masse klær på. Prøv det... for da får du den fint rundt ryggen til babyen.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2007 Jeg prøvde det også, men lengden rundt ryggen er jo fortsatt den samme, og baby ble ikke noe slankere. Dermed hadde vi samme problem fortsatt. Møkkasele, skulle hatt justerbar bredde på ryggstykket i tillegg til lengden!
Sivalur Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 Eller så kan du jo kjøpe tilleggsutstyr, en sånn pose som du trer rundt ungen og selen... min fikk plass oppi da han veide 5 kilo, med bobledress på seg. Det som ikke gikk, var å få den på meg utenpå min tykke jakke i tillegg.. men, det jeg gjorde var å ta den på under jakken, og så gå med jakken åpen når han skulle sitte oppi. Var jo ikke så lange turene da...
Maja☆ Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 Da må du jo kunne løsne litt på skulderstroppene slik at der de hempene kommer nærmere barnet. Ikke ha det så stramt på deg de gangene barnet har på seg mye klær. Funker kjempefint her. Vi har den aktiv typen som man også kan justere i ryggen, det hjelper også. Vet ikke om du har den selen eller om du har orginalselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå