Gå til innhold

ikke ta med barna til syden uten vaksine!

Anbefalte innlegg

Der kan man risikere at man kanskje får alle disse farlige sykdommene man vaksinerer seg for i Norge..Jeg hadde ikke turt..det er større sjanse for at de blir syke der enn hjemme i Norge,der er de jo ikke så mange vaksinerte som her.man blir MYE sykere vis man får sykdommene uten at man er vaksinert,enn om man ikke var det.og man kan til og med dø av dem.og skulle en liten baby som ikke er vaksinert få f.eks kikhoste,kan hun enten dø eller bli hjerneskadet.det er farligere for babyer å få sykdommen(kikhoste)enn større barn...

Fortsetter under...

Kreeemt.. du vet vel at Norge er inne i den værste kikhosteepidemien siden 1960 for tiden. Og vi har 95% vaksinedekning. Ellers så kan du dokumentere at ungene "kan" få sykdommer i syden som de ikke kan få i Norge. Jeg reiser trygt til syden uten å påføre ungene reisevaksiner!! En kompis av meg driver faktisk et reisevaksinasjonskontor. Han er nok enig med deg.

Til HI

Hvor har du bevisene for at man blir MYE sykere om man ikke er vaksinert?

Og hvorfor tror du det er større sjanse for å bli syk der enn i Norge? Spesielt nevner du kikhoste. Hvor i all hverden har du dette fra? Sjekk statistikkene på WHO sine sider, de bekrefter det motsatte!

Her er et eksempel på WHO-Statistikk(CISID) kikhoste(pertussis):

I Norge hadde vi 7737kikhostetilfeller i 2004 og 5536 tilfeller i 2005.

Til sammenlikning hadde Spania 518 tilfeller i 2004 og 295 i 2005.

Portugal hadde 38 tilfeller i 2004 og 78 i 2005.

Hellas 23 i 2004 og 24 i 2005.

Italia 761 i 2004 og 403 i 2005.

Vet ikke hvilke land som er "syden" for deg, men disse dekker iallefall området for meg.

På høyde med Norge har vi Russland: 11085 i 2004 og 4644 i 2005, befolkningstallet og vaksinasjonsdekningen tatt i betraktning, så ser ikke disse tallene helt oppløftene ut for effektiviteten av kikhostevaksinen.

Hva med andre land, som Kina, Thainland, Afrika osv.

Ville dere som helst unngår gi barna de "tradisjonelle" vaksinene heller ikke ha gitt de vaksinene man må ha for å reise til slike områder?

I såfall - hvorfor det hvis dere ellers tviler på hvorvidt vaksiner har noen effekt, og at de dessuten i seg selv kan være livsfarlige for barnet?

Jeg vaksinerer ikke barna mine og ser ikke på dette som et problem. Hvilke vaksiner mener du at man MÅ ha for å reise til feks Thailand?

Hvilke forferdelige smittsomme sykdommer florerer i de delene av Thailand det er forsvarlig å dra til med små barn? Er ikke muligheten for å bli smittet av en turist med kikhoste omtrent like stor som muligheten til å bli smittet av en thai med feks hepatit-B, på disse turistplassene? Hepatitt-B er forøvrig en helt vanlig barnesykdom i Thailand som de fleste thai-barn gjennomgår problemfritt, noe som gir livsvarig immunitet, mens det kan være alvorlig å bli smittet som voksen...

Hvis jeg føler at stedet er utrygt i seg selv, ville jeg aldri tatt med meg et barn dit. Når man ferierer med barn er det viktig at de sanitære forholdene er godt tilrettelagt. Jeg har reist mye (inkl. Asia og Afrika) og vaksinerte meg kun den første gangen. Da var jeg syk gjennom hele reisen...

Personlig ville jeg ikke reist med barn under 3 år til hverken Asia eller Afrika. Jeg ville heller ikke tatt med meg barn uansett alder, til områder med farlige epidemiske tilstander; katastrofeområder, krigsområder, malariabefengte områder, flyktningeleire etc. Når barna er gamle nok til å reise selv, blir det opp til dem å ta denne avgjørelsen, og da vet vi forhåpentligvis mer om effekten av vaksiner enn vi gjør i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...