Gå til innhold

Må alle til laparoskopi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg vet ikke hvordan det er rundt omkring. Min erfaring var at Laparoskopi var en del av utredningen min for ufrivillig barnløshet. Jeg tok den opperasjonen i februar. På forhånd hadde jeg gått på pergotime en stund uten og bli gravid, tatt en del blodprøver før og under pergokuren som viste seg at jeg har eggløsning i massevis. Derfor ble neste steg laparoskopi. Nå når den er unnagjort er vi ferdig med utredningen så nå blir det sendt søknad om prøverør.

Hvis det viser seg at samboeren/mannen din har dårlig sædkvalitet og de finner ut at problemet ligger hos han er det nok ikke sikkert du må gjennom lap`en. Samboeren min ble sjekket tidli i utredningen og han har helt fin sædkvalitet så derfor måtte jeg ta operasjonen for og sjekke egglederne da det tydeligvis er meg det er noe galt med.

Er dere under utredning nå?

Lykke til i hvert fall!!

Annonse

Hei!

Jeg tror det er slik at dersom de ikke finner en logisk forklaring på at du ikke blir gravid (mannens sæd, eggløsning etc) blir du sendt til lap.

Selv var jeg inne på riksen i februar for lap. og gruet meg masse. Men det gikk kjempefint!!! Ikke skummelt i det hele tatt, og jeg hadde nesten ikke vondt i etterkant. Det er veldig godt å få svar på hva som er galg/ikke galt synes jeg.

Selv er vi uforklarlig barnløse, og er i gang med aih på riksen nå mens vi venter på ivf.

Lykke til!

jeg ville anbefalt lap da, fordi man da ser om alt er i orden i livmoren, om egglederne eventuellt er tette og lekekr veske (noe som forsurer miljøet i livmor visstnok) man sjekker at det ikke er noe endometriose eller et eller annen som kan forhindre at egget biter seg fast.

det er surt å jennomgå 2-3 forsøk bare for så å finne ut at hmm ja det hadde aldri fungert pga sånn og sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...