Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble tipset av min gynekolog om denne siden da jeg var der for å ta obligatoriske prøver før journalsamtalen hos Stork. Tipset var nyttig og jeg har funnet mye informasjon her. Samtidig har det vært kjekt å lese at de spørsmålene, tanken osv som jeg har i forbindelse med prosessen hos Stork er de samme som mange av dere deler. Men har et spørsmål som jeg ikke finner svar på ved å lese innlegg her (mulig jeg har oversett noe????)

Det heter seg at fra eggløsningstesten er positiv skjer eggløsningen innen 12 til 36 timer samt at det vil gå 13 til 14 dager til man får menstruasjonen. Inseminasjonen skal derfor gjøres samme dag eller dagen etter at testen er positiv. Hos meg tar det 15 til 16 dager fra positiv eggløsning test til jeg får menstruasjonen. Jeg lurer derfor på om jeg er hos Stork fortidlig i forhold til når eggløsningen virkelig forgår ?

Er det noen her som har erfaringer med en slik situasjon ?

Fortsetter under...

Det er nok en liten individuell forskjell som er naturlig der. Eggløsningstester slår ut 12-36 timer før eggløsningen skjer, og hvis du går ut fra når eggløsningen sannsynlig skjer, og ikke når testen ble positiv så stemmer det kanskje bedre med de 14 dagene?

Selv fikk jeg alltid mensen cirka 14-16 dager etter at vi hadde vært på Stork klinikken, men jeg ble gravid så da må det ha vært riktig.

Jeg har også fundert litt på dette... Har sett at for min del har jeg fått mensen 15-17 dager etter positiv EL-test. Jeg trodde det var ganske nøyaktig 14 dager mellom EL og mensen, og 15 dager fra positiv test til mensen vil jo da stemme bra. Men 17 dager?? Så ble litt usikker iforhold til tidspunkt for inseminering jeg også..

Jeg får også mensen 15-17 dager etter positiv test, på eggløsningstestene til Clearblue og Quick Respons så står det at eggløsning skjer 24-48 (på QR) og 24-36 (CB) timer etter positiv test, så hvis det går så mye som 48 timer før eggløsningen skjer, så kan det jo stemme med 17 dager. Ikke lett å vite hvilken dag man bør insemineres på, kanskje en dobbel inseminering kan være lurt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...