Aprilbebis i magen <3 Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Hvorfor ikke man skal ligge på ryggen å sove når en er mere enn 6 mnd? Jeg våknere alltid opp på ryggen om morgenene...kan jo liksom ikke styre det når man sover...
#Aurora har tre gutter# Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Har hørt det jeg også.Er vess noe at det kan bli tungt og puste for både deg som mor og ungen i magen.At morkaken kan presse på lungen til ungen..blir tungt etterhvert.Er ikke helt sikker.
plutseligbolle Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Du merker det når du ikke kan ligge på ryggen lenger, jeg lover! Det er noe som heter venacava-syndromet, se her: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_30_og_fosterets_uke_28_n_er_du_jammen_flott Jeg ble på et tidspunkt veldig kvalm og svimmel av å ligge på ryggen, i begynnelsen våknet jeg av det og trodde jeg var syk men nå har jeg vendt meg til å bare ligge på sidene.
Annette78 Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har lest en plass at livmoren kan trykke på arterene som går til beina og andre organer i magen når du ligger på ryggen. og det er også grunnen til at du føler deg dårlig. Hjertet blir utsatt for større press når det må jobbe hardere for å få presset blodet rundt i krippen. Er ikke helt sikker på om dette er 100 % riktig men høres veldig logisk ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå