Gå til innhold

student og fodselstipend....


torborg

Anbefalte innlegg

Hei sann. Lurer paa om det er noen som har noen erfaringer med dette.....................

 

jeg er ferdig utdannet i juni og har termin i november. Har blitt fortalt at da kan jeg soke paa nytt studie til hosten. Men hva gjor jeg?

Soker jeg da permisjon med en gang jeg har faatt studieplass eller maa jeg begynne og soke permisjon fra rundt fodselen? Betaler jeg semesteravgifta?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er i samme situasjon som deg...

Ferdig i mai og termin 1.desember.

Skal søke på et årsstudium men ikke fullføre det,

kun melde meg opp for å få fødselsstipend.

Aner ikke når man må søke, men tror nok

man må betale semesteravgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme situasjon jeg også, ferdig utdanna i juni og termin i november. Har tenkt på dette med å søke meg opp til et årsstudium, men er ikke de fleste frister gått ut egentlig? Eller noen som har tips til hva vi kan søke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma situasjon her også - ferdig til våren, termin i oktober... Skal søke på nettstudier på høgskulen i Volda - kan jeg studere samtidig som jeg skal gå hjemme (synst det er en kjempemulighet til å kombinere studier og baby - jeg får i tillegg fag som vil heve kompetansen min i forhold til mitt yrke) De fleste frister på å søke er 15.april dersom jeg ikke tar helt feil (iallfall Volda har denne fristen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du må betale semesteravgifta. Vi fikk i allefall beskjed på skolen i høst om at det ikke gikk noen melding til Lånekassa om at vi var tatt opp som studenter før semesteravgiften var betalt. Og uten den meldinga til Lånekassen kommer det ingen penger fra dem.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...