Gå til innhold

fodselstipend permisjon

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei sann. Lurer paa om det er noen som har noen erfaringer med dette.....................

jeg er ferdig utdannet i juni og har termin i november. Har blitt fortalt at da kan jeg soke paa nytt studie til hosten. Men hva gjor jeg?

Soker jeg da permisjon med en gang jeg har faatt studieplass eller maa jeg begynne og soke permisjon fra rundt fodselen? Betaler jeg semesteravgifta?

Fortsetter under...

du kan ikke ta permisjon før tre uker før fødsel, så du må da studere frem til det. Men siden du er ferdig utdannet i juni, så har du kanskje mulighet til å få deg jobb og jobbe opp rett til fødselspenger i stedet?

Det er jo mer enn fødselsstipend, om du har ok lønn..

Men du må ha jobba i 6 mnd før fødsel for å få foreldrepengar, så det kan jo bli litt knapt om du ikkje byrjar jobbe litt no allereie, og så går over i full jobb med ein gong du er ferdig med eksamen.

Du kan ikkje ta fødselspermisjon før 3 veker før termin som VinterSol seier, så du må då evt gå på skulen fram til då (eller velje eit studium med lite obligatorisk oppmøte/oppgåver). Du må betale semesteravgift for å bli registrert som student.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...