Gå til innhold

Oktober: Når på dagen gir dere grøt måltidet?


<3 Jentemafian <3

Anbefalte innlegg

Vi har litt problemer med dette med grøt måltidet.

Har prøvd å gi henne det rett før hu legger seg, men da er hun så trett så hun bare gråter for det går ikke raskt nok hun vil bare ha melken sin, prøvde å gi henne grøt på nest siste måltidet og da spiser hun bra ingen problemer med da vil hun ikke ha så mye melk på siste måltidet, gråter for hun er så trett da også, , så våkner hun kl 3 og vil ha mathar prøvd å legge henne tidligere men da våkner hun kl 5 og det orker jeg ikke. Vanskelig dette. hvordan gjør dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Fødte på samme dag vi :))

Adrian får 200ml mme i 9-10 tiden, sover 1 times tid...fruktmos/banan og 200ml mme i 13-14 tiden,sover 1 times tid... 200ml mme i 17 tiden og så sover han gjerne fra kl 18-20...... Da er han skikkelig uthvilt og får grøt laget på pumpemelk, litt sviskesaft og så bader han....etter det i 21 tiden får han siste flaske 200ml mme. Sovner i 22 tiden og sover til neste morgen kl 8-9

Så som du ser er han en matmons og sovegutt :)) Trikset vårt er ihvertfall at han sover og er opplagt før grøt, og pga masse grising med grøten (klør i gummer når munnen er mest full av grøt..) får da badet uthvilt og halvmett før han så STORkoooooser seg med flasken etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir rundt 0930 og 1730, men han har lagt litt dårlig på seg, så nå blir det tre ganger om dagen, da spørs det om jeg ikke må rokkere litt på det, gav han kvelden i går, og da sov han til 5 før han våknet igjen, så da blir det nok et kveldsmåltid også. Dette gikk ikke for et par uker siden,da sov han veldig urolig når jeg gav han grøt på kvelden.

Man må nok bare prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir aldri grøt først hvis jeg ser at hun er veldig sulten..da slukker vi tørsten først med pupp..hun får grøt rundt kl 11 på dagen og mellom 18-19 på kvelden..i mellomtiden bare ammer jeg.. Når hun får grøt lar jeg det gå mellom 30 min.1 time før hun får pupp..da har grøten fått sunket ned og hun drikker det hun vil..på kvelden blir det mye nykking på puppen for hun er gjerne trett og klar for senga, legger kl 19.30-20 hver dag!!...sover til mellomkl 3-5 før hun får pupp.. ikke stress med at det går litt opp og ned. men tiden jevner det seg ut og barna blir jo større og finner en mer stabil døgnrytme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...