Gå til innhold

frikaspute


Mirakeljenta08

Anbefalte innlegg

noen av julibabyene som har gått med pute når de ble født? i tilfelle hvordan har det gått med de? og når ble det oppdaga?

min lille fikk mistanke om det når han var 2 dager, ble lagt i pute med en gang. glad for det nå? men litt av et sjokk med barseltårer å alt he he. men hadde det ikke etter å vært på ultralyd. såd et var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har sett flere inne på småtroll som har snakket om pute... kan jeg spørre hvorfor de bruker det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker Freykas pute ved hofteleddsdysplasi. På den måten holdes lårbenshodet i hofteskålen slik at hofteleddet utvikles som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Jeg visste faktisk ikke at vi var flere hd-mammaer her inne jeg:)

 

Helsesøster fattet mistanke til synnes venstre hifte på 3 mnd kontrollen, og vi fikk kontatert alvorlig hd på 4 mnd dagen hennes. Den venstre hoften var svært underutviklet, og ute av ledd. Vi ble derfor lagt inn akutt på barneavdelingen hvor hun gjennomgikk en 3 ukers strekkbehandling, før hun ble lagt i narkose og fikk hoftegips.

 

Hun har hatt gips i litt over 3 måneder nå, var inne på sykehuset og byttet den i går. Den nyes skal hun ha tre måneder til, og i juni fjernes det, forhåplentligvis for godt, og da får vi skinner. Vi vet ikke hvor lenge vi skal bruke skinnene, men det er vel alt fra 2 uker til 1 år.

 

Jeg fikk meg et realt sjokk da synne plutselig måtte legges inn på sykehuset, og gråt mine modige tårer. Men som mamma sier, man må bare bite tenna sammen, og gjøre hverdagen mest mulig normal, uansett hva som måtte feile de små.

 

Hvor lenge hadde Thomas pute da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er helt sant. en tar seg sammen. vi hadde bare pute i 4mnd, var på 2 ultralyder og 1 rtg å de fant ingenting galt, hoftene kunne ikke være bedre så er veldig fornøyd med det. men skal inn til etterkontroll i mai. så er spent håper alt er bra.

så vi har vært heldige. jeg hadde pute når jeg var liten så derfor de la meg i pute. er veldig glad for det nå.

håper det går bra med lille synne.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...