Gå til innhold

Ingrid har fått øreverk - hva kan jeg gjøre for å lindre mest mulig?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Stakkars, hun har vært litt misfornøyd i hele dag som har økt til gråt. Jeg ga henne en paracet for en time siden, og nå sover hun, har ikke sovet i hele dag. Forbereder meg på nattevåk nå...

 

Hva skal man gjøre for å lindre mest mulig? Nå har jeg bygget opp madrassen med bøker så hun ligger litt høyere. Ga henne saltvann også.

 

Stakkars jenta mi, får vondt av henne jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars Ingrid! Det er da ikke noe gøy når de små har vondt...

 

Du kan lese denne artikkelen her om øreverk:

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/helse/rebetennelse_eller_reverk

 

Riktig god bedring til Ingrid! :o)

 

Send meg en sms når hun våkner i morgen tidlig du, for å fortelle om du fortsatt kommer til Oslo eller ikke...

 

Klem! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var en fin link! Jeg fant ikke noe særlig om øreverk hos små på disse andre doktorsidene på nettet. Nå ser det jo ut som om jeg har gjort noe "etter boka" allerede...

 

Ja, alt står og henger på denne natta her og hvordan hun har det i morgen. Hvor lenge varer øreverk da, tro? Har ikke vært borti det før jeg. Jeg hadde gledet meg til å komme innover til Oslo jeg, og det vet jeg at Ingrid gjorde også! :-) Da sender jeg deg en sms i de tidlige morgentimer, så får vi se hvordan ståa er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpet at hun får til å sove litt i natt da, stakkars. Som det står så har de det vel verst når de skal ligge flatt, så du vil jo se det om et par timer kanskje...

 

Hadde vært veldig trivelig om dere kom, men viktigst av alt er jo at hun blir frisk uansett. Ikke gøy når de små har vondt, altså! :o(

 

Du fikk pm fra meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, som ammehjelper er det det første jeg burde ha tenkt på! :-) Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fikk begge to! :-) Jeg skal nok klare meg en halvtime alene i byen, jeg klarer nok å manøvrere meg fra Nasjonalteateret og ned i butikkene eller ned på en kafe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten, men god regle, til alle som har barn med øreverk. Hevet hodeleie, nesespray (og jeg gir med aktivt virkestoff, og ikke bare saltvann), paracet ved smerter! Om barnet våkner av smerter tar det en stund før sittende stilling og smertestillende virker. Da kan det være effektivt å holde noe varmt over øret - enten en varm klut eller en rispose man kan varme i mikroen! Men det er vel heller til større barn!

 

Mine to eldste har hatt god nytte av posen med kirsebærstener varmet i mikroen;-)

 

God bedring til Ingrid! Håper dere kommer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var gode råd. Synd jeg så de først nå, men greit å huske til en annen gang. Vi har hatt en våkenatt, første ordentlige sammenhengende søvn var fra 5 til 7, deretter fra 9 og hun sover enda. Jeg har bare gitt saltvann, men om det ikke blir bra nå videre, skal jeg kjøpe nesespray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...