mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Vi har ikke det her i Telemark. Hva går det ut på? Og er det stor forskjell på det og sykehuset?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Pasienthotellet fungere på den måten at du ligger på hotell etter fødselen. Dvs at du føder på fødeavdeling og hvis alt er i orden kommer du inn på et rom på hotellet. Her kan du ha med far og søsken, men du må betale for dem. Du får eget rom og får likeosm prøve litt på det å være alene med familien og det nye barnet. Forskjellen derimot på hjemme og hotellet er at på pasienthotellet så har du muligheter til å spørre fagpersonell, men du får ikke noe særlig påpass så du må selv spørre om det er noe du lurer på! Selv liker jeg ikke pasienthotellet, ville heller hatt fødeavdeling og barselavdeling. Det var så koselig å ligge på barselavdelingen og snakke med andre mødre som haddde fått til samme tid!
Xenaen Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Jeg derimot syntes å ligge på barselhotell var himmelrike! Med førstemann lå jeg på firemannsrom, og det var forferdelig stressende, særlig siden min gutt var urolig. Jeg kunne bare ha besøk i besøkstida, og da kom ALLE. Jeg følte på hvordan de andre så misbilligende på meg, og jeg ville bare ut derfra. Med nr to kom jeg på barselhotell på UNN, alene på rommet, kunne melde venner til å komme innom når jeg ville, jeg hadde muligheter til å snakke med jordmor om jeg trengte, og jeg kunne gå på "stua" om jeg ville snakke. I tillegg var det god mat, buffet, i forhold til den grusomme sykehusmaten. Pappa og storebror kom å spiste sammen med oss, vi koste oss på rommet, man har eget bad, kjøleskap til drikke, og PRIVATLIV! Jeg kan forstå at førstegangsfødene kan synes det er godt å være på barsel der man får litt mer støtte, men herregud for en myyye bedre start jeg hadde hatt sist om det fantes barselhotell da! Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå