Gå til innhold

Flere små som sover med hodet bakoverbøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 10 mnd sover ofte med hodet bakoverbøyd. Har lest på KISS sider at det er typisk for barn med KISS II å sove med slik overstrekk i nakken. Men de andre symptomene der passer ikke på henne. Hun elsket å ligge på magen på gulvet tidligere og nå krabber hun i full fart (KISS barn krabber ikke, de aker på rumpen). Et annet typisk KISS symptom er visst avbrutt søvn og det kan jeg skrive under på at hun her har!! Siden hun var 5 måneder har hun våknet mange ganger de fleste netter. Ikke fordi hun var/er sulten, for hun er avvent for lenge siden. Er det flere av dere som har barn som sover med slik strekk i nakken? Hun gjør det ikke alltid og aldri når hun sover i vognen. På meg virker det rett og slett som om hun bare liker å sove slik. Synes dere jeg bør få henne underslkt for KISS?

Takknemlig for mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt gjør akkurat det samme, når han sover i sengen sin. Ikke i vognen. Synes ikke du skal bekymre deg for KISS. Er helt normalt for mange, og har mange i min omgangskrets som gjør akkurat det samme. Ser merkelig ut, men sånn vil han ligge. Mange babyer har avbrutt søvn pga tenner og andre normale ting, så jeg ville tatt det med knusende ro:)

Skrevet

Linea sov sånn helt frem til hun fant ut at hun kunne sove på magen for et par uker siden. Hun har vært behandlet for stivhet i nakken (ingen som har villet si at hun har hatt kiss...). Hun fortsatte å sove sånn selvom behandligene var ferdig og hun ikke lenger var stiv så jeg tror rett og slett det gikk på vane. Hun skulle helst ligge med hodet helt trykket inn i sengessprinklene. Har hørt om flere som har det sånn. Men er du usikker så synes jeg du skal snakke med en fysioterapaut.

Skrevet

Ja lillesnuppa her ligger også slik, og hun våkner også mye iløpet av natta, har aldri tenkt at det var noe unormalt....

Skrevet

gjør det noen ganger her også, men ikke alltid..

Skrevet

Har også en liten gutt på 5 mnd som sover slik.. Heller ikke tenkt at det er noe gale av den grunn.

Skrevet

Vår jente på 7 mnd sovner konsekvent på siden med hodet bøyd så langt bak det går og begge knyttnevene under haka. Hun har ingen andre symptomer, så jeg tror det bare er en vane at hun sover sånn. Jeg hadde ikke KISS i mine tanker før du sa det nå.. hehe.. Men kommer ikke til å få henne undersøkt for KISS, når det ikke er noe annet som tilsier at hun kan ha det.

Skrevet

Gutten min på 6 mnd har akkurat begynt å sove på siden og da knekker han hodet bakover. Ser meget ubehagelig ut men han ser ut til å like det. Forsøkte å rette på hodet hans i begynnelsen, men han bare vrir det tilbake med en gang. Har hatt han til fysioterapeut ved helsestasjonen for å undersøke han for KISS. Men var ingenting som tydet på det..

Er nok bare noen som liker den stillingen...

Skrevet

Min datter, som har blitt 9 uker allerede, lå også med hode bakover. Nevnte KISS for kiropraktor og fysioterapaut. de fortalte meg at KISS er "poppulært", som om det er på mote å ha det. Min datter hadde hoven og stiv nakke, det var grunnen til at ho lå sånn. nå er ho helt fin igjen.

Jeg vil anbefale deg å ta en tur til kiropraktor, men prøv å finn en som jobber mye med små barn...

Lykke til, og jeg håper det ordner seg:)

Skrevet

Jenten min bøyer hodet så langt bakover at det nesten ser skummelt ut...Hun liker bare ligge slik. Ingen KISS her, våkner mye i løpet av natten men det er fordi smokken har falt ut. Tror det er en helt normal liggestilling.

Skrevet

Ja jeg var hos en manuellterapaut med babyen i dag, og snuppa mi ligger også bakover med hodet sånn. Hun er stiv i leddene i nakken og er henvist videre til fysioterapaut. Men han ville ikke si at det var kiss nei : )

Skrevet

Sigrid gjorde det. Fikk beskjed fra fysio om å kjøpe babypute og nå sover hun mye bedre:)

Skrevet

gutten min og sover med hodet bakover.har han vel gjort hele tiden. vært hos fysio med han, men var ikke noe galt=) syns nok bare det er behagelig å ligge sånn av en eller annen merkelig grunn;)

Skrevet

Junior her på snart 6 mnd har begynt å sove på siden. Jeg legger ham i senga på ryggen, og han snur seg rett over på siden med det samme - og bøyer bådet hodet og ryggen bakover som en banan... Han gjør ikke dette i vogna, bare når jeg legger ham i senga. Har ikke tenkt over at det er noe galt, han liker vel bare å ligge sånn:-) Han er jo helt "normal" ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...