Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke lenge til termin og jeg lurer på om jeg de siste dagene bør unngå enkelte matvarer før fødsel?

Tenker da på kål, brus, sjokolade osv som kan gi de små magevondt.

Vet jo at enkelte matvarer kan gå over i morsmelk, men kan det også kjennes før amming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike ting bekymrer jeg meg ikke for før etter fødselen. Jeg fikk det rådet på sykehuset, da jeg fikk min første, at man kan spise og drikke alt, men med måte. Altså etter at ungen er født. Noen barn er mye mer varsom for enkelte matvarer, men det finner man jo ut etterhvert.

Tror du kan kose deg med det du vil nå, har aldri hørt om at det er til plage for den lille.

Skrevet

Nei det går nok fint :-) Det babyen får i seg er jo gjennom blodet og den får jo ikke luft i magen der inne siden alt er vann. Når det gjelder amming må du prøve deg litt frem for å finne ut hva din baby tåler. Maten sitter i melken i ca 6 timer etter du har spist før melken er "renset" igjen (det gjør den av seg selv, så du trenger ikke å pumpe den ute eller noe for å bli kvitt melk), så spiser du f.eks ertersuppe kan det være greit å vente 6 timer før du ammer og helelr gi flaske i mellomtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...