Gå til innhold

Tilbud om fast jobb (samme som "gravid og jobben")


Khiara

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i et vikariat, og har nå fått tilbud om fast jobb. Det jeg lurer på er om jeg skal fortelle at jeg er gravid før eller etter jeg har signert kontrakten...? Er 11+4 nå.

Da jeg fikk vikar jobben visste jeg ikke at jeg var gravid. Legen sa at jeg trengte en operasjon for å bli gravid, men han fikk feil der :)

 

Hva ville dere gjort? Fortalt om babyen før eller etter kontrakten er i boks?

Gruer meg til å fortelle at jeg er gravid, siden jeg begynt å jobbe i firmaet i år. Men er jo samtidig overlykkelig over å være gravid, etter å prøvd i 1 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er litt vanskelig akkurat det der. Jeg begynte også i ny jobb for 1 1/2mnd siden, men visste ikke at jeg var gravid når jeg takket ja. Har enda ikke sagt noe til dem, blir å vente litt trur jeg til jeg er rundt 4 mnd. Har ikke lyst enda, og de har heller ikke krav på å få vite det før en mnd før du skal ut i permisjon. Trur det var noe slikt. Men jeg kjenner jo at det tar litt på samvittigheten, men de får bare ta det på den måten de tar det på. Det er jo tross alt vårs liv, og det å få barn er jo en velsignelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signer først du, så kan du fortelle det etter ei lita stund.

De blir nok glade på dine sine vegne! Og de skjønner nok hvorfor, de fleste ville gjort det samme selv!

Gratulerer med jobb og graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha signert!

Jeg er i samme dilemma, og skal signere kontraker i juni. Har blitt lovet det muntlig. Jeg håper jeg klarer å holde graviditeten skjult frem til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville signert kontrakten først. Og det skal du ikke ha det minste dårlig samvittighet for! Arbeidsgiver ønsket å tilby deg jobben fordi du gjør en bra jobb i vikariatet, og fordi de ser at du passer inn i bedriften ellers. Det vil du gjøre når du er tilbake fra permisjon også:-) Dessuten er jo ikke bedriften fremmed for å bruke vikarer så det burde veie tungt for at bedriften ser det som helt naturlig når du er ute i din permisjon.

 

Husk at du må jobbe 6 av de 10 siste månedene for å få fødselspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at du absolutt må signere først. Ikke tvil på det - en mann ville f.eks aldri vurdert noe annet enn å ta jobben :) Vi kvinner har altfor mye samvittighet noen ganger. Dessuten har de ikke rett til å diskriminere deg pga. graviditet, så det skal egentlig ikke spille noen rolle. Tenk på deg selv du, og gratulerer så mye med både barn og fast jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar!

Håper jeg får kontrakten denne uken, for da skal jeg fortelle det i neste uke. Må ha fri neste fredag for å dra til jordmor. :) Det har også begynt å vises at jeg er gravid, så begynner å bli vanskelig å skjule det.

 

Har rett i at vi jenter/kvinner har mye samvittighet. Jeg har alt for mye av det til tider ;) Tenker bestandig på andre.

Sjefen er selv i mammapermisjon nå, så de burde jo forstå når jeg forteller at jeg er gravid.

 

Som jeg skrev tidligere, så måtte vi prøve i 1 1/2 år før jeg ble gravid. Det rare er at jeg ble gravid med en gang etter jeg takket ja til denne jobben. Jeg var i en jobb jeg overhode ikke trivdes i, og det var en stor byrde som forsvant da jeg fikk ny jobb. Har en formening at det er grunnen til at vi endelig klarte det!

Permisjonen er jo "bare" 1 år, etter det er jeg jo tilbake og vil gjøre en like god jobb som nå. Om ikke bedre, nå er jeg så kvalm og trøtt hele dagen at det er vanskelig å konsentrere seg til tider.

 

Jeg er iallefall kjempe glad over å bli tilbud fast jobb av firmaet! Gleder meg til å fortsette å jobbe der, og håper alt går bra når jeg forteller om den lille i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal signere kontrakten først om du kan det. De kan ikke sparke deg pga graviditeten, men likevel. Du skal jo tross alt "bare" være permitert et år og antageligvis gi dem mange arbeidsår etter det. Jeg er selv i vikariat, og er blitt lovet muntlig fast jobb, men min kontrakt skal ikke underskrives før i august, kan vel ikke akkurat skjule det helt til da hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...