Gå til innhold

fødsel... ja.... hmmm!!


(gullet)

Anbefalte innlegg

hei... hvordan i all værden skal man forklare en venninde hvordan d er å føde uten å skremme henne.... hadde for så vit en grei fødsel selv... men som dere vet går d jo ikke ann å beskrive den smerten.... d er jo forferdelig vondt!!! hun gruer seg jo så fælt stakar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun gruer seg veldig ber du henne om å ta opp dette på neste time med fastlege eller jordmor! Da kan de evt henvise henne til fødselsforberedende samtale på sykehuset om hun ikke allerede har fått avtale om dette. Da snakker de ordentlig igjennom fødselen, forklarer alt:-)

 

Ellers kan du jo fortelle at det er som å bæsje en vannmelon... hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg ble så veldig beroliget av de ordene der... :o)

 

Jeg hadde jo en veldig enkel fødsel, så jeg har jo gått og sagt til mine venner hvor lett det var. Ei venninne av meg fikk ei jente nå i januar (hun som var med på Onkel Donald den gangen). Hun var kjempe"skuffet" for hun var vel ikke helt enige i at det var så lett og greit.. :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg - tok keisersnitt selv, men jeg har igrunn sett for meg slik som tre små:-) 'elegant' forklarer :-) hahaha:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skulle ha tatt henne med på fødselen ;)

 

min søster var med på min, og selv om den tok 2,5 døgn fra start og til til lille emma kom så var det første hun sa etterpå at hun syntes det virket helt greit...

 

og nå har hun lyst på barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i at d føles som om man skal bæsje ut no utrolig stort... hehe.... selv gruer jeg meg mer til å trykke ut neste man men kan jo ikke si d til henne... men d er jo en utrolg opplevelse også da som man ikke vil være for uten... selv om d også er d værste man har gjort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller så kan du jo (kanskje ikke) si som jeg følte:

 

"Trodde nemlig hele målet med fødselen var at rumpehullet mitt skulle stå i veggen på andre siden av rommet" -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...