#Aurora har tre gutter# Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Er det mange av dere som får den? Jeg lå og tenkte på den i går kveld da jeg la meg.Er jo ikke så mye penger egentlig i den viss den skal være et helt år. Jeg får foreldtepenger hver mnd og etter to mnd så har jeg tatt igjen det som er i engangstønaden.Men dere som får den,dere får ikke noe annet?
LINDA*** Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Eng.st får man hvis man ikke har vært i jobb de siste 6 mnd da.. Så, jeg syns nesten litt SYND på de som KUN får den. Enig med deg, det er ikke så mye penger! Holder så vidt med 80% for min del... Syns det er snaut nok :/
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 jooo....jeg får vel annet enn bare den vet jeg....hmm rart
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Jeg får heldigvis trygden min også, det er ikke mye penger, men vi skal nok klare oss.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2007 Hva annet en bare engangstønaden får du?bare lurer jeg...synes litt synd i de som kun får den.Er jo ganske lite penger.
Trillet Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Jeg er en av de som har tjent nok til å få foreldrepenger, bare ikke over de rette periodene. Hvis det går mer en 14 dager der man ikke jobber begynner man på nytt og på nytt hele tiden. Som student har det vært begrenset hvor mye jeg har kunnet jobbet. Så da blir det nok eng.st på meg.. Men heldigvis får jeg stipend fra lånekassen, en del penger igjen på skatten (nærmere 10 000 tror jeg), en del feriepenger kommer åsså godt med. Skal mest sannsynlig gå ut i jobb til nyttår(babyen er da 7 mnd) mens pappa blir hjemme med nurket resten av tiden.....
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Foreldrer som bor i lag får bare den, med mindre de motar permisjonspenger. Og d at man ikkje må ha jobba i løpet av de 6 siste månedene er bare tull. D e bare d at du har krav på permisjonspenga når man har jobbet i 6mnd. Men man kan velge om man vil ha permisjonspenger eller engangstønad. De som e enslig forsørger for og som ikke motar permisjonspenger får. Engangstønaden og Full OS (Overgangstønad) (det kan man søke om å få måneden før fødselsmåneden) Etter barnet er født kan man da få full OS + dobbelbarnetryd + småbarnstillegg + barnebidrag. De som er enslig forsørger og som mottar permisjonspenger får ikkje engangstønaden, de får heller ikkje full OS. De får redusert OS + permisjonspengene + barnetrygd. Eg e enslig forsørger som ikkje blir å få permisjonspenger. Så eg har mottatt engangstønaden på ca 33 500. Blir å få utbetalt etter babyen er født: ca 13 000 i måneden.
Gjest Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 Jo, jeg får fødselsstipend fra lånekassen i tillegg. Ca 8000 kr i måndeden i 10 måneder. Ikke all verden akkurat... Skal jeg noensinne ha flere barn (noe som ikke frister akkurat nå) så SKAL jeg være i jobb først og ha tjent meg opp rett til fødselspenger! Ellers trives jeg egentlig med å kombinere barn og studier, er tredje gangen jeg gjør det nå, men rent økonomisk er det jo ikke så lønnsomt da, heldigvis tjener min mann ganske greit.
en-to-tre har født c Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 heisan jeg får bare den.. men så har jeg også valgt å være hjemme med barna. Er nok værre for de som ufrivillig ikke får foreldrepenger gjennom hele året! Den holder ikke til mye men er bedre enn ingenting. Håper dessuten at kontantstøtten holder seg og ikke forsvnner!! 3300 er kanskje ikke mye men når det er nesten hele mat/bleie/div budsjette kommer det ganske godt med.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Får bare den ja.. Jeg fikk ikke jobb etter endt utdannelse pga graviditeten(ble gravid rett etter), og der var det ingenting å hente annet enn engangsstønaden. Alle klarer å leve på det om en er innstilt på det. Mannen min får utbetalt 1|5000,pluss kontantstøtta og barnetrygden.. Ble gravid med nr 2 da jeg gikk hjemme med sønnen min, og fordi jeg prioriterte han fremfor å jobbe fikk jeg engangsstønad nå oxo, ekke lett å ha lite å leve for-men som sagt alt går! Og ja vi har lån vi oxo... Så må si at de som klager over at de har så lite penger,bare fordi de ikke fikk kjøpt alt de ville den ene mnd, blir jeg ganske irritert over..
**synne** Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Jeg får bare engangsstønaden.. Og kanskje jeg får fullt stipend fra lånekassen -hvis jeg står på eksamen nå i mai... Hvis ikke blir det halvt stipend, ca 4000 i mnd. Men engangsstønaden delt på ti mnd utgjør jo tilsvarende kontantstøtten, prøver å se sånn på det. Og siden jeg har snuppa mi på to år hjemme med meg så får jeg jo kontantstøtten i tillegg til barnetrygden.. -Men har det siste året levd kun på kontantstøtte og barnetrygd -og mannen min.. Og vi har MYE lån i tillegg.. Men alt går, hvis man er villig til å prioritere litt...
er en haletudse :) Skrevet 20. mars 2007 #12 Skrevet 20. mars 2007 hei jeg er også student og har rett på permisjonspenger, det jeg lurer på er hvor mye man egentlig får utbetalt. Så på lånekassen sine nettsider at det kan variere en del med tanke på hva pappen til barnet tjener. Du skriver at du får ca 8000, men er det medregnet de første pengene man får ved semesterstart? (man får jo ca 16000 i beg av semester, som jeg har brukt opp....) Jeg har termin sent i april og har forstått det sånn at jeg har rett på penger også i mnd med sommer ferie, tilsammen 42 uker. Har snakket med to forskjellige ved lånekassen og ingen klarte å gi meg et ordentlig svar på hva jeg faktisk får utbetalt. Trodde de delte lønnen til samboer på antall mnd og regnet utifra det, skulle jo væreen enkel sak om man tar med likningsattest, men den gang ei..... Hvordan regnet de ut hva du skulle få? Og brukte du lønnslipp til samboer eller likningen fra året før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå