Gå til innhold

Får ikke kos når jeg henter henne :(

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke lenger kos når jeg henter jenta mi i barnehagen (snart to år).

Og hun vil aldri hjem..... Den siste uka har jeg måttet bære henne ut i garderoben mens hun skriker når vi skal dra.. Hva tenker dere som jobber i barnehage om sånne barn (og foreldre) Tenker dere at hun ikke har det noe bra hjemme? Vet det høres dumt ut, men jeg blir jo litt usikker da......

Hun trives veldig bra i barnehagen, har gjort det siden første dag. Og hun har aldri grått når jeg har dratt fra henne....

Fortsetter under...

Heisann!

Ville bare si at dette er veldig vanlig.. noe veldig mange forledre opplever.

Det jeg tenker når jeg opplever dette er absolutt ikke at barnet ikke har det bra hjemme.. tror aldri jeg har tenkt den tanken i forbindelse med dette!

Jeg tenker at det er bra barnet trives i barnehagen!

Også forteller jeg gjerne foreldrene at det er veldig vanlig, og at for barna oppleves hentingen noen ganger som en "krasj mellom to verdener"

De har sin verden i barnehagen som foreldrene ikke tar så stor del i, også har de en verden hjemme med foreldrene.. for sånne små kan det da oppleves som en krasj mellom disse to verdenene, og da blir ofte reaksjonen gråt og skrik..

Noen ganger hjelper det at man har bedre tid i hentinga slik at barnet får tid til å omstille seg, og noen ganger er det beste at foreldrene bare viser at de faktisk bestemmer, og tar med seg barnet hjem!

Lykke til!

ped.leder`n

Gutten min vil heller aldri hjem.

Når jeg sier at de andre også skal hjem og at barnehagen skal stenge, da blir han iallefall med til garderoben. Men ofte springer han inn igjen og nye metoder må til for å få han med hjem. :o)

Bra han trives tenker jeg. Og de ansatte er fornøyd med at det ikke er andre veien. Vanskeligere for oss alle om barnet ikke hadde trivdes.

Jeg er "bare" forelder og vet hvor kjip situasjonen din er. Når det er sagt så tror jeg det er vanlig at unger går gjennom slike perioder. Det er bare å holde ut og være konsekvent, så går det over. Hvis ikke kan det være du trenger hjelp fra personalet til å forberede barnet på at det snart blir hentet. Det kan gjøre overgangen lettere.

Annonse

dette høres kjent ut! :-)

gutten vår vil være med ut han, men når vi kommer på trappa så slår han seg vrang, tramper i bakken å roper NEI! så han har det tydeligvis ganske så fint der... hehe!

jeg føler meg jo litt usmart da, når jeg står der med en på 2 år om nekter å være med å sette seg i bilen.

men, det er vel bare sånn det er! :-)

jobber i barnehage og har jobbet med barn i 10 år, tro meg har møtt mange barn som ikke vil hjem. Det er vanlig og barnet prøver å være sjef... et utrygt barn ville ikke turt å krangle med mor og far på den måten. Så ikke bekymr deg de i barnehagen vet at dette ikke betyr at barnet har det tøfft hjemme.

Vi har opplevd det samme - vel ikke så mye hyl, men vil fortsette å leke. Kos blir det sjelden - det viktigste er å løpe rundt og vise alle tingene han har holdt på med. Jeg tenker - så deilig - selv om jeg gjerne skulle ha hatt kos også: jeg ser at noen barn henger ved døra og venter veldig på foreldrene. Min gutt gjør ikke det - han trives godt - det gjør at jeg blir mindre stresset om jeg skulle komme bittelitt senere for å hente osv også.

Jeg tenker at denne moren forstår at ungen trives i barnehagen(hehehe), og så syns jeg selvsagt synd på deg.

Min datter var også sånn, men det går over. Og så kommer det på ny ved en senere anledning..

Husk at reaksjonen også betyr at hun er glad for at du kommer. Hun har nemlig også hatt en lang arbeidsdag, sikkert fyllt med mye moro. Når du kommer er hun glad, men også litt trist for at leken avbrytes.

Og ikke minst så er hun trett,og da blir følelsene hun uttrykker litt irrasjonelle.

Sånn tenker jeg også når han ikke vil hjem..Hadde vært mye verre om han gråt når vi kom (iestedet for å stå og nesten hoppe mens han venter på at jeg skal finne frem frukten hans), eller at han løper og gjemmer seg når vi kommer, vil ikke hjem.

Han stortrives. Det er det viktigste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...