Gå til innhold

Tilbud om fast jobb

Khiara

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i et vikariat, og har nå fått tilbud om fast jobb. Det jeg lurer på er om jeg skal fortelle at jeg er gravid før eller etter jeg har signert kontrakten...? Er 11+4 nå.

Da jeg fikk vikar jobben visste jeg ikke at jeg var gravid. Legen sa at jeg trengte en operasjon for å bli gravid, men han fikk feil der :)

Hva ville dere gjort? Fortalt om babyen før eller etter kontrakten er i boks?

Gruer meg til å fortelle at jeg er gravid, siden jeg begynt å jobbe i firmaet i år. Men er jo samtidig overlykkelig over å være gravid, etter å prøvd i 1 1/2 år.

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten :-) Det er jo utrolig gøy da at du faktisk ikke trengte og opereres for å få det til!!

Ut fra min egen samvittighet vet jeg at jeg ville hatt store kvaler med dette... og at jeg ville følt det mest riktig å si det før... på den annen side så hører man så mangt om folk som diskrimineres pga graviditet og du trenger jo ikke akkurat å miste den faste stillingen nå... det er så vanskelig å gi et klart råd for vi vet jo ingenting om arbeidsgiveren din, hvor stort firma det er, hvordan forhold du har til sjefen, om han/hun er klar på at graviditeter er en naturlig del av en kvinnes liv - og dermed også hennes karriere... dersom sjefen din er real og ok og dette er en jobb du ser for deg å komme tilbake til ville jeg kanskje vurdert å fortelle det før... men dersom du tror de ikke bryr seg stort om deg og heller vil finne noen andre hvis de blir klar over din situasjon synes jeg ikke du skal si noe...

Vel, vel.. neppe mye hjelp dette, men jeg forstår så godt problemet ditt... jeg prøvde egentlig å bli gravid, men skal nå skifte jobb og lurer på hvor lenge jeg bør vente før jeg for alvor prøver igjen...

Og til anonym: hva er vitsen med sånne kommentarer da? Livet blir ikke alltid sånn man idéelt skulle ønske, alt kan faktisk ikke planlegges for å klaffe perfekt - og her har vi noen som ifølge legen sin ikke kunne bli gravid enda...

Gratulerer og lykke til :-)

Hvis dette er en jobb du vil ha og ønsker å forsette i etter permisjonen så ville jeg ha ventet med å fortelle etter signert kontrakt...

Jeg ville også hatt dårlig samvittighet, men du må tenke på deg og din fremtid...samt barnet og familen din, ikke minst...Du må tenke på økonomien også...Veldig greit å ha fast arbeid så har du noe å komme tilbake til senere...Altså etter permisjonen...

Ville ha signert og sagt at jeg var gravid senere ved anledninger...Si at du fant ut etter at du signerte eller noe...de har ikke noe med at du er gravid...

Hilsen lille meg

Hvorfor kommer bestandig slike kommentarer som "hvorfor ble du gravid før du hadde fast jobb?" av en anonym person? Hvorfor tør du ikke å stå for det du sier?

Jeg har prøvde å bli gravid i 1 1/2 år. Har hatt fast jobb helt til jeg fikk denne vikar jobben. Har bare jobbet 3 uker i ny jobben. Tok jobben fordi jeg overhode ikke trivdes i min forrige jobb. Gruet meg til å gå på jobb, og det gikk ut over mitt humør. Vikar jobben er en jobb jeg stor trives i, og hadde kjempe lyst på. Tok jobben fordi det var stor sjanse for noe fast etterhvert, men så ble det mye tidligere enn forventet :)

I november sa min lege at jeg trengte en operasjon for å bli gravid. 3 uker etter jeg takket ja til vikar jobben fant jeg ut at jeg var gravid.

Takk til de andre som har svart. Kommer til å fortelle om babyen etter at jeg har signert kontrakten. Dette er virkelig en jobb jeg har lyst på, og gleder meg å gå tilbake til etter permisjonen. Sjefen er selv i mammapermisjon, så håper på forståelse :)

Det optimale ville jo vært om jeg ble gravid til neste år, men nå ble ikke ting slik. Jeg har prøvd lenge å bli gravid, og er kjempe lykkelig over å endelig ha klart det! Det er en stor trygghet for meg og min familie at jeg har en jobb å gå tilbake til etter permisjonen. Frem til fødselen, skal jeg yte mitt beste, og akkurat det samme vil jeg gjøre når jeg kommer tilbake på jobb!

Gratulerer med graviditeten og gratulerer med tilbud om fast jobb.

Jeg forstår godt at du er i tvil om hva du bør gjøre, for jeg hadde sikkert selv hatt dårlig samvittighet om jeg var i din situasjon. Men hovedpoenget mitt er egentlig at det trenger du slett ikke ha. Det er nå en gang sånn at det er vi jenter som må gå gravide og føde barn. Slutter vi med det, stopper jo samfunnet opp.

Jeg er sikker på at en blivende barnefar ikke hadde tenkt seg om to ganger før han hadde takka ja til fast jobb. Det må vi som jenter huske når vi står i den samme situasjonen.

Og den/de som ansetter deg gjør jo dette fordi de vil ha deg i jobben. Og du skal jo jobbe lenge enda før du går ut i permisjon, og du kommer sikkert tilbake når permisjonen er over.

Kos deg med den lille i magen og gled deg over den faste jobben.

Jeg støtter deg 100%.

Annonse

Takker for støtten! :)

Vi hadde et personalmøte på jobb i dag, og pga ting som ble sagt føltes det naturlig å fortelle at jeg var gravid. Heldigvis tok de det veldig pent! Jeg sa at det passer jo veldig dårlig siden jeg nettopp har begynt der, da sa de at det gjorde det overhode ikke. Så de gratulerte meg, og sa at vi fikk holde et øye åpen for en mulig vikar for meg. :)

Jeg er kjempe lettet over å ha fortalt det, og at de tok det så bra!

Etter møtet gav hun meg kontrakten, og den ble signert! Jeg visst at kontrakten var klar før møtet, men ble ikke tid til å signere før.

Nå skal jeg ta helg med et stor smil om munnen, og glede meg over graviditeten og min nye faste jobb! :)

Gratulerer så mye!!

Du skal selvfølgelig tenke på deg selv først, så jobben, og du er i din aller fulleste rett å gjøre dette. ikke ha dårlig smvittighet. Du har gjort alt rett:-) Selv om jeg ikke kjenner deg; Veldig kjekt å høre at du har fått tilbud om fast jobb i en stilling du trives i, og slipper å grue deg til jobb!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...