Gå til innhold

Til dere som har både jente og gutt...

~Vimsemor~

Anbefalte innlegg

...er det sant at svangerskapene har vært ulike? Eller er det bare en gammel myte?

Jeg har to jenter fra før og er veldig spent på hva det blir denne gangen. Men hvis det er sant at svangerskapene er forskjellige når man går med gutt og jente, så blir det jente igjen. Dette føles veldig kjent. Ingen kvalme eller andre plager enn litt leggkramper. Formen er veldig bra - og matlysten også... Akkurat som de to første gangene. Magen er i ferd med å komme; og akkurat som sist ser jeg småfeit ut, ikke gravid :-)

Fortsetter under...

Jeg venter gutt nr 2 og kan med hånda på hjertet si at selv om man venter samme kjønn så kan man ha helt forskjellige svangerskap.

Med nr 1 hadde jeg det helt supert. Ikke kvalm en dag, ikke halsbrann, god form hele tiden. Bortsett fra at jeg slte med blødninger i svangerskapet som resulterte i at morkaken løsnet og at gutten kom 7 uker før tiden så hadde jeg et fantastisk svangerskap.

Denne gangen er alt anderledes. Ble kvalm veldig tidlig - uke 4 og det varte helt til uke 16. Har slitt med mye halsbrann, vondt i hele kroppen, tappet for energi, lav blodprosent. Sist jobbet jeg 100% til en uke før han ble født. Denne gangen har jeg vært 50% sykemeldt en stund og blir det til jeg går ut i permisjon om 3 uker. Vært mye syk med influensa, magesjau og halsbetennelse. Ikke noe slikt forrige gang. Derfor ble jeg veldig overrasket over at jeg ventet gutt nr 2. Var så overbevist om jente i og med at alt denne gangen er helt anderledes. MEN jeg gleder meg veldig til lilleprinsen kommer!! :-)

Hei :-)

Jeg har jente og gutt.Jeg kan ikke huske at det var store forskjellen, jeg var småkvalm med begge, veldig gla i frukt,salt lakris og pulverpadder. Det samme nå egentlig... hm..bortsett fra at jeg bare måååå ha melk.... masse melk...Denne gangen har jeg vært utrolig trøtt , sovet om formiddagen og ettermiddagen..og enda sovnet tidlig på kvelden. Hehe..det har vært deilig å kunne sovne nårsomhelst egentlig fordi jeg alltid har hatt søvnproblem. Men det har vel noe med at jeg er myyye eldre også enn da jeg fikk mine første.

Jeg har både gutt og jente fra før, og merket ikke noe forskjell på svangerskapene. Har hatt svært lite symptomer i mine svangerskap, bortsett fra at jeg har blitt STOR!

Er nå bare 5+1, så litt tidlig å si hvordan dette svangerskapet blir. Det eneste jeg merker så langt er ømme pupper=)

Jeg har gutt og jente fra før, og svangerskapene var veldig ulike. Med gutten, førstemann, var jeg uvel trøtt og hadde voldsom halsbrann hele tiden. Jeg hadde ikke ømme pupper, men full av små røde blodutredelser på brystet. Jeg la fort og uformelig på meg over hele kroppen og ved fødsel regnet jordmor med at jeg hadde ca 10 liter vann i kroppen, det var veldig ubehagelig.

Med jenta var jeg kvalm men kastet ikke opp, la på meg hovedsaklig på magen og hadde veldig ømme pupper. La på meg 10 kg mindre og følte meg mye bedre gjennom hele svangerskapet.

Dette kan jo være tilfeldigheter, men stemmer det blir dette ei jente til, det blir spennende å se. Denne gangen har jeg vært mye kvalmere og lagt på meg fortere enn før, men jeg tenker at det nok har litt sammenheng med at jeg ikke er i like god form som for 10 år siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...