emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Som overskriften sier... Noen som vet av en vogn, trille, 3hjuling, 4hjuling(osv. osv) som ikke blir større enn 50cm*50*cm70cm når den er sammenlagt? Må ha full liggestilling!!! Skal kun brukes som ekstravogn, og trenger derfor ikke alle mulige "duppedingser" og ekstrautstyr. Tips mottas med STOR takk! *Har et minimalt bagasjerom på min minimale bil* c",)
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Har du sjekket hvor stor Brio Happy blir med compact-understellet? Den skal visstnok ta ganske liten plass.
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2007 HeiHei! 93x63x54cm blir Brio Happy med compact-understellet, med teleskopunderstellet blir den 91x62x63cm. Så.. ALT for stor.. men takk for tips! Har ikke behov for bagvogn egentlig, "alt" fungerer så lenge ryggen lar seg legge helt ned;) Har sett på mamma-mia.no at Quinny Speedi kun måler 65x52x15cm sammenlagt, har litt vanskelig for å forstå hvordan det er mulig.. Så har fyrt av en mail til dem, så venter spent på svar! Men.. så er det jo det at denne vogna, ikke har ful liggestilling? eller? Altså uten bagdelen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Liggestillingen på Speedi er sånn litt mer enn halvfull liggestilling. Sittedelen på vogna er veldig kort. Ellers har Tfk joggster twist disse målene: 88x60x41 cm (with wheels) 75x60x20 cm (without wheels) Ikke så ille om du gidder å ta av hjulene. Er en mye mer solid vogn enn speedi. Eller du har mutsy spider. Det er bare en trille, men den har bortimot (ikke HELT) full liggestilling. Og den er liten! Link:http://www.mutsy.nl/products/spider/options Der står også målene i inch - tror det tilsvarer ca. 2-2,5 cm, men er ikke helt sikker... Ellers kan jeg anbefale Teutonia Timmy. Det er en kjempegod sportstrille med helt full liggestilling. Målene er litt over kravene dine da. 82x57x36 (l-b-h) Link: http://www.teutonia.no/timmy.htm
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Vet ikke hvordan bil du har, men jeg har i allefall fått med meg min Teutonia Fun i søs sin bil.. Og det er en nissan micra.... (nye typen), ikke akkurat et kjempebagasjerom...
Lille Liak Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 EasyWalker SKY jeg digger denne vognen.. den har et rent og fint design ikke noe duppedingser.. Lengden på EasyWalker SKY er 115 cm med hjulene og 75 cm uten hjulene. Bredden er 65 cm med hjulene og 50.5 cm uten hjulene. Høyden avhenger av innstillingen på det justerbare handtaket og er fra 97 cm til 110 cm. EasyWalker SKY veier 9 kilos med handlekurven, sittedel, kalesje og frontbøyle. Bagen veier 4 kilo.
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2007 Har en Opel Tigra, en liten 3dørs sak:) Bagasjerommet måler 70 i bredda, 50 i dybda og 50 i høyda. Altså, minimalt. Kan gå med et par ekstra cm ene veien, om man setter den litt på skrå. Skal ha ei emmaljunga sport combi som hovedvogn, og den går inn i den andre bilen vår(tror jeg iallefall..), en Opel vectra. Men det hadde vært kjekt å hatt ei lita vogn også. Ei som vi fikk med om vi skulle en liten tur med den andre bilen(Tigra'en). Ei vogn som kan taes med på småbesøk, shopping og slikt. Trenger som sagt ikke være så avansert og full av "duppedingser", bare den får plass, og har (bortimot) full liggestilling. Handlekurv er ikke sååå nødvendig, men et stort pluss om det er. Så på nybaktmamma.com at mutsy spider veier 8,5 kg, størrelse sammenlagt 55 x 34 x 44 cm. Kommer med transportbag, regntrekk og handlekurv. Håndtaket kan reguleres og setet legges helt ned. Men det står også at den ikke blir lansert før i slutten av mai. Ikke det, har jo ikke termin før 18. juni, så jeg har gooo tid, da hovedvogna blir brukt i starten uansett:)
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2007 hehe... Svare på mitt eget innlegg, jaja:) Vel.. Så også på nybaktmamma.com at mutsy spider koster ca. 2700,- i Norge, noen som vet hvor mye rimeligere de blir i utlandet? barnevogner generelt. Mine kjære foreldre skal på weekendtur til Barcelona nå til helga. Å om den er rimelig der, kunne de jo tatt den med seg. Blir jeg ikke fornøyd kan jeg jo bare selge den igjen her i landet.
2julibarn Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Hei, tror jeg har funnet vogn til deg! Teutonia timmy! Jeg har den hjemme, og målte den for deg. Hvis man bøyer inn fotbrettet, så blir den ikke mere enn 70 lang! Den er veldig flat, med hjul bare 32 cm, uten hjul selvfølgelig enda flatere. Men i bredden er det 56 cm der hjulene sitter, bare 38 i bredde på resten av vogna, så hvis du kan tippe den litt på skrå så skulle man jo tro at den går inn i bilen din! Denne vogna er helt super, alle finesser som vanlige sports- og kombi-vogner har, bare litt smalere, litt mindre demping og ren framovervendt. Full liggestilling selvfølgelig. Min 3-åring sover i den fortsatt, så den er ikke for liten!
2julibarn Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 Du ser vogna her. Den grå/svarte er veldig fin,den har jeg! (mye finere i virkeligheten enn på bildet, i virkeligheten er ikke stoffet så blankt)! 2007-modellene har andre farger. De er ensfarget svart, rød, blå mm. http://teutonia.no/timmy.htm
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2007 Hei hei, og takk for knakende godt tips! Så langt ser det da ut for at det blir en Timmy på oss:) Er det mye styr å legge den sammen, og lar hjulene seg lett ta av uten verktøy? Er jo en 4hjuling vi har mest lyst på, har ikke helt sansen for 3hjulingene. Synes en 4 hjuling virker stødigere, og mer betryggende å la en unge sove i uten "overvåkning". Men det er mulig det bare er jeg som er trangsynt..=) Å at Teutonia i tillegg leverer med ønsket hjul er jo bare helt genialt! Noen som har en pent brukt Teutonia Timmy å selge meg? Gjerne med terrenghjul:)
2julibarn Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Hei igjen! Hjulene er enkle å bare klikke av og på. Trenger ikke verktøy. Du må ihvertfall ta av fremhjulene for at vogna skal bli kort nok (70 cm). Vogna er veldig enkel å legge sammen, den enkleste jeg vet om! (Har hatt fire vogner, og i tillegg prøvd flere, Timmyen er veldig enkel!) Jeg har luftkanalhjul på min. Hvis du velger lufthjul blir sikkert vogna litt mykere, dvs litt bedre på eks grusveg. Luftkanalhjul er bedre inne i butikker. Skulle jeg valgt om igjen hadde jeg tatt lufthjul uten så kraftige spor som det cross-hjulene har.
LegallyBlond Skrevet 22. mars 2007 #13 Skrevet 22. mars 2007 Vi har også en Timmy-trille som jeg skal ha liggende i bilen. Skal bruke den både til 2-åringen og babyen som kommer, alt etter behov. Ville bare tipse om at du kan bruke mykbag i den, det gjør den litt lunere for babyen! Du kan også kjøpe sånn ligge forlenger til å feste nede ved beina, så får vogna litt sånn "bagvogn"-preg. Holder godt på pose/dyne, og blir lunt og godt. På www.lilleprinsen.no selges både mykbag og liggeforlenger billigere enn butikken. Jeg ble dessverre ikke tipset om at jeg kunne velge hjul på butikken, så har bare de vanlige trillehjulene (hverken luft eller luftkanal), men disse er helt supre å bruke på asfalt og i butikk. De gir ikke så lett etter som lufthjulene gjør, om du skjønner. Så om det blir mest på asfalt osv er sikkert luftkanalhjul ett godt valg. Hjulene er veldig lett å ta av å sette på. anbefaler å kjøpe 2006 eller 2007-modellen, den har bedre kalesje (du kan fjerne halve kalesjen sånn at det bare er myggnetting der, samtidig som den beskytter ganske godt mot solen - supert for lufting om sommeren) og bedre regulering av håndtak enn 2005-modellen som jeg har. Alt i alt en super vogn som anbefales!!
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 23. mars 2007 #14 Skrevet 23. mars 2007 Hehe, Tigraen er ikke store saken nei. Ei god venninne av meg hadde en sånn fram til nå nylig, men hun fant ut at den ikke var spesielt praktisk med baby, så hun kvittet seg med sin nettopp pga. problemet med å få plass til vogn. Håper du finner ei vogn som får plass.
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 24. mars 2007 Blir nok å trille mest på asfalt, men også en god del på grusvei. Hva blir best da? Hjul med luftkanal, er det sånne punkterinsikkre? Tittet innom lilleprinse.no, å der var det jo en del tyilbehør, men ser ikke at de har selve Timmy vogna? Noen som vet av en nettbutikk der denne selges? Er det solid justering på handtaket forresten? på 06/07 modellene, siden "tutta" sier at 05 er mindre god? Er 24 cm i høydeforskjell på meg om sambo, så det blir litt justering oppogned, blir vel den delen på vogna vi kommer til å slite mest.. Hehe;)
2julibarn Skrevet 24. mars 2007 #16 Skrevet 24. mars 2007 Hei igjen! skikkelige lufthjul er best på grusveg, på asfalt så funker alle hjul, og inne i butikksentre er luftkanalhjul (punkteringsfrie) veldig bra. Jeg har luftkanalhjul på min, de er ganske harde, så vogna rister litt på grusveg, men det går jo greit på korte turer og ihvertfall når barnet sitter. Inne er de jo helt supre og vogna er veldig lett å manøvrere i butikker. Kjøp de hjulene som er best til hva du skal bruke vogna mest til, uansett så er det vel bare en nr2 vogn, så om det ikke er 100% optimalt så spiller det vel ikke så stor rolle? Lufthjul koster litt mere enn luftkanalhjul. Når det gjelder håndtaket, så er dette kompakt og fint. Virker solid. Det er litt lavt til min mann som er 189 høy (lavere enn på eks Mistral), men det går helt fint siden han uansett ikke triller lange turer daglig. Jeg er meget fornøyd med denne vogna som en nr2 vogn. Jeg blir glad hver gang jeg løfter den inn og ut av bilen fordi den er så liten og lett! Det er en fryd i forhold til store kombivogner, så om den har litt mindre demping og er litt trangere i sittedelen så er jeg allikevel fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #17 Skrevet 24. mars 2007 hei, hadde ikke hørt om Timmy før, men på denne adressen var det en som heter Timmy sport, kanskje det er den, så veldig kjekk ut.......http://www.bonti.se/shopcart/teutonia
LegallyBlond Skrevet 25. mars 2007 #18 Skrevet 25. mars 2007 Ser 2julibarn svarer deg bra her, men svarer litt alikevel. Justeringen tror jeg er veldig solid på alle vognene, har aldri hørt noe annet. Men på 05-modellen er justeringsknappene annerledes, de er liksom litt tunge å bruke. På 06/07modellen stikker knappene ut, sånn at de er enklere å bruke. Er vel egentlig bare en bagatell =) Jeg og sambo justerer også mye, vi er like høye men liker forskjellige innstillinger. HAr ikke vært noe problemer enda iallefall (bortsett fra at knappene er litt tunge)!! Tror kanskje jeg hadde valgt luftkanalhjul, men er ikke helt sikker....Blir vel egentlig en smakssak. lilleprinsen.no selger ikke selve vogna nei. Ellers selges den på de fleste butikker som selger teutonia, men vet ikke om noen nettbutikker. Ser en har en link her nede, timmy sport er samme vogna =)
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 27. mars 2007 Hmm.. dette var lettere sagt enn gjort... Har sendt mail til flere barneutstyrsbutikker, men ingen ser ut til å ta inn Teutonia Timmy, bare "alle andre" modeller. Men jeg vil jo ha denne vogna, så hvor får jeg tak i den? Siden jeg bor i Troms, må det nok bli en nettbutikk;) Da Reflex visstnok heller ikke selger Timmy(?). Utvalget av brukte Timmy'er er jo heller labert.. Så et par annonsert på finn, men med feil farge og litt for slitt. *skal det være, så skal det være*
2julibarn Skrevet 27. mars 2007 #20 Skrevet 27. mars 2007 Det var jo synd. Men har du prøvd babyshop? De pleier å ha Timmy. Men de finnes vel bare på østlandet? Fru Lyng i Oslo fører også denne vognen (gjorde ihvertfall det i fjor!) Teutonia har lang leveringstid. Så hvis du må bestille vogna fra utlandet, så tar det sikkert et par mnd før du får den. Imidlertid har butikkene et eget lager her i Norden, så de får ofte tak i vogna fortere hvis de ikke har den inne i butikken. Lykke til!
LegallyBlond Skrevet 27. mars 2007 #21 Skrevet 27. mars 2007 Er det ingen av forhandlerene som er villig til å ta inn vognen for deg da? Det kan da virkelig ikke være et problem å ta inn en Timmy når de alikevel skal ta inn andre teutonia -vogner....De kommer jo til å tjene på det.. Vi kjøpte den nest siste vogna de hadde på Reflex i Bergen, de skulle slutte å selge den...(dette var i høst).Aner ikke hvorfor. De på butikken skrøt jo sånn av den også. Anbefalte den framfor blandt annet emmaljunga scooter da Timmy var bedre både når det gjaldt størrelse, funksjoner og ikke minst kvalitet. Så rart at den selges så få steder.... Han som driver www.biteringen.no veldig hyggelig og behjelpelig. Har handlet i butikken hans på nesttun, og han utrolig hjelpsom og serviceinnstilt. Han forhandler Teutonia. Har bare inne Mistral og Spirit S3, men mener jeg leste på nettsiden at han kunne skaffe andre modeller. Send ham en mail å hør!!! Vanligvis svarer han iløpet av 1 dag.
LegallyBlond Skrevet 27. mars 2007 #22 Skrevet 27. mars 2007 Jepp, her står det: Teutonia: tysk kvalitet. Mistral Sportsvogn kr.4990.- m / softbag kr 6290.- , Y2K/2 kr 3990.- m/ softbag kr 4990.-. Spirit S3 til kr. 5190.- og m/ softbag til kr. 6490.- .Alle andre mod. på bestilling Det står på den siden som kommer opp når du trykker på "barnevogner".
emyzzim *fikk jente 05.06.07* Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #23 Skrevet 28. mars 2007 Du som var så snill å måle vogna for meg, hvordan model var det du hadde? Biteringen tar ikke inn Timmy, men han tipset meg om at jeg kunne høre med barnevognservice i Bergen(?). Lillemille og lilleprinsen tar heller ikke inn på bestilling. Frøken Lyng kunne bestille vogna i alle fashion fargene. Vognen koster 2299,- + hjul. Hjul koster fra 699,--1199,-. De vanligste, 06 lufthjul, koster 999,-. Frakten kommer på ca. 300,- Har funnet en pent brukt nå til en rimelig penge, så venter bare spent på svar fra selger:)
LegallyBlond Skrevet 28. mars 2007 #24 Skrevet 28. mars 2007 Ja, barnevognservice (også kalt simo-butikken) har Timmy-vognen. Så den der for under en mnd siden =) Det var en rød 2006 modell med luftkanalhjul, den kostet 2999 kr. Så dem kan du jo kontakte om det ikke ordner seg på andre måter. Håper du får kjøpt den brukte da!
2julibarn Skrevet 28. mars 2007 #25 Skrevet 28. mars 2007 Hei, her er jeg som målte vogna! Min timmy er en 06-modell med luftkanalhjul (de som er avbildet i katalogen på Timmy-vogna). Og på min er håndtaket veldig bra! (Leste at det var litt vondt å justere på 05-modellen). Jeg var heldig og betalte bare 2300,- for vogna, dette fordi en helt ny barneutstyrsbutikk hadde introduksjonstilbud i fjor. Tror 07-modellen er helt lik, bortsett fra farger. Det er mulig de har gjort bøylen (foran magen) lettere avtagbar på 07-modellen. Den kan tas av på min også, men er litt hard. Det går greit nå, men slet litt når det var kaldt i vinter, og sikkert fordi vogna var så ny. Hvis du triller mest utendørs, så ville jeg bestilt med skikkelige lufthjul, mine er skikkelig harde. Inne i butikker er mine veldig gode. Håper du får får tak i vogna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå