Gå til innhold

Årsfest på jobb..

Anbefalte innlegg

Å æ har tenkt mæ dit en tur...HVIS æ får til den pumpinga til slutt.

Men kan æ drikke øl el vin?

Å allikevell amme dagen etter?

Kor mye e maks liksom, og kor lenge må æ vente?

Må æ event få pumpa ut den melka først?

for hvis æ må det...så slit æ jo enda mer..siden pumping ikke funke særlig godt i det her huset...grumf..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8702610-%C3%A5rsfest-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se, hvor gammel er babyen din om han/hun er født 15.02., da er hun 5 uker?

Du bør avstå fra alkohol fram til babyen er 6 uker, babyer under denne alderen har problemer med å bryte ned alkohol slv i små mengder.

Du må regne 3 timer pr alkoholenhet før alkoholen er ute av kroppen. Når alkoholen er ute av blodet, er den også ute av melka, så du trenger ikke pumpe ut den melka som er produsert i den tida du drakk alkohol.

Alkohol kan svekke utdrivningsrefleksen, vær klar over det hvis du sliter med pumping. Håndmelking da, går det bedre? Se ammehjelpen.no!

Huffda... vel kanskje æ bare hoppe over alt som hete alkohol på dne her festen. får heller ta det igjen seinere da!

Får ikke til nån pumping. Håndmelking funke ikke. Kommer ut når æ klemme, men da må æ ha masse spreng,eller ho har nettopp amma.. Men ellers går det ikke. Æ får ikke til, føle at det gjør ondt, eller e bare veldi ubehagelig.

Manuell pumping fungere ikke i det hele tatt. Får ei fast kvota på 30 ml, og thats it!!

ska prøve EL pumpa i mårra, hvis æ får lånt hos helsestasjon, og ber til høyere makterom at æ FÅR det tell i det minste..

Jeg har en medela elektrisk pumpe og den er gull verdt :) Jeg sliter med å slappe av hvis jeg skal håndmelke/bruke manuell pumpe, og hvis jeg ikke er avslappet og avspent kommer det pent lite melk ut, selv om utdrivningsrefleksen normalt er ganske sterk...for meg er i det hvertfall veldig viktig å sitte behagelig og sånn at jeg er litt fremoverlent. Krysser fingrene og håper du får det til i dag da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...