Gå til innhold

Angående blodtrykk!


@LilleMy@venter nr3

Anbefalte innlegg

Ble litt bekymret da jeg lest et innlegg på skravle. Jeg prøvde å få svar der men fikk ingen, så jeg prøver her også.

Ei på skravle var urolig for høyt blodtrykk. Noen sa at 120/80 var det som var normalen. Jeg ligger på 106/60!!!! Er dette unormalt? Legen min sa ingenting om dette på første kontroll. Jeg er 10+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel kanskje litt lavere enn gjennomsnittet,som er 120/80 men direkte farlig er det vel ikke:o)kan jo for det du vet,hende det er det som er vanlig for deg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 106 over 65 trur jeg.. er mange som har lavt bolodtrykk på førsten av svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt normalt.. jeg hadde veldig lavt blodtrykk gjennom hele min forrige graviditet.. låg på det laveste på 85/50 og på det høyeste 108/65.. det eneste som er minuset med lavt blodtrykk er at du kan besvime ofte.. det var jeg plaget med.. men er jo ingenting du kan gjøre med det egentlig.. fikk beskjed om å drikke kaffi jeg da.. hehe..

Blodtrykket mitt er lavt denne gangen også:o) Er 10+2 nå...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også lavt blodtrykk med førstemann. Ca 100/60. Tror det er helt normalt og ingenting å bekymre seg for.

Man blir fort litt svimmel med lavt blodtrykk, så du får reise deg forsiktig opp:-)

Mot slutten av svangerskapet steg blodtrykket til det "normale" rundt 120/80, men da hadde jeg masse vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde også lavt blodtrykk på første svangerskapskontroll. Mitt var 100/55, noe som ifølge fastlegen var normalt når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var jeg som hadde 120/85 ja.

Det er ikke fali med lavt blodtrykk, men du kan føle deg svimmel og besvime, men det er ikke sikkert heller!

Vi er jo forskjellige, syntes bare jeg var litt høyt opp så tidlig i svangerskaper i forhold til mine forrige. Tror det er verre å ha før høyt enn lavt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt fint jeg. Til vanlig når jeg ikke er gravid er blodtrykket mitt 110/70 eller bittelitt lavere, så ditt høres helt fint ut. Det skiller seg litt fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte svar!

Det var godt å høre at vi er flere i samme bås og at det ikke er noe å bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Jeg har alltid lavt BT,og har ingen problemer med det. Det er ikke så veldig unormalt,og i et svangerskap er jo stortsett for høyt BT det man har å bekymre seg over.

Lakris er kjempefint for lavt BT,det får ikke dem med høt BT spuse,hi-hi!(ja,jeg er lakriselsker!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...