Gå til innhold

Andre i USA som lager "baby registries?"

NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

Ville gjerne utveksle noen erfaringer om hva som er lurt aa sette paa lista. Synes dette er vanskelig jeg... (Men selvfoelgelig ogsaa kjempegoey!) Det er vanskelig aa vite hvor dyre ting man skal sette paa registry'en--vil jo ikke virke graadig, og samtidig saa kan det jo tenkes at noen vil gaa sammen om gaver. Husker at jeg hadde akkurat de samme tankene da vi giftet oss, og da ble vi overveldet over at noen faktisk kjoepte de litt dyrere tingene...

Er det andre som lager registries for tiden som har lyst til aa komme med tips? Usj--foeler meg saa kravstor liksom, og samtidig er jo dette en veldig praktisk loesning siden vi faar spredt utgiftene litt... Det blir i hvertfall en, og muligens to baby showers foer vi reiser til Norge den 31 mai, og siden folk vil vite hvor vi er "registered" er det jo kjempelurt at de kjoeper ting vi faktisk har bruk for. (Saa slipper vi MASSE klaer i nyfoedt-stoerrelser slik som i Norge...)

Fortsetter under...

Det der med aa registrere deg for gaver er litt unvant og unorskt for oss -men det er jo helt vanlig her borte -og selv om man syns det er litt ekkelt aa sette opp en liste av hva du vil folk skal kjoepe til deg og putte dyre ting paa lista, saa tror jeg nesten det er bare vi som foeler det slik. Det er jo veldig greit da for de som skal kjoepe noe til deg at de vet hva du vil has. Tror det er viktig at man velger masse i forskjellige prisgrupper - saa kan jo folk kjoepe hva de vil og har raad til hver enkelt. Det virker som mange liker aa kjoepe mange smaa ting, mens andre liker aa kjoepe en stor dyr ting.

Du kan jo putte alt mulig paa lista slik som utstyr og smaa "nick-nack" som du trenger til den lille - det er jo bare aa gaa gjennom butikken og scanne alt du kan faa bruk for - det er jo saaaaaa goey jo. (Mannen min syns det er saa morsomt at jeg faar ikke holde scanneren... - det er akkurat som fjernkontrollen....hmmm) Skal ikke du bruke toey-bleier da? Du kan jo ogsaa putte slike ting paa lista ogsaa. Har ikke noe spesielt raad hva du trenger - det er jo litt individuelt hva folk liker og velger aa bruke. Ha det goey!!!

Enig med deg der, ja. I dag har jeg sittet og satt noen flere ting paa lista--og sannelig har det ikke forsvunnet noen gaver derfra allerede!!! Hi hi. Dette er kjempemorsomt! :-) Med baby registrien har jeg saa langt kun lagt inn oenskene "online" paa BabiesRUs, men da mannen min og jeg giftet oss dro vi til butikker og "scannet." (Mannen min ville heller ikke gi fra seg scanneren, da...) Du har nok rett i at det er lurt aa ha mye i de forskjellige prisklassene--da faar folk litt aa velge i. Det er jo tross alt bare en oenskeliste det her...

Selv om jeg synes det er litt pinlig aa sette dyre ting paa lista noen ganger, synes jeg egentlig dette er en veldig bra maate aa ordne gaver paa. Da faar man faktisk bruk for gavene. Selv synes jeg det er kjempegoey aa handle fra registriene til amerikanske venninner--da slipper man aa gaa i butikken og lure paa hva de oensker seg til babyen eller bryllupet og ende opp med aa kjoepe noe de egentlig ikke har bruk for.

Har faatt flere kommentarer fra nordmenn som har besoekt oss her i USA at leiligheten vaar er saa stilren--at alt passer sammen. Grunnen til det er jo rett og slett at bryllupsgavene som var kjoept fra registriene var valgt med tanke paa leiligheten. Av de norske som ikke benyttet seg av listene fikk vi bla 7 ostehhoevler i bryllupsgaver--fine, dyre ostehoevler i bla. kongetinn--som vi aldri fikk byttet og som vi sannsynligvis aldri kommer til aa bruke mer enn to av... :-) He he...

Saa det er nok noen fordeler med registries gitt...bare folk ikke foeler seg "presset" til aa kjoepe fra dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...