Gå til innhold

Oktober: 5 mnd. kontroll, lagt på seg litt lite


Nicita73

Anbefalte innlegg

på 6 uker hadde han kun lagt på seg 1/2 kg, må innrømme at jeg ble bekymret, dette etter at vi har begynt med grøt.

Han har aldri vært noen storspiser, men har lagt fint på seg etter sin egen kurve.

Det er mistanke om laktoseintolleranse/melkeallergi, så vi venter på time hos barnelege. Kan denne spesial melken/grøten gi mindre næring? litt merkelig da.

Jeg fikk beskjed om å gi tre grøtmåltider eller begynne med middag, så vi får prøve med en potet i dag.

Han sover mer på dagen enn han har gjort tidligere, men virker frisk og rask....det er vel sånn vi mammaer er, bekymringsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Min hadde bare lagt på seg 35 gram på 3 uker han, men hs mente at vi skulle ha litt is i magen ( vi fullammer ennå). I denne alderen øker aktivitetsnivået veldig og de forbrenner masse flere kalorier, og det i kombinasjon med litt puppenekt de siste ukene kan være årsaken.

Skal tibake og veie igjen om neste uke så får vi se om vekta har begynt å peke oppover igjen.

Hun sa at jeg ikke trengte å begynne med grøt ennå dersom jeg ikke ville og gutten ellers virker frisk og våken, noe han gjør.

Ble også ganske bekymret, men slår meg til ro med at så lenge lillegutt virker fornøyd så er ting som de skal!

Skal begynne med grøtsmaksprøver neste uke har jeg tenkt.

 

Lykke til med lillegutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta mine hadde lagt på seg i gjennomsnitt 110 og 113 gram i uka (over 8 uker), noe som er litt mer en din gutt, men ikke så mye mer . De følger kurvene sine fint, så det var ikke snakk om noe bekymring.

 

Vi har begynt forsiktig med grøt fordi de har våknet ofte om natta (opp til hver time), men ikke pga. at de legger for lite på seg.

 

Så lenge gutten din virker fornøyd tror jeg ikke du trenger å være bekymra.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant det.

Prøvde med most potet i går, det gikk ikke, prøvde middagsglass også, gikk heller ikke, så da blir det grøt tre ganger om dagen til vi kan prøve 6 mnd. middagsglass, de er det vel litt mer smak på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kanskje variere grøten litt med litt frukt i eller etterpå? Kanskje han liker det?

 

Men som sagt, tror ikke dette er noe du trenger å stresse med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...