Gå til innhold

Skal på ferie til Afrika, hva med malaria?

Anbefalte innlegg

Skal reise på to ukers ferie til Gambia, og må ta malaria tabletter. Har fått noen tabletter som er mer skånsomme for den som ønsker å bli gravide.

Dersom jeg skulle bli gravid på ferien, vil ha EL der nede... er det noen sjans for at det går dårlig med babyen? Noen som vet?

Fortsetter under...

Var i Nigeria for noen år siden, og tok Malarone. Det var de mildeste (og absolutt dyreste) tabelettene som ble anbefalt for den malariaen de har der. Skulle ungnå å bli gravid 2-3 måneder etter siste tab.

Respekterte dette, og ptøvde ikke i denne perioden. Det er så mye som kan gå galt - en trenger ikke utfordre skjebnen.

Burde stå i bruksanvisningen på de tab du har fått hvordan du skalæ forholde deg.

Ofte blir det frarådet å prøve å bli gravid pga at de ikke har testet virkningen på gravide, og derfor ikke kan si det er ok. Men det er ofte noe gidtig stas en tar, så jeg ville ikke har prøvd (men det er jo bare min mening).

Godt ferie

Detter er utrolig viktig!!! Får frysninger når jeg leser det. Jeg gikk på malariatabletter, klorakinfosfat, når jeg ble gravid med nr.4. Vi var da på reise i India. For vår del medførte det masse ekstra telefoner, ul, sjekk hos lege og høye skuldre gjennom hele svangerskapet. Blir du gravid når du tar tabl. kan barnet bl.a. bli både døv og blind...men også mye annet. Dette er en medisin som er utrolig belastet med bivirkninger og som du må ta over lang tid. Jeg ville ikke gjort det en gang til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...