Gå til innhold

Ang exu

lille-meg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde en exu for 15 mnd siden, og opplever nå kanskje det samme.

Testa positivt 26.feb, men begynte å blø 2.mars, blødde som en vanlig mens så jeg rekna med jeg hadde en SA og det var det. Målte hcg mandagen etter og den var på bare 48.

Siden jeg skulle ha vært på forsamtale til prøverør i går faktisk, fikk jeg komme til ul på torsdag for å sjekke at alt var ok. Fant ingenting på ul, men blodprøven hadde steget til 368. Ifølge gyn er det to alternativ, enten er jeg gravid men har en ekstremt treig hcg-start, eller så er det en ny exu. At de ikke kunne se noe på ul begrunnet han med at hcg var for lav enda.

Som dere sikkert skjønner er jeg fullstendig forvirra. Jeg har ingen indikasjoner på noe som helst. Jeg skal ifølge sist mens være 6+6 idag, og mener at hvis jeg er gravid så burde jeg jo ha kjent noe til nå, ett eller annet. Og hvis det er utenfor så skulle jeg jo hatt ganske kraftige smerter nå.

Men jeg kjenner som sagt ingenting, ikke vondt eller stikninger og ingen blødning.

Har tatt ny blodprøve idag, får svar i mårra, og skal på sykehuset for ny ul på torsdag. Det er bare det at det er så fryktelig lenge til torsdag:(

Noen som har noen erfaringer?? Noen som kan fortelle meg noe???

Blir sprø av å gå og gruble, har faktisk kommet så langt at jeg innbiller meg at de har forbytta blodprøven min på sykehuset:)

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det er en stund siden du skrev dette, så jeg håper alt har gått bra med deg.

Jeg hadde EXU og ble operert 13.mars, var da nesten 9 uker og hadde ingen smerter men mørk sparsom blødning. hadde blødd inn i buken og egglederen var ødelagt. Som deg trodde jeg at jeg hadde en SA men fordi hCG fortsatte å stige ble det kontrollert videre. (Men den ble aldri høyere enn 123...) På UL da jeg var 6 uker så de ingenting, og da jeg var nesten 9 uker måtte overlegen komme og lete, og fant embryoet i min eggleder.

Jeg synes det høres ut som du har hatt en EXU, kanskje kroppen ordnet opp selv for deg? (det kan skje..) Men fortell hva som skjedde da! Og send gjerne en PM hvis du vil snakke om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...