Gå til innhold

Spørsmål ang Stripping.. se hit:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må alle strippes? Hva gjør de egentlig? hvorfor? Gjør dette vondt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stripping gjøre for å gjøre ett forsøk å sette i gang fødselen for de som går på overtid først og fremst.

Jeg er selv blitt strippet og jeg må innrømme at det gjørde vondt.

Skrevet

Jeg ble strippet to ganger for å prøve å sette i gang fødselen. Det gjøres ved at lege/ jordmor tøyer åpningen. Dette var litt ubehagelig ( som det ofte er når leger o.l. holder på der nede...) men jeg syntes ikke det gjorde vondt. I begge tilfellene jeg ble strippet, tøyde de med fingerene, jeg vet ikke om det kan gjøre vondt om de bruker et instrument, men jeg har ikke hørt om noen som har blitt strippet med noe instrument før. Dette gjøres aldri før du har gått over tiden og gjerne 1 uke, har jeg hørt.

Skrevet

oki:) høres ikke så godt ut men.. håpe jeg slipper unna:) hehe

Skrevet

Jeg har allerede blitt strippet 2 ganger og har ikke termin før 29.

Jeg får dette fordi jeg venter en STOOOOOR baby, og det er ikke ønskelig å gå til termin.

Dette som alt annet oppleves vel forskjellig fra person til person.

Jeg synes det var vondt og ubehagelig, men vi skal jo gjennom værre enn dette.

Skrevet

Det er vel litt forskjellig hvor tidlig de stripper. Jeg hadde 14 dager mellom UL-termin og menstermin sist, var godt over det grønne feltet på symfysemålene, og ble strippet 4 dager etter mens-termin, 10 dager før UL-termin. Fødselen startet i løpet av 12 timer ca.. ;)

Skrevet

Jeg skal bli strippet 10 dager før termin har jm lovet meg.

Vet jo ikke om det har noe virkning da,men skal hvertfall prøve det og akupunktur sa hun.

Babyen min er ikke over gjennomsnittet.

Skrevet

Jeg ble strippet på søndag fordi jeg var så moden me 2-3 cm åpning, hodet godt festet, hun kunne kjenne vannblæren foran barnets hode. For meg har ikke dette hatt noen effekt enda, går her enda.. hehe.. Fikk veldig mensenondt etterpå og en hel del masrier. Vi hadde håpet på at det kanskje skulle starte, hadde termin torsdag, og gutten begynner å bli veldig stor!

Men det hun gjorde var at hun brukte fingrene og løsnet såkaldte hinner av nå slag el nå.. "røsket litt rundt", er ikke helt sikker. Men syntes ikke det gjorde ondt, kanskje litt ubehagelig bare. Ikke nå værre enn en vanlig gyn. time synes jeg da. Men hun sa at dette kunne ha med at jeg var så moden og myk, derfor kjente jeg det ikke så godt.

De vurderer alltid om det er hensiktsmessig å gjøre det, dersom livmormunnen fortsatt er hard vil de nok la være, men dersom de mener du er "moden" for det anbefaler jeg å prøve i hvert fall. Mange som har startet fødselen slik, men kan også ende med kjedelige masrier osv. dersom man ikke er klar for det. Men det hjelper sikkert på modningsprosessen likevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...