Gå til innhold

Begynner du på pergo imorra? eller rundt denne tiden?

Anbefalte innlegg

Heihei

Jeg har ikke vært her inne før. Har ikke pco/s, men har vært hos gynekolog og fått resept på pergo (han tenkte det skulle gi systemet et lite kick) - begynner på dobbel kur imorra.

Jeg lurte på om det er noen andre her som også begynner rundt denne tiden? Hadde vært koselig å følges, og høre hvordan det går med hverandre.

Selv gruer jeg meg til alle de ekle bivirkningene, og det å lese bilaget til pergo-en igår var jo ikke akkuratt oppløftende lesning...men syns det er verdt å prøve...

Litt om meg:Er 34 år,og i min 11. pp nå - veldig frustrert!!! Har en skjønn gutt på 2.5 som jeg veldig gjerne vil ha småsøsken til...

Fortsetter under...

Hei Hei :o)

Tok første pergo tablett isted. Så nå er vi igang med det. Jeg har ikke fått påvist pco heller. Eggstokkene mine var litt mistenklige, men ikke noen andre indikasjoner på det. pco, heldigvis.

Klarte å bli gravid, rett etter jeg fikk resept. Men det var kortvarig lykke, og en uke etter mistet vi det legen mente kunne være tvillinger i uke 5.

Så nå håper jeg at pergo hjelper til å kickstarte endel også. Fikk akuratt vite at mannen har noe redusert sædkvalitet, så tilsammen med uregelmessig lang syklus forklarer vel hvorfor vi ikke har fått til noe småsøsken enda.

Jeg er 31, 9pp, og datter på 18 mnd.

Ønsker oss masse lykke til med kuren. Jeg skal begynne med enkel.

Og er ganske spent. Håper jeg ikke blir den hormonheksa, fordi jeg bor midlertidig sammen med svigers, så de må bli skånt for slikt.

Snakkes da... :o)

Heihei

Jeg også knasket i meg de første pillene igår, så nå får vi vente å se hva som skjer...har litt vondt i hodet, men det kan gjerne være vinen jeg drakk igår, det skal ikke så mye til i disse prøvetider....

Kjenner meg iallefall veldig positiv, har etterhvert blitt ganske stressa av denne prøvingen, men nå har jeg fått litt ny giv..

Min sønn er veldig opptatt av babyer i mager og babyer generellt ("alle" får jo med nummer 2 eller 3 nå i disse tider), jeg tenker hvor fantastisk det ville være å ha et litt smånurk i magen, han ville bli like glad som oss tror jeg..

Du, hvor fikk mannen din testa sæden? Min kjære har sagt at "jeg må vel heller få testa meg", men han er nok litt redd for det.

Lykke til. Håper hormontrollet ikke blir en realitet. Min mor kommer på besøk i helga, hun vet ikke at vi prøver, så håper ikke jeg går helt av skaftet. Min hyper fertile mor har da seks barn, og sier at alle ble til første måneden de prøvde....

klem

Hei hei!

Tok min siste tablett med pergo i går, er på første enkle kur. Så nå går jeg bare å vente på EL.

Har fått ALLE bivirkninger, og har vært så dårlig. Kvalm, hodepine, svimmel, trøtt og sliten. Ikke morsomt, men håper det er verdt det.

Litt om meg: 29 år (om ei uke), sønn på 4 1/2 år, inni i min 16 pp. Mistet to ganger i fjor vår, og har siden det hatt dårlig EL mener gyn. Har ikke pco.

Spent nå på hvordan det kommer til å gå. Må innrømme jeg er litt gira denne måneden, ja ;o)

Jeg skulle ha begynt på pergotime til uka en gang..

har ikm i morra og i dag testa jeg svakt positiv håper det stemmer at jeg er gravid uten hjelp av pergokur...må bare ta en ny test i morra så jeg håper kontrollstreken er sterkere...

Oj oj oj så spennende Masander :o)

Blitt så vant til deg på BliGravid at det er rart om du blir borte. Men det er fortjent med en pause fra de sidene etter lang tid med "slit".

Nå har jeg tatt to piller og jeg må si jeg synes det har begynt å verke i eggstokkene allerede....blir nok en lang måned.

Gyn min sa at siden jeg går på pergotime, så vil jeg ha eggløsning dag 14. Men jeg synes det er mange som får eggløsning senere enn vanlig når de går på pergo jeg...hva mener dere?

En ting til...de bivirkningene som oppleves, er det mens man tar tablettene eller forekommer de hele syklusen?

Oj oj oj dette blir en rar måned. Er ikke helt sikker på hvordan vi skal legge det opp denne mnd, siden mannen har litt lav kvalitet også...

Vet dere hvor vi får tak i temp mål med to desimaler, tror jeg skal tempe jeg, og bruke preseed. Hvordan skal dere legge opp babylagingsmåneden?

Har hatt mensen i 1 uke imorgen...blæææ, så før det skjer noe som helst må jo den gi seg!

God natt :o)

Annonse

Heihei

Bivirkningene har satt inn her og..jeg har ingen energi i det hele tatt. Det er som jeg mangler startknappen, kommer liksom ikke i gang med noen ting.

Vi har fått sexskjema vi, mannen skulle "tømme seg" (vi hadde god gammeldags sex vi da..) dag 5, og så ha sex andrehver dag fra dagen etter siste pille, og i 10 dager fram. Blir nok litt ekstra hvis jeg finner el.

Jeg er også litt forvirra om el på pergo. Har sett flere steder der det står at en får el 4-5 dager etter pilleslutt, dvs ca dag 14. Men mange sier jo de får el dag 17-23...blir nok storinnkjøp av el tester, og testing flere ganger om dagen. Nå skal det klaffe!!!

Lykke til jenter, hadde vært fint om vi kunne ha storinnrykk på 1. trim om noen uker...God helg

*¤* Minni 8pp

tusen takk for en lang tråd fra deg :)

tok en ny test i morres og det var også svak strek på...kanskje ikke så rart siden jeg har ikm i dag fredag..skal på apoteket når sambo kommer hjem å kjøpe 4 nye tester men da cb vanlig og digital..

jeg er i min 10pp tror jeg så jeg har jo holdt på siden jeg kom ut fra sykehuset da jeg fikk Sander hehe.. fikk mensen etter 6 uker eller var det 8 uker..

får du ikke kjøpt tempmåler på apoteket med to desimaler da..

tror jeg har det..

huffda høres ikke no godt ut med vondt i magen hvis det kommer av pillene, men man må tenke positivt at det kan bli barn ut av det :)

så da får smerter være smerter..

ønsker deg lykke til videre......

klem

Gratulerer sååååå kjempemasse, Masander :o)))) Det er så kjempekult når det klaffer!!!!!! Nå må du bare kose deg og tenke kjempepositivt!!!

Jeg har nok ikke fått noen bivirkninger, heldigvis. Det legen sa til oss var at vi skal satse alt på en xxx, siden mannen også har litt lav kvalitet på svømmerne. Men så viser det seg at ejg antaglig er bortreist fra mannen på dag 14!!! Det er bare at jeg ikke helt vet når dag 14 er, fordi jeg hadde så innmari langt besøk av tante rød denne gangen. Begynte å spotte, 3 dager før jeg var helt sikker på at tante var kommet. Så når skal jeg satse at dag 1 var....???? Blir veldig spennende når el kommer... tror vi skal satse på 2-3 hver dag....

Tror jeg må legge tempingen på hylla og ta el tester. Har ikke fått tak i tempmåler, så det er jo litt sent å begynne nå.

Er veldig i tvil om denne planleggingen kommer til å funke. Men håper jo det! Er ganske avslappet enda, men tipper jeg er ganske stresset om et par uker!

Håper du får litt mere energi når kuren er over yumyum :o)

Klem...

Tenkte jeg skulle henge meg på her...begynte altså på 1 pergo tablett om lørdagen, så dette blir veldig spennende! Jeg tok min første pergo-kur i sep/okt i fjor (enkel) og ble gravid! Men dessverre holdt det ikke til lenger enn uke 7 før jeg aborterte:( Hadde veldig lang blødning etter det, og har ikke fått mens igjen før nå!! Har jo holdt på å bli helt gal av dette! Men endelig nå er vi igang igjen:) Håper bare at det funker denne gangen også, og at den vil sitte hele svangerskapet ut! Forrige gang var vi mest aktive mellom dag14-20, og det sunket jo bra så da tror jeg vi prøver på det igjen. Dette blir en veldig spennende måned!

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...