Mamma til to tette Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Har 10 dager til termin og har den siste uken blitt rammet av alvorlige ryggplager. Bekkenløsning på tampen av et langt svangerskap. Har hatt endel problemer med korsryggen tidligere i svangerskapet men ingenting lik dette. Føler meg helt invalid, må be sambo ta av meg sokker, hente ting til meg osv. Må bare si respekt til de som sliter slik gjennom hele graviditeten!!!! Følte meg mest invalid når jeg plutselig ikke kom opp fra liggende stilling på sofa, sambo var på jobbarrangement og hadde grunnet tv-opptak måtte skru mobil av helt. Der lå jeg som en strandet hval og syntes forferdelig synd på meg selv. Litt bedre nå, men fremdeles hogger det plutselig til i ryggen når jeg er oppe og går og å komme seg fra liggende til stående tar sin tid. Veldig festlig når man bare må opp om natten for å gå på do og vil bare tilbake til sovende tilstand så kjapt som mulig...I forrige uke ignorerte jeg kroppens signaler helt, hver gang jeg ble litt bra igjen så durte jeg på med støvsuging og opprydning av hus. På samme tid økte blodtrykk jevnt..Nå har jeg lovet lege, kiropraktor og sambo om å gjøre nada fram til fødsel....det blir vanskelig!!! Selv om alle erfarne sier at man virkelig bare bør slappe av og sove masse fram til fødsel...men det er jo så mye jeg gjerne skulle gjort før baby kommer i hus...men okei okei jeg lover ,-)
Xenaen Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Stakkar! Nå må du være flink å ta vare på deg sjøl, da! For kroppen sier jo tydelig fra! Dere har vel vår i Bergen, så du kan jo kanskje sneglegå deg ut med pledd og sitte i solveggen???
MammaTilNick Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 huff, du har min dypeste medfølelse! har selv litt bekkenløsning tror jeg, har vondt i halebeinet, hehe. kjennes ut som jeg har falt og slått rompa på glattisen, et mareritt å reise seg!
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 jeg har sluttet å ligge på sofaen, da jeg har store problemer med å komme meg opp.. jaddda stranda hval! Har litt begynnende vondt i ryggen, langs hø..side. og ut av seng og bil gjelder det å ha beina samlet, så bekkenet er vel ikke helt 100% men d er så lite at jeg har egentlig ikke grunn til å klage! jeg og har lyst å gjøre mange ting i huset, hadde stor rengjøring på fredag, og det var ikke spesielt godt i kroppen når jeg omsider var ferdig gitt. Men når fredagen kommer så tipper jeg fristelsen er der igjen... Off åssen er det ikke a`? Men god bedring til deg, håper du ikke stresser FOR mye med ting som skulle blitt gjort, vi får heller ta d igjen når vi blir "lekre og smekre og små" igjen.. ha ha ha
Mamma til to tette Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2007 Hei! prøver å "muntre" meg selv med at jeg kun vil ha det slik i noen uker (?) til, med 8 dager til termin mens andre sliter i månedsvis. Men når man ikke klarer å komme seg fra liggende og opp fra sofa og smertene stråler gjennom hele kroppen hjelper det lite.Tårene bare fosser og stakkars mann skulle gjerne klart å bære sin meget tunge sambo.. De siste dagene har jeg faktisk klart å gjøre ingenting, ikke har jeg hatt så mye valg ,-) Takk gud for verdens snilleste mann! Nå skal jeg snart til kiropraktor igjen, håper hun kan gjøre noen mirakler!
hege-milla Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 nu har du nu ikke lenge igjen,så går det nu forhåpentligvis over:) vet ka du snakke om av smerta,har hatt det sånn absolutt heeele svangerskapet....dt e sykt vondt..og du blir vannvittig sliten både fysisk og psykisk..tappe dæ for veldig mye...dumt når det blir sånn,men så e det jo det her me ka det e verdt osv:) lykke til
mor i mars :-) Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Du burde spørre kiropraktor eller evt en fysioterapeut om hvordan det er best å bevege seg. feks for å komme seg opp av seng og sofa. Mitt beste råd er å gjøre mest mulig med bena samlet og knipe rompa så hardt sammen som du kan når du reiser deg eller snur deg. Ellers er det helt sinnsykt vondt! Har hatt dette siden uke 13 og takker for respekten :-) Har hatt veldig god nytte av råd fra fysioterapeut. Lykke til med innspurten!
Mamma til to tette Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2007 Har vært hos kiropraktor nå og det er bare å holde ut. Kan ikke akkurat sette i gang med så mye behandling og trening nå som det forhåpentligvis bare er 1 uke igjen. Men takk for råd! Prøver å holde meg i aktivitet og har nå gått med museskritt to turer i dag med samlede ben. Folk glor rart på meg og tenker sikkert "stakkars dame" Dere som holder ut i mange måneder slik fortjener virkelig en klapp på skulderen!!!! Selv om det er verdt det når vi endelig får babyen ut snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå