Gå til innhold

Kan mannen min ta noe permisjon når jeg er student?

Marimekko ♥2 gutter♥

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å ha permisjon fra studiene til januar neste år.

Jeg har fått engangsstønad og kommer til å få fødselsstipend.

Men, når jeg begynner på skolen igjen er ikke gutten vår mer enn 10 måneder, så vi vil gjerne at mannen min skal være hjemme med han litt før han evt begynner i barnehage. Men, har han da krav på permisjon og penger?

Fortsetter under...

Hei. Jeg vet ikke om dette gir deg svar på spørsmålet ditt. Men uansett: jeg skal ikke ha permisjon fra studiene mer enn de obl 6 ukene etter fødsel (føder i midten av juli 07), deretter tar mannen min ut perm fra jobben sin. Han har krav på 29 uker (6 mnd) med full lønn så lenge jeg er fulltidsstudent før fødsel. For at jeg skal kunne motta stipend fra Lånekassen må vi gjøre dette gradert dvs at vi deler det litt opp oss i mellom( jeg tar en mnd på høsten og en mnd på våren ( det er også gunstig med tanke på at gutten vår ikke er mer enn 7.5 mnd når hans permisjon er ferdig). Vel poenget mitt er at vi får iallefall både lønnet perm. og fødselsstipend ved å gjøre det på denne måten. Du må høre med nav hvordan det fungerer når du skal ha ti mnd perisjon. Kan jo hende at mannen din kan ta de siste to mnd med lønn slik at det blir et helt år :-)Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...