Gå til innhold

Vært hos jordmor i dag....Noen som har opplevd....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på kontroll i dag, og hun syntes det var vanskelig å kjenne om det virkelig var hodet som lå ned, hun syntes det var litt mykt til å være hodet. Så hun ble usikker. Ville derfor ha meg på ekstra sjekk på sykehuset i morgen. Noe jeg selvfølgelig er veldig glad for. Dessuten er jo SF måla mine skyti til topps i dag 38 i uke 39. De siste 3 gangene har jeg vært over den øverste grønne streken, så ungen er nok ikke særs liten, så da ville vi få en ca.sjekk på det i morgen og. Er det noen som har opplevd liknende med at jm har blitt usikker på leie den siste tiden rett før termin?

Regner med at alt er fint og veldig glad for at hun vil ha meg på ekstra sjekk, men noen tanker blir det jo....

Er 39+2 i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte på ekstra ul forrige gang jeg var hos JM (2 uker siden).

Det var fordi hun var usikker på om det var hodet eller rompa hun kjente.

Alt var bra på ul da, hodet lå ned, og det var nakken hun hadde kjent.

Morro å få se lille snuppa igjen da! =)

Skrevet

Med mitt første barn var jeg på ekstra ultralyd to dager før fødtsel for å sjekke leiet. Jordmor var usikker på om rumpa lå ned, men det var heldigvis falsk alarm.

Skrevet

Hei.. jordmora mi sa at det er veldig vansklig og kjenne hvordan bebien ligger... Skal man kjenne skikkelig etter så må man ta i såpass at det blir vondt/ubehaglig for kvinna.... Så jordmora mi brukte ul for og sjekke hvordan han lå i dag for og være sikker...

Skrevet

Det er visst ikke like enkelt å kjenne hva det er alltid. Men ang sf-mål så har jordm min merket av at jeg var over det grønne feltet for 1,5mnd siden, mens legen som sjekket meg nå ikke fikk det til å stemme.Jeg er såå glad fordi jeg nå fryktet en stor baby.Ikke alltid det lønner seg å kun gå til jordmor el lege.

Skrevet

Ikke opplevd det selv, men tenkte jeg bare skulle si at selvom sf måla er høye så behøver ikke det å bety at ungen er gedigen =P Lå helt i kanten på det grønne feltet med Celine og ho var 49 lang og veide 3290 =)

Sånn at du ikke gruer deg og tror at baby`n er 4.5-5 kg liksom *hihi*

Skrevet

åhhh takk for svar! blir litt beroliget her nå, selv om jeg ikke har blitt overbekymret enda :) Hodet har lagt ned lenge, og jm trodde det lå ned nå også, men ble litt usikker. Har gått annenhver gang til lege og jm. Kjempe fornøyd med jm men ikke legen. Hun tok greit i når hun skulle kjenne ja, men var ikke vondt, men bra ubehagelig! Det gjør ingenting med en ekstra kikk på jenta, kunne sett på ultralyd hele dagen lang jeg om vi hadde hatt muligheten til det .... ti hiii :o) Takk igjen jenter for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...