Gå til innhold

leggkramper, verdens mest unyttige svangerskapsplage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært så inderlig plaget med leggkramper om natta de siste ukene, den jeg hadde i natt sitter enda i. (ikke som krampe, men kjenner at muskelen sliter) Dette må være verdens mest unyttige svangerskapsplage! kommer ikke på noen god grunn til at man har det. Kan jo forstå bekkenløsning, bekkenet skal jo utvide seg og det kan være vont, men hva skal leggkramper være godt for?

Noen som har noen gode råd for å bli kvitt dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å spise minst en banan om dagen og synes det hjelper.

Skrevet

Jeg tar tilskudd av kalsium og magnesium en time eller to før leggetid. Er det akutt smører jeg med en body lotion som det er magnesium og kalsium i (dead sea spa magic fra helsekosten). Synes det hjelper. Er iallefall mye mindre plaget nå.

Skrevet

Jeg leste i ett sånn kjerringråd blad her om dagen..

Hvis du knyter en tråd rundt benet (husker ikke om det var ull eller bomull, men er kanskje det samma også) rundt leggen og ligger med det så skal det virke =P

ANER IKKE OM DET VIRKER ALTSÅ =P

Skrevet

Legg et såpestykke i sengen, under lakenet. Høres merkelig ut, men fungerer vertfall på meg. Har prøvd å ta det vekk, men da kommer det igjen, så nå blir den under hos meg til jeg har født. 35 dager igjen:)

Skrevet

Jeg er også plaget med det innimellom. Kan være ille noen netter, også har jeg pause noen netter. For meg hjelper det å bygge opp fotenden på senga, sånn at leggene kommer høyere enn kroppen. Det har reddet nattesøvnen flere netter. Litt merkelig i begynnelsen, men jeg vente meg fort til det. Du bør også ta en halvtime på kvelden før du legger deg og ligge med beina høyt oppetter en vegg eller noe sånt! Hvis jeg er flink og gjør det, så hjelper det meg veldig! En siste ting som hjelper, er å gå med støttestrømper på dagen. De avlaster veldig.

Skrevet

Har nettopp begynt med Magnesium, det skal kunne hjelpe. Har ikke hatt kramper på 3 dager nå!

Skrevet

Jeg hadde det så ille etter at jeg hadde lagt meg i går at jeg måtte gå i dusjen og dusje varmt vann på dem.. Nå har vi det slik at jeg kan sitte og dusje på leggene, så fikk slappet skikkelig av da.

I dag har jeg vært hos fysioterapeut og gjort øvelser for bekkenet pluss elipse.. tipper det blir ekstra ille i kveld, så skal forsøke med dusjen på nytt

Skrevet

spis bananer, det funker som bare det her i gården ihvertfall. Når det gjelder tilskudd av magnesium og kalsium har jeg fått beskjed både på apoteket og av jordmor om å ikke ta det under graviditeten da det hindrer opptak av andre næringsstoffer.

Bruk av støttestrømper på dager som jeg vet det enten blir mye gåing, eller bilkjøring i samme positur også hjulpet meg en hel masse.

Ellers er det jo ting som å ligge med beina høyt og strekke godt ut som gjelder da.

Skrevet

Legen anbefalte meg Magnesium sugetabletter(ikke kalsium) Og det funker kjempe bra for meg.. flere som sier de funker.. men man må bare ta den(noe jeg ikke har gjort..) hvis ikke kommer de tilbake.. men prøv det:) nei gud veit hva leggkramper er godt for..hehe

Skrevet

Jeg har begynt å kjenne at en krampe er på vei, og "flekser" da foten opp med en gang slik at muskelen i baksiden av legg tøyes (tenk deg slik man står inntil veggen når man tøyer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...