Gå til innhold

Bekkenløsning, kommer den neste gang også?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har hatt litt bekkenløsning (30% sykemeldt) siden oktober og ganske masse (kan gå men alt gjør vondt) de siste to mnd (100 % sykemeldt). Jeg leste en plass at "Har en først hatt bekkenløsning i et svangerskap, er det stor risiko for å få det i neste også." Jeg vil gjerne ha et barn til, men blir jo litt betenkt når jeg tenker på å ta seg av et barn i denne tilstanden...Er det noen som har erfaring med å ha bl i ett sv.sk og ikke i neste? Hilsen håpefull....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i mitt første svangerskap, og har bl. Men har hørt om folk som bare har hatt det i det første. Er nok veldig individuelt, men jeg er redd at har man det en gang er vel sjansen større for at man får det igjen...

Skrevet

Jeg hadde ikke bekkenløsning i første svangerskap, men har det i dette, men har også venninner som fikk bekkenløsning i første svangerskap men ikke i det andre, og noen som har hatt i begge, og noen som ikke har hatt i løpet av tre svangerskap. Det sies at man har større risiko for å få det igjen hvis man allerede har hatt det, men min lege sa at det også har litt å si hvor tett svangerskapene er, hvor mye kroppen har rukket å restituere seg. Tror det er veldig individuelt, og veldig vanskelig å svare på. Man må nesten bare prøve..... Jeg har slitt gangske mye med bekkenløsning nå, og forstår tankegangen din veldig godt, kunne ikke tenke meg å gå igjennom den delen en gang til.

Skrevet

HUff, jeg må i alle fall bli helt bra før jeg blir gravid igjen. Håper det går fort, for jeg er 34 år gammel..... Har ikke så lyst til å ha et enebarn! Men nå vet jeg jo mer hva bekkenløsning er, og vil ta det mer alvorlig neste gang, prøve akupunktur osv.

Skrevet

Jeg hadde det ikke i første, men er nå i uke 33 og har en begynnende..Tror sjansen for å få det i andre og tredje sv skap er mye større enn i første, og hvis man hadde det i første så er sjansen stor for gjentakelse.

Skrevet

Jeg hadde det i første og har fått det igjen nå i andre, og det er myyye verre denne gangen.... :-( Har lest at det er sannsynlig at en får det igjen jeg også, men det er jo ingen "regler" uten unntak! Og jeg får nå to tette, det er kanskje noe av grunnen til at jeg har fått det så kraftig denne gangen. Hadde jeg visst hvordan det ble så hadde jeg nok ventet litt lenger før jeg ble gravid igjen, men er ikke sikkert det hadde hjulpet noe særlig heller. Konklusjonen er vel at en ikke vet før en har prøvd. ;-)

Skrevet

Jeg hadde ganske mye bl i første svangerskap, og slet med det i over ett år etterpå. Gikk til soneterapi og kiropraktor etter hvert, og ble da god. Hadde vært helt god ca et halvt år før jeg ble gravid igjen. Fikk det denne gangen også, ca en uke tidligere enn sist. Men denne gangen har jeg vært oppmerksom på problemene fra første stund, og vet også hva jeg må være forsiktig med. Har gått til soneterapi, kiropraktor og fysioterapi (Travelt), og er ikke like plaget som sist. Er glad jeg har gutten min i barnehage, for jeg hadde ikke orket å ha han alene hele dagene, men det går da greit slik det er nå. Han er litt over to år nå. Det blir nok med disse to for meg, men det er verdt litt smerter for å få to barn istedet for ett.

Har forresten ei venninne som hadde bl med de tre første, men ingenting med nr fire, så det går det også. Men sjansen for at du får det neste gang også er nok stor... Det er nok lurt å vente litt med nr to, slik at kroppen får tid til å komme seg igjen. Jeg er såpass gammel (34), og slet så lenge med å få førstemann at jeg turde ikke vente så lenge.

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning med Celine, men det var ikke på langt nær så vondt som det er nå=( Ble 100% sykemeldt fra 1 mars..

Når jeg har gått mye (går når jeg MÅ bare, har ikke lappen eller bil=P) så klarer jeg nesten ikke å gå, da har jeg bare lyst til å begynne å grine ..

Sånn som i går måtte jeg til legen, tar 1 time å gå (måtte ha med snuppa derfor jeg ikke tok taxi).. Da kjentes det ut som at alt skulle låse seg, aldri hatt så vondt før! Gjør fortsatt vondt i dag.

Men var ikke plaga med det etter fødselen da, er "spent" på om det fortsetter denne gangen..

Skrevet

Har hatt moderat bekkenløsning i begge mine svangerskap, men er heldigvis ikke helt handikappet. Men det begrenser jo livsførselen da, jeg går ikke spesielt mye eller er aktiv på andre måter. Det er slitsomt med små barn i tillegg, da de gjerne vil bæres litt. Har en 2-åring som jeg bærer minst mulig for tiden....

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning med isjias begge mine første svangerskap, veldig vondt og hemmende, beinet med isjias var så vondt at jeg ikke kunne trå ned på det..

Var forberedt på det samme denne gange også, men nå har jeg kommet til den 29.uka uten å kjenne antydning, INGENTIG! Helt utrolig egentlig.. Jordmor sier det er sånn det er av og til, så delv om sjansen for å få det igjen neste svangerskap er relativt stor er det ingen regel uten unntak :-)

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg hadde veldig vondt foran i bekkenet (symfysen) på slutten av forrige svangerskap. Det vil si, enkelte dager var jeg helt fin mens andre dager klarte jeg ikke å løfte foten for å ta på meg sko engang.

Nå er jeg kommet til uke 38 i mitt andre svangerskap, og kjenner heldigvis ingenting ;0)

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning i første svangerskap, var sykemeldt en god del pga dette. Et år etter at datteren vår var født ble jeg gravid igjen, legen mente at jeg sannsynligvis ville få bekkenløsning igjen, spesielt siden svangerskapene var såpass tette. Men jeg er nå i uke 39 i andre svangerskap, og har vært helt frisk uten antydning til bekkenløsning! Så det kan gå bra, selv om kroppen får kort tid til å restituere seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...