Gå til innhold

Ånei... ikke igjen:(


Ginger-mor

Anbefalte innlegg

Uff, litt brunaktig utflod da jeg var på do nettopp. Søren heller. Det var slik det begynte sist. Jeg hååååper det ikke er noe galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke kommet noe mer, men jeg tar nok sorgene litt på forskudd. Det jeg frykter mest er vondten:( Trodde jeg skulle dø sist. Hvis det har gått galt nå, så vil jeg bare fort-fort til utskrapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt!! Har dessverre opplevd dette tre ganger jeg også. Det er verst mens det står på. Men det KAN jo hende du er en av dem som har blødninger uten at noe er galt, husk det. Viktigst nå er at du kommer deg på ultralyd! Hva sier legene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakket med noen ennå. Legen min er ikke på jobb hver dag, så første mulighet for å nå henne er på 'telefontiden' hennes på torsdag. Er det veldig frekt å spørre om jeg kan få en henvisning til ul da? Vet jo at jeg ikke får gjort noe fra eller til med spiren, men hvis jeg kan unngå noen av de vondtene så er det gull verdt ... Sist gang tok det bare så utrolig lang tid før jeg kom meg til utskrapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart du skal få ul. Grin deg til det om nødvendig!!! Men om det er vanskelig å få tak i fastlegen din, synes jeg du skal ringe rett til sykehuset. Si at du har vondt og at du er fryktelig redd. Treffer du riktig person da, skal du bli tatt imot. Hvilket sykehus sokner du til?

Og hvordan er forresten blødningene dine i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å huff - stakkars deg! Jeg krysser alle fingre og tær for deg! Bra at det bare har vært litt til nå. Jeg blødde friskt blod fra første stund ved min sa.

 

Jeg synes også du burde kontakte sykehuset nå, og ikke vente til i morgen.

 

Lykke til! xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til Ullevål, og de har sikkert nok å gjøre så jeg tør ikke spørre dem direkte. Har ikke hatt noen blødninger i dag, noe som forsåvidt ligner på forrige gang da de verste smertene begynte 10 dager senere.

 

Kjenner jeg er helt anspent i kroppen og bare venter. Det triste aspektet har jeg lagt helt til side. Tror det gjelder sambo også. Men det må vel ikke nødvendigvis gjøre like vondt hver gang?

 

Takk for fingerkryssing, gobomp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... kremt: Legene og sykepleierne på Ullevål får faktisk betalt for jobben sin! Du er gravid, du har mistet en gang før, du blør og du er redd. Kanskje alt er bra, men hvor mye bedre vil du ikke da få det om du kan slappe av litt? Legen din får uansett ikke gjort stort med saken, annet enn å henvise deg til ultralyd. Det vil si at det er sykehuset som må ta imot deg uansett. Når du ikke får tak i legen din, kan du eventuelt kontakte vakthavende lege eller legevakten for å få henvisning fra dem.

Ikke gi deg, du fortjener faktisk å ha det bra!

På grunn av gjentatte spontanaborter er jeg fremdeles under "overvåkning" på Rikshospitalet. Legene der har som policy å gi alle redde gravide ultralyd. De mener at det å berolige gravide faktisk fører til færre aborter. Jeg vet ikke om de tenker på samme måte på Ullevål. Hvis ikke er det fritt sykehusvalg i Norge...

LYKKE TIL! Det er kjempeflott at du ikke blør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtte og masse hjelp, Hypatia. Jeg tror jeg skal bruke dagen på å manne meg opp for å ringe legen min i morgen og si at jeg trenger en henvisning. Hun virket sympatisk. (har bare møtt henne èn gang foreløpig. Bruker nemlig helsetjenesten på universitetet og der bytter de på litt)

 

Hvis det begynner å gjøre vondt før det, så ringer jeg legevakten. For jeg er en tøffing ...

 

:-/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert nok å gjøre på Ullevål, men det ikke noe du trenger å bekymre deg for :) Det er jo jobben deres :)

Så bra at du ikke har blødd i dag! Jeg synes du kan ringe Ullevål (og feks snakke med en gynekolog), og bare forklare situasjonen. Det er ikke sikkert du må inn, men det vet sikkert de bedre enn oss? Og kanskje de kan berolige deg bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hvordan det går med deg Ginger-mor? Har du snakket med legen din?

 

Håper det går bra med deg! :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere:)

 

Det er jammen ikke lett å få snakke med legen sin, nei. Da jeg var innom legesentret på tirsdag fikk jeg beskjed om at hun ikke var der, og at hun var altfor opptatt til å snakke med noen på onsdag, så jeg fikk ringe henne på telefontiden hennes (14:30-15:00) i dag. Det viste seg selvfølgelig at hun ikke hadde telefontid idag likevel, så neste mulighet var ikke før om en uke.

 

Jeg spurte pent om jeg ikke kunne snakke med en annen lege, siden jeg hadde ventet så lenge, og fikk beskjed om at jeg godt kunne komme å vente, så skulle de se. Kom inn til vakthavende rett før stengetid:)

 

Ikke så mye hun kunne gjøre, det visste jeg jo. Jeg har ikke hatt noe mer blødninger. Hun så jeg bare skulle ta det helt med ro, ta fri fra jobben (jeg kan gjøre det, men får ikke sykepenger da) og ikke ha sex. Hvis det kom mer blødninger skulle jeg komme inn igjen og sjekke hcg-nivået. Hvis det var synkende, så kunne jeg liksom gjøre meg forberedt. Fornuftig nok.

 

Så nå er det bare å vente å se. Har fortsatt symptomene, så det er jo lovende. Mistet dem etter bare ett døgn sist. Tenke positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger-mor, du trenger ikke henvisning! Fra du blir gravid har de på føden medansvar for ditt ve og vel. Hvis du er engstelig, ring sykehuset nå eller i morgen tidlig. Du kan ha en MA selv om du blør litt, og da må du til Ullevål for utskrapning. Hvis en MA ikke tas tidlig nok, kan du få blodforgiftning og annet djævelskap.

 

Dessuten, hvis alt er vel - og det er det jo ofte, har ikke du eller den lille spiren noe godt av at du er stressa. Stresshormoner er gift for et foster.

Ta vare på deg selv, du, politikerne passe på at sykehusansatte ikke har for mye å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegg, lillepusen:) Da Jeg kom på utskrapning på Ullevål forrige gang hadde jeg ligget med kramper og høy feber i nesten 20 timer. Husker nesten ikke noe fra da jeg kom, bare at det var så vondt. Men likevel var de så skeptiske til å ta meg inn da jeg ringte. Enda jeg hadde henvisning fra legen til utskrapning! Så det å ringe pga bekymret alene tar jeg ikke sjansen på.

 

Men jeg er glad jeg endelig fikk snakke med en lege idag, om det så bare var et par minutter. Hun ba meg ta det med ro noen dager, og se det an videre. Prøver å holde stressnivået på et lavt nivå, ja:) phuu.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er det samme som jeg har nå. Begynte med brun utflod, så ble detfriskt blod, nåer det brunt utflod gjen. Min gyn jobber bare mandager, så skaL til gyn da. Skumle saker dette! Vetat 30% av alle gravide blør i svangerskapet uten at det er noe galt, men blir jo redd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Ginger-mor! Jeg tror dette går bra! :) Kanskje du bare har hatt en rift i livmorhalsen eller noe.

 

Ta det med ro, og prøv å kose deg litt noen dager. Noe som er fint for å slappe av i kroppen og magen er å legge seg strak ut, og la kjæresten stryke deg sakte over ryggen. Det hjalp faktisk meg da jeg hadde magekatarr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få god tro jeg også. Det at jeg fortsatt har graviditetssymptomer gjør meg ganske rolig. Skal til privat ul på tisdag. Er forberedt uansett utfall:) Skal gi beskjed om hvordan det gikk, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...