Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang sykemelding??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sykemelde meg resten av tiden nå.Er 29 uker på vei og er litt usikker på om jeg kan få sykemelding de siste 11 ukene i ett strekk,eller om jeg må ta 4 uker adgangen.

Er det noen som kan svare meg på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått fire uker av gangen :o) Er i uke 30. Kommer kanskje an på hvorfor man blir sykemeldt.

Skrevet

De har ikke lov å skrive ut sykemld noe lenger tror jeg. Du må til legen for å få ny hver gang..

Skrevet

de har ikke lov å sykemelde deg så lenge i ganga.

Skrevet

Kommer an på hvorfor, tror jeg. En venninne av meg fikk svangerskapsforgiftning, og da sykemeldte de henne tvert i 8 uker. Synes hun snakket noe om at det var maks for hva de kunne sm i gangen.

Ellers pleier i hvert fall legen min å ville følge med på hvordan det går, så han sykemelder ikke så lenge i gangen.

Skrevet

du må ikke inn til legen. jeg ringte bare å sa at jeg måtte ha forlenget sykemelding. å hentet den..

etter 8 uker må man ha en evaluerings samtale for å se om d er noe man kan gjøre på jobb...

Skrevet

jeg b le sykemeldt en mnd av gangen først så sykemeldte de meg i tre mnd på en gang siste gang...

Skrevet

Det er opp til legen hvor lenge han sykemelder deg. Det er ingen regel som sier at det kun er lov å sykemelde for bare 4 uker av gangen, men de fleste leger gjør det, siden det er vanlig å ha svangerskapskontroll hver 4. uke. I begynnelsen ble jeg kun sykemeldt for 4 uker, men sist gang sykemeldte han meg frem til permisjon (dvs 9 uker).

Skrevet

Hei,

det komer an på hvorfor man er sm.

jeg har hatt en sm siden 1 januar og den går ut nå i morgen!! da starter permen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...