Gå til innhold

Jern i grøten?

Gjest

Anbefalte innlegg

Datteren min på 2,5 år har jernmangel og veier for lite fikk vi bedskjed fra Ullevål etter siste kontroll. Hun har de siste dagene spist stor bolle med 6mndr grøten til Sofie, er det noe jern i den? Noen som vet? Har gitt henne den fordi hun har helt matnekt, så synes det er bra hun blir litt mett. Selv om hun er litt stor til den..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant ikke noe særlig..Men, så leita jeg ikke så godt heller da..hehe...Skal lese en gang til, jeg, nå når barnen er i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være tilsatt jern ja, tror det er ca 10 mg per 100 g grøt pulver... avhenger av type. her er et eksempel på innhold: http://www.nestlebarnemat.no/no/products/assortment/porridge/2357-4%20Havregrt%20Banan%20Aprikos?lastDocumentKey={50D0D236-16FC-4C84-A878-0D43AD6B919E}

så babygrøten har faktisk dobbelt så mye jern i seg som en gul boks med leverpostei (når målt i mg per 100g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag heller havregrøt selv..

kok havregryn, brukt mest vann. ha litt vanilje sukker. og litt prim med jern..

havre er veldig mye jern å det her smaker godt. å er veldig sunnt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. skal nu være jern i grøten da.. eller så får du gi ho grovbrød me leverpostei..hehe..håpe d ordner seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. lag havregrøt selv. det gjør jeg. det er masse jern i havren. bruk sånne lett kokte gryn. lag med vann og melk, ta litt vanilje sukker og prim med jern. det liker hun sikkert.

lille gutten her fikk ikke i seg spes mye mat på rundt 2-3års alderen å da fant vi ut det her.

å det er en fin start å avsluttining på dagen.

for han likt godt den 6mnd grøten fra nesle. men så tok jeg kontakt med nesle ang om grøten var et fullverdig måltid til et så stort barn å da fikk jeg til svar at det var et fullverdig måltlid til rundt 3år..så vi kuttet det ut rundt 21/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...