xena98 Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 som flere snakker om... Hva er det og er den bra? Som førstegangsfødene lurer jeg litt på hva som må kjøpes inn av kremer og salver og sånt. Tips?
line## Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Apotekpakken er en eske med forskjellig innhold til deg og babyen. Innholdet varierer fra apotek til apotek. Jeg fikk bleier, en rangle, prøver på et par kremer, pakke med bind... husker ikke resten. Den er jo gratis så må jo sies å være bra da. Feks på www.vitus.no kan du lese om hvordan bestille pakken.
Trillet Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 En pakke som man kan gå å hente på apoteket i tredje trisemester. den inneholder ulike prøver skal se om jeg husker hva jeg fikk i min: 12 stk bleier en pakke våtservietter en liten bok til babyen biteringer always bind ansiktsvann(til mor) shower gel barne tannkrem mulig det var noe mer, men jeg husker ikke.... Sv stelleprodukter har jeg kjøpt Badeolje zinksalve baby q tips baby shower foam (vet ikke om det er så nødvendig da) Tenker å se det litt an... husker ikke mer.. er åsså førstegangs så det er sikekrt andre her med bedre råd enn jeg sånn sett!
**synne** Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Du bare går på apoteket og spør om de har den pakken. Så fyller du ut et skjema, for at de skal kunne sende deg noe reklame og produktprøver i ny og ne.. Pakken inneholder noen bleier, en liten barnetannkrem, en bok, en babyleke, og litt mere jeg ikke kommer på hva var igjen.. Er en stund siden jeg fikk den nå.. Du trenger ikke så veldig mye kremer og salver, men en zinksalve ville jeg kjøpt inn. Jeg fikk beskjed om å kjøpe klorhexidin og tupfere til å stelle navlestumpen med.. -Vi brukte sikkert 3-4 pakker med sånne tupfere... Babyolje til badevannet, paracet stikkpiller til nyfødt.. ja.. det var noe.. Man kan selvfølgelig kjøpe inn i etterkant også, men enkelte ting syns jeg det er greit å ha klart. Er kjedelig å måtte dra med en syk baby ut for å kjøpe paracet feks...
Trillet Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 apotekpakken er en gratis pakke du henter på apoteket ved tredje trisemester. den inneholder ulike prøver og produkter til deg og babyen. Skal se om jeg husker hva som var i min pakke: 12 stk bleier en pakke always ultra en pakke våtservietter shower gel bok til babyen bitering barne tannkrem ansiktsvann (til mor) hmm.. husker ikke om det var mer.... Av utstyr til stell har jeg bare kjøpt badeolje zink salve bath foam(vet ikke om det er så nødvendig men) q tips til baby neggelsaks hmm.. tenker å se det litt an hva jeg trenger.. er åsså første gangs så det er nok andre som kan gi en bedre liste..
Xenaen Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Har ikke henta den enda, men er det kanskje denne: http://images.emmhost.com/BABYPAKKE/babypakke.asp?id=eOf6j0m0EZMeeex&PARTNER=PAMPERS Der står hva den inneholder. Så til hva du trenger. Det er egentlig absolutt ikkeno. Med de to andre har jeg på tur hjem fra barsel gått innom en butikk og handla bleier (nr to var for stor til newborn-bleier). En olje kan være fin å ha. Jeg ville valgt den fra Babyline. (pass på at svanemerket er der!) Såpe er unødvendig. Av salve vil jeg anbefale aselli-salve fra apoteket. Den er veldig god, og drøy og brukes bare når rompa er sår. Ellers bruker man bare vann!
Xenaen Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Her er en link til apotekpakken: http://images.emmhost.com/BABYPAKKE/babypakke.asp?ID=pJoXc+f+v4TpppA Der står det om innhold og slikt. Det er utrulig lite man trenger til babyen den første tida, og jeg har brukt å handla sånn på tur hjem fra barsel. Bleier (nr to passa ikke newbornbleiene, heller!) og en salve og kanskje en olje. Av salver så liker jeg godt aselli fra apoteket. Den brukes bare når pompen er sår. Olje er godt å ha i badevann, og dersom bæsjen sitter fast. Jeg har aldri brukt såpe på de nyfødte, men heller litt når de blir eldre. Av oljer synes jeg babyline sin er bra (den med svanemerket)
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 D er en grtispakke som man bl a får på apotek. Inneholder bleier, noen prøver på babyprod. og noen brosjyrer-hvis jeg ikke husker helt feil. Spør etter den på apoteket
Xenaen Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 NÅ er jeg oppgitt! Har tre ganger skrevet et laaangt innlegg under ditt, og hver gang forsvinner det når jeg lagrer! Argh! Jaja, nå prøver jeg igjen Arti at det er flere xena her;) Link til babypakkeinnhold: http://images.emmhost.com/BABYPAKKE/babypakke.asp?ID=pJoXc+f+v4TpppA Ang. utstyr er det lite man trenger. Med de to andre har jeg dratt innom og kjøpt bleier (nr to passet ikke newborn) og salver o.l. på tur hjem fra barsel. Du trenger ikke såpe, men det kan være kjekt med en olje, som den fra babyline (med svanemerket), og av salver trenger du bare en til sår stump, som aselli, den liker jeg. Til deg sjøl kan du jo kanskje trenge en lanolin-salve til såre brystvorter, men det ser du jo fort!
Xenaen Skrevet 19. mars 2007 #10 Skrevet 19. mars 2007 NÅ er jeg oppgitt! Har tre ganger skrevet et laaangt innlegg under ditt, og hver gang forsvinner det når jeg lagrer! Argh! Jaja, nå prøver jeg igjen Arti at det er flere xena her;) Link til babypakkeinnhold: http://images.emmhost.com/BABYPAKKE/babypakke.asp?ID=pJoXc+f+v4TpppA Ang. utstyr er det lite man trenger. Med de to andre har jeg dratt innom og kjøpt bleier (nr to passet ikke newborn) og salver o.l. på tur hjem fra barsel. Du trenger ikke såpe, men det kan være kjekt med en olje, som den fra babyline (med svanemerket), og av salver trenger du bare en til sår stump, som aselli, den liker jeg. Til deg sjøl kan du jo kanskje trenge en lanolin-salve til såre brystvorter, men det ser du jo fort!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 19. mars 2007 #11 Skrevet 19. mars 2007 Her kan du bestille babypakken, den er gratis og inneholder bleieprøver og litt annet, innholdet varierer litt. http://images.emmhost.com/BABYPAKKE/babypakke.asp?id=eOf6j0m0EZMeeex&PARTNER=APOTEK1
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 19. mars 2007 #12 Skrevet 19. mars 2007 Gå på nettsiden til apotek1, registrer deg, print ut et nr som du får, ta det med på apoteket, så får du pakken gratis:) Den er kjempegøy å få..) Oppi får du en hel pakke med bind til deg, noen bleier til babyen, dusjsåpe, salve, bok, biteleke, sprayvann (som ingen helt vet hva er til+ litt reklame og info. Gøy med gratis ting:))
Xenaen Skrevet 19. mars 2007 #13 Skrevet 19. mars 2007 NÅ er jeg oppgitt! Har tre ganger skrevet et laaangt innlegg under ditt, og hver gang forsvinner det når jeg lagrer! Argh! Jaja, nå prøver jeg igjen Arti at det er flere xena her;) Link til babypakkeinnhold: http://images.emmhost.com/BABYPAKKE/babypakke.asp?ID=pJoXc+f+v4TpppA Ang. utstyr er det lite man trenger. Med de to andre har jeg dratt innom og kjøpt bleier (nr to passet ikke newborn) og salver o.l. på tur hjem fra barsel. Du trenger ikke såpe, men det kan være kjekt med en olje, som den fra babyline (med svanemerket), og av salver trenger du bare en til sår stump, som aselli, den liker jeg. Til deg sjøl kan du jo kanskje trenge en lanolin-salve til såre brystvorter, men det ser du jo fort!
Aprilbebis i magen <3 Skrevet 19. mars 2007 #14 Skrevet 19. mars 2007 Jeg var å hentet den apotek pakka i dag,,, Var pampers bleier,en pakka med bind,en sutt,en leke,en tannkrem,en dusj såpe,en bok.. det var det jeg husket,,,, Er jo veldig greit å få... =)
Makka Pakka Skrevet 19. mars 2007 #15 Skrevet 19. mars 2007 Jeg har hentet meg en slik pakke. Den inneholdt bleieprøver, SebaMed sin stellekrem til babyen, en smokk, bind pluss noe attåt til mor, en bok og en rangle. Kan hende det var noe mer der også. Jeg syntes pakken var bra OG den er jo gratis. Den stellekremen (fra SebaMed) brukte jeg mye til min førstefødte, på sår og rød rompe + såre kinn og den fungerte veldig godt! Eller så er det greit å ha i hus zinksalve, (bade)olje og evt fuktighetskrem til babyen. Hvertfall var min første mye plaget med tørr hud men det er jo så forkjelligt fra unge til unge. Olje er kanskje nok til å begynne med. Den kan du bruke i badevannet, til å vaske med og til å smøre med. Få råd til type olje på apoteket. Syntes også at det var greit å ha barne-termometer i hus, tilfelle feber skulle dukke opp. Kjøpte min på apoteket, kostet litt over 100 kr.
Makka Pakka Skrevet 19. mars 2007 #16 Skrevet 19. mars 2007 Jeg har hentet meg en slik pakke. Den innehold bl.a. bleieprøver, en bok til babyen, en leke, smokk, SebaMEd sin stellekrem (som jeg synes er veldig bra), bind og en sånn fuktighetsspray til mor, pluss en del reklame til div. Syntes pakken var bra OG den var gratis! Du trenger ikke kjøpe all verden til å begynne med, men det kan være greit å ha en olje i huset. Den kan du bruke i badevannet, på vaskekluten og til å smøre med. Få tips til type olje på apoteket. Jeg hadde også et barne-termometer i huset da jeg fikk min første. Den kostet litt over 100 kr på apoteket. Det føltes trygt å ha den tilfelle den lille plutselig skulle bli syk.
_Mita_<3 Skrevet 19. mars 2007 #17 Skrevet 19. mars 2007 http://www.apotek1.no/helsesenter/gravide_og_ammende_/gratis_babypakke En pakke fra apoteket til gravide.. jeg syntes det var mye bra og spennendes.. Tar vel det man kan få vel:) hehe
hjerte Skrevet 20. mars 2007 #18 Skrevet 20. mars 2007 du får en pakke gratis på apoteket. Den inneholder diverser produkter som du kan få bruk for, eks bleier, smokk, krem osv. Bare å gå innom et apotek og hente den
MAMMA1 Skrevet 20. mars 2007 #19 Skrevet 20. mars 2007 Jeg vil si at kjøper du sinksalve (grønn/hvit tube)for sår stump på apoteket er du langt på vei. Ikke bra å smøre hele babyen med krem, da tettes jo huden og får ikke "puste". Unntaket er selvsagt barn født med eksemhud osv.
xena98 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #20 Skrevet 20. mars 2007 ja la merke til navnet ditt...mitt er veldig tilfeldig da, fikk tildelt det som brukernav en gang og har tatt det med inn hit. Du da? Tusen takk for svar alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå