Gå til innhold

Vekt på ungane

Store-Tino

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd på fredag, var då 33+5. Det blei rekna ut at ungane låg på +sida med omsyn til vekt. Den minste ungen hadde ei vekt på omlag 2700 gr!!!, og då turde eg ikkje spørje om den største...Dersom eg går ut termin vil fødselsvekta ligge på over 4 kg.

Les på mi eiga side, at gjennomsnittsvekta i v. 35 ligg på 1900 gr.I dei fleste andre blad og bøker ligg vekta på rundt 2500 gr, men dette gjeld no for eit barn. Korleis skal dette ende...?

Har lagt på meg omlag 20 kg, men ser ikkje så veldig stor ut.

Nokon som har litt peiling/erfaring på dette med vekt på tvillingar?

Fortsetter under...

Store og flotte barn då. Har de vert store hele tiden eller var det bare denne gangen de ble målt? Målene er jo bare ca mål og de kan ta ganske mye feil opp mott 500 g. Trur du skal bare vere glad for at de er så pass store eg, Tror at det meste blir enklere jo større de er når de blir født. Legen min vil ikke måle mine hver uke måler 2 hver eller 3 hver alt etter. sist gang de blei målt var jeg i uke 30+6 da var tv1 1570g og 1600g. Litt små mine da, men du er jo og noen uker lengre en meg.

Det er jo flott at de er såpass store, jo større jo bedre!!

Mine måles heller ikke hver gang, men ble målt igår og da var de 1450 og 1550 g, men hun sa at det ikke var nøyaktige mål...

Måtte måle mageomkrets på Ferdinand (TV1) pga at han ligger så langt ned i bekkenet med hodet sitt:-) Og da vet hun ikke om hun måler på inn eller utpust...Jeg var 30+1 uker på vei igår!

Men ca 1,5 kg + - 500 g...

Lykke til!!!!!!!

Klem

heisann, jeg har hørt at gjennomsnitt fødselsvekt for tvillinger er 2,5 kilo hver, men dette kan selvfølgelig variere. Det spørs hvor lenge du klarer å bære dem, jeg ahr hørt om tvillinger som var mer enn 3 kilo hver da de ble født! Den stakkars moren var utslitt mot slutten av svangerskapet, men det er altså mulig!!

Full temrin for tvillinger er normal 35-37 uker, og de stopper å vokse mot slutten, ettersom det er for trangt der inne. Det er vanligvis da at de bestemmer seg for å ankomme! Håper alt går bra videre, og det er jo et godt teng at babyene er store og friske! :)

Min erfaring er at det er vanskelig å anslå vekten på forhånd. Mine to var hele tiden anslått som MYE tyngre enn den vekten som BIM opererer med som gjennomsnittsvekt. Jeg var også veldig engstelig for at mine skulle bli over 4 kg hver.... De VAR store, men heldigvis ikke SÅ store! De var 3200g og 3600g da de ble født etter at fødselen ble satt igang i uke 39+2 :-) Ja, jeg hadde en ENORM mage ;-)

Venninnen min som ventet ett varn fikk gjennom hele svangerskapet meling om at barnet var VELDIG lite. Ved fullgått tid ble barnet anslått til 2,2 kg - men ut kom en nydelig pike på 3200g ;-)

Lykke til med innspurten! Stå på!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...