Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 hei hei! Lillegull på 2 år er syk.. Startet i går kveld rett før leggetid med at han spydde. Hadde også moderat feber (ca 38,5) Har hatt feber i hele dag, men toppet seg for ca 1,5 timer siden da jeg målte han til 40,3!! Ga han paraset mikstur, og målte han til 38,8 for ca 45 minutter etterpå. Han har i dag vært ganske slapp, men har også vært i fin form i perioder. Nå sover han på soverommet som er ganske kjølig iført en pyjamas og et tynt teppe. Mitt spørsmål til dere er egentlig; er det noe jeg bør gjøre? kontakte lege, eller bør jeg se det ann og måle feberen hans på ny om en times tid slik at han får sove og slappe av litt ? VÆR SÅ SNILL OG SVAR! Noen må vel ha litt erfaring? Gullet har aldri hatt over 40 i feber før, så dette er ganske fælt, særlig siden pappan er på jobb..
Gentle Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Ring legevakten og snakk med personell der. De kan iallefall gi råd.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 tusen takk for at du gadd og svare på mitt innlegg, Gentle! Har netopp vært inne og målt igjen nå, og det ser ut til at paraceten tok knekken på feberen! (I allefall for nå) 37,1 nå. Det er vel et godt tegn at paracet virker så godt, er det ikke ? et lite spm til her mens jeg er i gang .. Han begynte i barnehage i starten av januar, og er jo klar over at mange av de siste "økter" med feber og forkjølelse kan komme av det. Hvor lenge må jeg regne med at han blir så fort syk av disse typiske bakteriene og virusene som går rundt omkring i barnehagene? Søstra mi sier et år, er ikke det litt vel lenge ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå