Gå til innhold

Er så fryktelig lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag bare gråter og gråter jeg. Ser bare mørkt på alt, og tårene bare renner og renner hele tida. Sitter helt aleine hjemme i kveld også.

Slutta med p-piller sept.05, så jeg syns vi har prøvd ganske lenge. Så har jeg "krangla" mye med opp til flere leger, bytta fra helt ufølsomme og arrogante fastleger og masse styr. Så til slutt skulle vi bli henvist til utredning. Har nå fått brev fra sykehuset, og for å komme i gang må jeg ta blodprøve på 3 bestemte dager i en syklus (dag 3, 12 + 22). Og når jeg begynte å se nærmere på dette falt min verden i grus igjen!! Jeg reiser masse i jobben min, ofte til utlandet, og det er ikke sjanse i havet for at jeg får tatt disse blodprøvene de 3 første pp'ene vertfall.

Er klar over at det er så mange som har vært gjennom værer ting, mista, prøvd lenger og alt mulig, men akkurat nå er jeg helt knust. Jeg takler ikke dette her noe mer. Føles som om jeg ikke har noen krefter igjen, sitter bare og gråter hele tida når jeg er aleine -og fatter ikke hvordan jeg skal orke å dra på jobb eller noe.

Hvorfor er det noen av oss som må slite så utrulig for å få til dette? det er så uendelig urettferdig!!!!!!!!!

Jeg vil at ALLE her som sliter med prøving skal bli gravid på NESTE FORSØK!!!!!!!!!!!! *snufs!!*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøsteklem til deg. Det er nok kjempetungt å vente så lenge, men du skal nok se at etterhvert så kommer det baby til dere også.. Gråt du, det gjør bare godt det......

klemmm

Skrevet

tusen takk, det var snilt sagt! gråter litt av det også, jeg;)

huff...!

Skrevet

skjønner godt at du er trist og lei deg - det er en tøff prosess ..... du har lov å være nedfor - bare gråt - ta ut alle følelsene

Hva om du tar ut noen feriedager eller sykemelding for å få tatt disse blodprøvene? kunne det vært en løsning?

Jeg sender masse positiv energi anyway....................

Skrevet

Tusen takk til deg også! jeg er takknemlig for hver en sjel som gidder å skrive noe positivt til meg i kveld -så patetisk det enn høres ut.

Mannen min sier også at jeg kanskje burde sjukmelde meg for en liten stund, fordi jeg er så nedfor, ekstremt sliten og har mista trua både på meg sjøl og verden ellers... men syns det er vanskelig. Jeg er jo ikke sjuk!!?! er mange her inne som har vært gjennom tøffere tak enn meg, jeg må vel bare skjerpe meg og komme meg videre.

Skrevet

Skjønner at du er trist og lei deg.. Men kanskje det ikke er så dumt det mannen din sier; at du kan sjukemelde deg en stund. Slik at du får slappe av og bare tenke på deg selv:) Vet du ikke er syk, men jeg syns at du med god samvittighet kan sykemelde deg:)

Lykke til videre. Håper at det blir en liten spire på dere snart:)

Klem:)

Skrevet

Jeg synes du skal si det som det er til sjefen din så kanskje han kan ordne det sånn at du får tatt disse blodprøvene! Det må være slitsomt å gå så lenge! :-( Har det litt sånn selv innimellom... Jeg har pcos, så jeg har verken EL eller mens... Har hatt en EL siden fødselen for snart 2 år siden...

*knaske pille knaske pille*

Nei, hååååper alt ordner seg og at du snart blir velsignet med en liten spire!! Du er blandt de som absolut fortjener det mest her! :-)

Masse, masse lykke til kjære deg!

*klemmepå*

Skrevet

Ta ut en sykemelding du. Ikke alt som er fysisk sykdom, vet du. Har strevd lenge, jeg også, og ble utrolig deppa gjennom alle kurene med pergotime, først to enkle, deretter to doble. Måtte ha sykemelding en uke før jul, da jeg plutselig bare gråt og gråt - og to uker med halv sykemelding nå - etter en hel måned på puregon. Det er tøft, og alle tilsatte hormoner og spesielt all ventetid sliter enormt. Om du er sliten og lei, er det jo ikke noe godt "klima" for en eventuell befruktet liten spire. Så kast inn håndkleet en liten stund - og ikke ha det minste dårlig samvittighet.

God klem - og lykke til

Hilsen en som endelig kan teste til helga, så spent så spent :-)

Skrevet

Jeg syntes også du bør vurdere sterkt å sykemelde deg. Det er ingen regel som sier at du må være sengeliggende før du kan sykemelde deg. Du har hatt mye motgang, så gjør det du må gjøre for å snu dette. Å få tatt de blodprøvene er begynnelsen på den "nye veien". Ta vare på deg selv, og ønsker deg all lykke for fremtida.

Skrevet

Du kan jo fortelle det som det er til sjefen din og høre om h'n kan hjelpe deg så du kan få tatt de blodprøvene på de dagene det gjelder!! Ellers kan det faktisk ende med at du bryter sammen og ikke klarer å jobbe i det heletatt! Skjønner hvordan du har det! Har selv pcos... Har da hatt en EL siden fødselen for snart 2 år siden... Har da vært "prøver" siden august...

*knaske piller knaske piller*

Nei, jeg håååååper alt ordner seg for deg snart og at du blir velsignet med en liten spire!!! Du er blandt de her som virkelig fortjener det mest!!

Masse lykke til! :-)

*klemmepå*

Skrevet

Hei agnes!!!!

Forstår godt at du e nedfor og gråter litt idag.

Det e bare å gråte, godt å få d ut!!!=)

Eg e enig med mannen din i at du burde få en sykemelding. e jo en kjempe stor påkjenning for deg dette og som du skriver virker d ikkje som du har det veldig bra fo tiden.

eg tror det beste som kan skje deg no e at du får satt i gang m å ta de blodprøvene som fort som mulig,jo før du begynner jo fortere e du igang med utredningen!

Husk at d e ingen andre enn du sjøl som kan ta vare på deg,og noen ganger må du bare tenke på deg sjøl og ikkje alle andre.

eg syns du e i din fulle rett til å få en sykemelding no, så du kan roe ned og få gjort dette.

Ønsker deg alt godt og håper det snart klaffer for deg no!!!!=)

Stor trøste klem til deg fra meg

Skrevet

Kan du ikke sjekke opp om du kan få tatt prøvene der du er på reise da? Bare en tanke som dukket opp her da jeg leste innlegget...

Skrevet

Nå skal jeg sende deg en stoooor klem! Men til gjengjeld må du høre litt på meg. Ok?

Nei, du er ikke syk. Men du går gjennom noe nå som er ufattelig tungt psykisk. Jeg har vært medlem her inne siden november 05, og pga litt utsettelser og en SA, har jeg nå tilsammen 14 pp bak meg. Og jeg synes det er tungt. I stad tenkte jeg på dette, at alle vi kvinner som ikke blir gravide ved et trylleslag i løpet av noen få pp.... Så tungt vi har det mange ganger. Jeg kjenner det på meg selv. Jeg leser det her inne. Vi bærer faktisk på en helt spesiell byrde: noen ganger er det ganske lett, turen kommer jo snart til oss også, ikke sant? Vi har jo et godt liv, ikke sant? Andre ganger er det den tyngste bør i verden. Hvorfor blir jeg ikke gravid? Hva er feil? Blir jeg gravid noen gang? Når? Passer det egentllig å bli gravid nå? Hadde jeg blitt gravid med en gang, så hadde barnet vært .... gammelt nå. Stikker det litt i puppen nå? Har jeg el? Er jeg gravid nå? Når kommer mensen? Gjør jeg nok for å bli gravid?

Du skjønner tegninga?

Dette er TUNGT! Nei, du er ikke syk, men kanskje du er psykisk og fysisk sliten? Kanskje du trenger en periode borte fra jobb, bare for å ta hensyn til deg selv. En kort sykemelding er ikke fordi du vil bort fra jobben din-men fordi du vil inn i livet ditt. Dette trenger du for din egen del. Å slappe av, håpe, sitte en lang formiddag på kafé - og å få tatt 3 livsviktige blodprøver. For din skyld!

Puh, dette ble langt! Og jeg hørtes kanskje litt streng ut (men jeg er ikke det...ble bare engasjert).

Lykke, lykke til. Stooooor klem!

Skrevet

Huff Agnes :o(

På en måte er sånne dager som idag, litt sunne også, for da kjenner du ordentlig på følelsene dine, og bearbeider dem også litt, det bare kjennes ikke sånn ut nååå....

Men det er lov å ta ut sykemelding når man er sliten. Jeg har gjort det er par ganger, når jeg bare gråter for ingenting, er bare slapp og sliten og bare gråter over jobben, kan ingen ting og klarer ingen ting, roter ting til osv... Da hjelper å ta en skikkelig pause. Når en har hentet seg litt inn igjen blir ting vi må ta ansvar for i jobbe så mye lettere, når en har energi til å jobbe :o)

Du....jeg tror dere kommer til å få kjempeflotte barn. Og du kommer til å få ordnet med blodprøvene. Kanskje du kan ta noen av de underveis, der du er. Mulig det blir litt mer styr for å få organisert det, men det er nok mulig. Blodprøver er ganske universalspråk.

Ønsker dere masse lykke til, det kommer til å ordne seg....gråt, få det ut, og så kommer du deg på beina igjen. Gjør ikke noe om det tar bittelitt tid :o)

God natt klem fra...

Skrevet

............

Skrevet

husk at vi er alle forskjellige og alle har sin tålegrense. Kjenn etter hva som er best for deg - hva du selv vil - ikke sammenlikne deg med andre. Hvis du er på felgen og trenger litt ro så kan det være riktig å få sykemelding. Hvis det ikke føles rett -så gjør du ikke det. det viktigste er at du tar hensyn til deg selv.

Livet er knalltøfft og det er innmari slitsomt å prøve, å prøve, å prøve.

Håper du føler deg bedre i morgen når du våkner. sender gode tanker

Skrevet

kjenn etter hva som føles rett for deg. alle har sin tålegrense. hvis du føler deg på felgen og sliter så kan sykemdling være det rette. men hvis dette ikke føles ok for deg så lytter du til deg selv. det viktigste er at du har det bra - ikke bry deg om de andre og hva du tror de mener. finn din vei. håper dagen din ser lysere ut i mrg. sender varme tanker

Skrevet

Det er veldig tøft å gå gjennom en sånn prosess.. Jeg har vært der selv, og var sykmeldt en liten periode fordi jeg var så utrolig sliten, trist og lei meg. MEN når utredningen var ferdig, hadde de funnet grunnen til at vi ikke ble gravide. Jeg fikk behandling, og plutselig satt spiren. Da hadde vi prøvd i 1,5 år. Nå er jeg 13+1 og har troen på at dette går bra!

Synes det kan høre ut som du trenger å hvile deg litt jeg.. Kanskje du kan bli sykmeldt så du får begynt på utredningen...?

Lykke lykke til!!!

Skrevet

Hei Agnes!

Jeg er på et lite besøk på denne siden, hører nå til GRAVIDE SLITERE!!

Jeg synes du skal ta ut sykemelding, slik at du får tatt disse blodprøvene.

Selv har vi vært gjennom prøverør, og klarte det på første forsøk:-)

Jeg sykemeldte meg fra da vi startet opp behandlingen av det og har ikke vært på jobb enda. Jeg ville ikke ha noe stress under denne prosessen, i tillegg har vi opplevd 2 SA med et års mellomrom.

Jeg er sykemeldt ca en måned til.

Noen ganger må man tenke på seg selv. Det kan slite på forholdet om man ikke får til å bli gravid.

Har mannen din tatt sædtest? Det er ikke sikkert at det er deg det er noe "galt med". Vi trodde det hos oss, helt til de på avdelingen i Porsgrunn fant en åreknute i en av testiklene hos min mann.

Lykke til begge to!

Skrevet

Vi trodde det hos oss(at det var hos meg det var noe galt), helt til de på avdelingen i Porsgrunn fant en åreknute i en av testiklene hos min mann. Der var problemet.

Skrevet

det er forferdelig. jeg var så utolmodig og orka ikke å tenke på å bli gravid. selv om jeg ville. men tenkte ikke på det så ble jeg gravid.. det kan ta tid hvis man stresser. det får jeg forklart hele tiden.veldig synd på deg og føler med deg....

Skrevet

Kjære kjære snille dere, takk for alle kjempefine svar, det var helt rørende å lese!! jeg ble helt varm inni meg, for første gang på lenge kjenne jeg meg ikke helt aleine, og fikk liksom følelse av at det ER faktisk lov å være både lei seg, SINT og dødssliten av dette her.

Jeg er evig takknemlig!

Så har det seg slik at livet tar av og til uventa vendinger. Har akkurat vært på utenlandstur igjen, men i går ringte faren min og fortalte at bestemora mi døde helt kjempebrått. Så jeg kasta meg på første fly hjem, og nå blir jeg her vertfall ei uke, skal bare hvile og være med familien. Det er selvfølgelig svært triste omstendigheter, men hun var en klok, gammel dame, og alt gikk så fint for seg, så det hjelper oss veldig i sorgen.

I dag kom TR, oppi det hele, så det har blitt maaange tårer nå også, men på en måte er det litt godt å få utløp for både den ene og andre sorgen. Livet skal visst ikke være lett, men nå går det jo mot vår, kanskje det blir bedre tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...